کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۲۰۵
تاریخ خبر:

درباره گروه شیلر، زانیار و رکوردشکنی تتلو

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری |‌ شیلر و دوباره اجرا در تهران: گروه آلمانی شیلر به‌ سرپرستی «کریستوفر فون‌دیلن» که در سال ۹۶، میزبان حدود ۲۴هزار مخاطب در ایران بود، آبان‌ماه امسال با اجرای قطعات آلبوم جدید خود با نام «صبح‌دم» در سالن وزارت کشور طی دوشب روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی ‌اجرا، این گروه موسیقی قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ آبان‌ماه سال جاری در سالن وزارت کشور تهران با اجرای منتخبی از قطعات مطرح و آلبوم جدید خود به روی صحنه برود و درادامه برگزاری تور کنسرت در اروپا، تازه‌ترین کنسرت خود را در ایران برگزار کند.

کریستوفر فون‌دیلن که پس از اجرای پنج‌شب کنسرت در تهران، قطعه «برلین - تهران» را ساخت و این اثر را برای نخستین‌بار در اسفندماه سال ۹۶ طی سه‌شب در ایران اجرا کرد، اوایل امسال تازه‌ترین آلبوم گروه بین‌المللی شیلر با نام صبح‌دم(MORGENSTUND) را در همکاری با هنرمندان ایرانی منتشر کرد. البته این اتفاق تازه‌ای نیست و شیلر در آلبوم‌های قبلی خود هم از نوازندگان ایرانی استفاده کرده بود. اعضای گروه شیلر قرار است در کنسرت ایران منتخبی از آثار برترشان را به‌همراه قطعات آلبوم صبح‌دم به‌صورت اینسترومنتال اجرا کنند.

اما با تمام این حرف‌ها باید گفت که شیلر سال‌هاست که در مارکت جهانی جای خاصی ندارد و حتی در آلمان هم مثل سال‌های اولیه فعالیتش مخاطب ندارد. یکی از انتفاد‌هایی که این‌روزها متوجه بعضی تهیه‌کنندگان کنسرت است، این نکته است که موزیسین‌ها و گروه‌های خارجی که به ایران می‌آورند، مدت‌هاست در مارکت جهانی دیگر مخاطب ندارند و حالا ایران برایشان یک منبع درآمدزایی شده. نمونه‌اش گروه جیپسی‌ها و پسر آفتاب و این آخری هم گروه شیلر.

*** «یکی بود، یکی نبود» از زانیار منتشر شد
«یک گل سایه‌چمن» نام یک ترانه فولک قدیمی ‌‌است که تا امروز توسط خیلی از خواننده‌های مطرح و غیرمطرح خوانده شده. به‌تازگی زانیار خسروی ترانه‌ای با نام «یکی بود، یکی نبود» به بازار فرستاده که از ملودی این آهنگ فولک قدیمی‌ در کارش استفاده کرده. مشکلی که عمده آهنگ‌های فولک دارند، ترانه آن است که معمولا یا از کلمات ثقیل قدیمی ‌در آن استفاده شده و یا بدون تعارف اساسا ترانه درخور تاملی ندارند که دوباره و در این زمانه هم بازخوانی شوند.

در چندسال اخیر شایع شده که خواننده‌ها فقط از ملودی‌های فولک استفاده می‌کنند و ترانه جدیدی روی آن سوار می‌کنند تا با حال‌وهوای این‌روزها همخوانی داشته باشد. «یکی بود، یکی نبود» زانیار هم یکی از همین‌کارهاست و ظرف مدت چندروزی که به بازار آمده، موفقیت خوبی هم نصیبش شده و تعداد دانلود‌های مقبولی از سمت مخاطبان موسیقی پاپ داشته.

زانیار برای این آهنگ بیشتر از عوامل گروه «ایهام» کمک گرفته و‌ هادی زینتی نقش عمده‌ای در شکل‌گیری این آهنگ داشته. سیروان خسروی هم در میکس و مسترینگ این آهنگ نقش بسزایی داشته و تنظیم آن هم برعهده فرید عرش بوده. یکی از معروف‌ترین چهره‌هایی که این ملودی را سال‌ها پیش بازسازی کرده بود، پری زنگنه است که بیشتر مخاطبان موسیقی این ملودی را با صدای او به‌خاطر می‌آورند.

*** رکورد شکنی تتلو
چند روزی است که امیر تتلو رکورد کامنت‌های اینستاگرام را شکسته. تعداد کامنت‌ها به بیش از ۱۵ میلیون رسیده و واقعا رکورد‌ها شکسته شده. اما آیا واقعا این رکورد ارزش خاصی دارد که برای مثال کریستیانو رونالدو با ۱۸۰ میلیون فالوئر تا کنون در صدد شکستن آن بر نیامده؟

امیر تتلو فالوئر میلیونی دارد و شکستن رکورد کامنت اساسا چیز خاصی نیست اگر هر طرفدار او چند کامنت زیر یکی از پست‌هایش بگذارد. تتلو به دلیل تعدد طرفداران گوش به فرمانش توانسته یک امپراطوری در قلب فضای مجازی داشته باشد، اما این امپراطوری هنوز آنقدر قدرتمند نیست که بتواند رکورد لایک‌های اینستاگرام را نیز بشکند! چرا که هر کاربر تنها فقط و فقط یک لایک دارد. سال پیش اینستاگرام در واکنش به ریپورت پیج تتلو توسط مردم پیج او را بست و این خواننده برای مدتی هیچ تریبونی در فضای مجازی نداشت. حالا هم به نظر می‌رسد این رکورد فقط برای دهن کجی به اینستاگرام زده شده.

این که تتلو دوباره با پیج دیگری برگشته و حالا این بار رکورد کامنت‌های این شرکت را زده تا فقط بگوید که من دوباره هستم و قرار است دوباره موی دماغتان باشم. این روزها که افراد مختلفی به ثبت رکورد تتلو عکس العمل نشان داده اند، اخبار تایید نشده ای به گوش رسیده که این خواننده دوست دارد به کشورش برگردد و زندگی عادی اش را ادامه دهد. باید صبر کرد و چشم به روزهای پیش رو دوخت تا ببینیم عاقبت مهاجرت چند ماهه این خواننده به کجا می‌رسد.

کدخبر: ۲۸۳۲۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر