کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۱۹۱
تاریخ خبر:

تلویزیون برای دربی امروز گزارشگر ندارد

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه امروز، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسابقات نیم‌فصل اول لیگ برتر برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین سوالات هواداران سرخابی همیشه این است: چه کسی دربی را گزارش می‌کند؟

تا ساعت ۱۹ روز گذشته، نام گزارشگر اعلام نشد و پیگیری هفت صبح هم به سرانجام نرسید. آیا تا لحظه آخر، تلویزیون برای گزارشگر مسابقه امروز به جمع‌بندی نرسیده بوده است؟ احتمالا پاسخ مثبت است و دلیل آن کمبود گزینه‌های مناسب برای گزارش دربی است. در چنین بزنگاه‌هایی است که مشکل گزارشگری فوتبال در تلویزیون بیش از پیش به چشم می‌آید.

*** مورد اول| محمدرضا احمدی
رکورددار گزارش مسابقه‌های دربی در سال‌های اخیر است. محمدرضا احمدی از جمله گزارشگران خوب تلویزیون است که بر اساس نظرسنجی‌ها و میزان رضایت بیننده‌ها، همواره نامش بعد از عادل فردوسی‌پور دیده شده. حالا هم او می‌تواند بهترین گزینه برای مسابقه امروز باشد، منتها این وسط یک مانع بزرگ بر سر راه اوست.

احمدی مجری سری جدید برنامه فوتبال برتر است و با توجه به اهمیت مسابقه امروز، او احتمالا در استودیو بماند. از آن‌طرف امشب ویژه‌برنامه فوتبال برتر روی آنتن شبکه سه می‌رود و بعید است استثنائا اجرای برنامه دربی به محمدحسین میثاقی برسد. طبق قاعده، میثاقی باید انرژی خود را نگه دارد تا امشب بتواند یک برنامه مناسب را روانه آنتن کند. اینها ظاهر ماجراست و شاید شبکه سه تصمیم دیگری بگیرد.

*** مورد دوم| جواد خیابانی
سال‌هاست اجماعی علیه جواد خیابانی شکل گرفته که او گزارشگر خوبی نیست!‌ به درستی یا نادرستی نظر مخالفان کاری نداریم، ولی آنچه مبرهن است اینکه گزارش‌های خیابانی همواره با انتقاد مواجه می‌شود. شبکه سه هم به خوبی به این مسئله آگاه است و نمی‌خواهد با انتخاب خیابانی برای مسابقه امروز، دلخوری هواداران میلیونی سرخابی را برانگیزد.

*** مورد سوم| علیرضا علیفر
در برخی رسانه‌ها از علیرضا علیفر به عنوان گزارشگر احتمالی دربی نودوچهارم یاد شده است. بااین‌حال انتخاب او برای مسابقه امروز بعید به نظر می‌رسد. عملکرد علیفر بیش از جواد خیابانی مورد انتقاد بوده و طبیعی است شبکه سه یک بازی مهم و حساس را به او نسپارد.

*** مورد چهارم| پیمان یوسفی
هرچقدر در اجرا موفق عمل می‌کند، در گزارشگری دارای ایرادهای اساسی است. در کارنامه پیمان یوسفی گزارش‌های جذاب، کم دیده نمی‌شود، اما وزنه گزارش‌های ضعیف او به مراتب سنگین‌تر است. در یک شرایط منطقی، یوسفی هم شانس زیادی برای گزارش دربی ندارد؛‌ خاصه اینکه حجم کامنت‌های منفی سرخابی‌ها درباره عملکرد او بالاست.

*** مورد پنجم| عباس قانع
می‌توانست انتخاب اول برای دربی امروز باشد، اما به چند دلیل شانس عباس قانع پایین است. او در فضای وب به شهرت رسید و از این موقعیت برای نمایش تمایل رنگی خود بهره برد. قانع یک پرسپولیسی دوآتشه است و حضور او در دربی با اماواگر همراه می‌شود، ضمن آنکه قانع در تلویزیون به دلیل شرایط متفاوت آن با وب، به موفقیتی که باید دست نیافته است.

*** مورد ششم| تازه‌نفس‌ها
اینکه تا ساعت ۱۸ روز گذشته، گزارشگر دربی اعلام نشد، احتمالا به این خاطر است که شبکه سه همچنان دنبال سبک، سنگین کردن گزینه‌ها بوده. چه‌بسا دربی امروز به یکی از گزارشگران نسل جدید برسد. در میان آنها فرشاد محمدی عملکرد بهتری داشته است؛ هرچند او هنوز نتوانسته نام خود را تبدیل به برند کند.

در این مدت گزارشگران جدید دیگری هم به این عرصه وارد شده‌اند، اما هیچ‌کدام صاحب شهرت و محبوبیت نشده‌اند. فرشاد محمدی مرام، علیرضا دهقانی، نیما تاجیک، مجید عابدی، مهدی واحدی، رضا جعفری، شهاب وهابی، شایان مرادی‌نسب و … از جمله گزارشگرانی هستند که صدای آنها را در گزارش‌های خارجی زیاد شنیده‌ایم. اگر تصمیم با شما بود، آنها را برای دربی امروز انتخاب می‌کردید؟ آن هم یک مسابقه مهم که مخاطب میلیونی دارد؟

واقعیت این است که دست تلویزیون از داشتن گزارشگران محبوب و کاربلد خالی است. حتی اگر مزدک میرزایی نمی‌رفت و مشکل عادل فردوسی‌پور حل می‌شد، باز هم مشکل جدی بود. امروز شاهد یک گزارش دلنشین در دربی نودوچهارم پایتخت خواهیم بود؟ گزارش بازی به اندازه مسابقه به دل خواهد نشست؟ امیدواریم

کدخبر: ۳۶۸۱۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر