کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۴۳۱
تاریخ خبر:

درباره کالدرون و استراماچونی، پسران عمه پالی

روزنامه هفت صبح، کمال‌ بردبار | در رمان مشهور تام سایر که به شکل کارتون و فیلم سینمایی هم بارها و بارها روایتش را دیده‌ایم، تام و سید پسرهای عمه پالی هستند. زنی فربه و شلوغ و پرسروصدا و این دوتا پسر که همیشه درگیر جلب توجه عمه پالی به سمت خود هستند. حالا حکایت کنفرانس مطبوعاتی دیروز کالدرون و استراماچونی بود.

دورقیب که هر دو‌ فرزندان عمه پالی هستند. برادران ناتنی. پسرهای سازمان ورزش که حالا باید باهم رقابت کنند و یک روز قبل از رقابت اصلی شروع کرده‌اند از تبعیض والده محترم نسبت به آن یکی برادر حرف می‌زنند. جنگ اصلی از یک‌هفته قبل در کانال‌های تلگرامی ‌کلید خورده و محرومیت فرشید اسماعیلی و پنالتی تلف‌شده امید عالیشاه همه در پلان سازمان ورزش برای رسیدگی به آن یکی برادر تفسیر می‌شود.

دیروز کالدرون آرژانتینی این جنگ را کلید زد و گفت که سازمان ورزش همه‌اش به آن یکی تیم می‌رسد و دیاباته را ما می‌خواستیم و دادند به آن یکی تیم و من مجبور شدم با براندائو که گزینه هفتم لیستم بود بسازم و این‌که حریفم هفت‌تا بازیکن جدید گرفته است و از این حرف‌ها! در آن‌سو هم استراماچونی عصبی و آتشین‌مزاج شروع به غریدن کرد که کالدرون همه‌اش از تیم من حرف می‌زند و به او بگویید خوشحال باشد، دیاباته در ترکیبم نیست!

خلاصه شرایط خنده‌داری است وقتی دورقیب و حتی دو‌دشمن هردویشان یک‌مالک دارند و در این ساختار مدام به طرفدارها تلقین می‌کنند که دارند مورد تبعیض قرار می‌گیرند. دیروز کالدرون حتی به حکایت و متل هم روی آورد و گفت که وقتی یکی از پسرهای خانواده به شکل متوالی موفق هست، والدین می‌خواهند دیگر پسرها هم هرطور شده به موفقیت برسند!

پرسپولیسی‌ها می‌دانند پیروزی در این بازی یعنی آنها در گذر از بازی‌های سخت هفته اول می‌توانند قهرمانی نیم‌فصل را تضمین کنند. آن‌هم در‌حالی‌که جمعه دوشاگرد خلف مکتب کی‌روش یعنی تارتار در نفت مسجدسلیمان و نکونام در فولاد توانستند دو‌مدعی پیشتاز یعنی سپاهان و پدیده را متوقف کنند و حالا پرسپولیس می‌تواند با یک پیروزی با خیالی آسوده راهی نبرد بزرگش با سپاهان در هفته آینده شود.

پرسپولیس در سه‌بازی دوتا گل زده است و احتمالا برای امروز کالدرون دل از براندائو می‌بندد و با وحید امیری و علیپور در آن جلو بازی می‌کند و خط‌ هافبک چهارنفره‌اش هم از نوراللهی و بشار و ترابی و نعمتی شکل می‌گیرد. آنها در دفاع وسط سیدجلال را ندارند و در دفاع چپ هم مشخص نیست از بین انصاری و نادری کدام‌یک به ترکیب اصلی می‌رسند.

اما در آن‌سو استقلال بحران‌زده که به‌وضوح به‌لحاظ روحی ضعیف است، از اسماعیلی و دیاباته محروم است و حالا مشخص نیست امر گلزنی روی دوش تبریزی می‌افتد یا واقعا استراماچونی می‌خواهد از سجاد آقایی در نوک حمله استفاده کند. استقلال در جایگاه پانزدهم جدول است و اگر امروز ببازد، این بدترین نتیجه تاریخ استقلال در چهارهفته ابتدایی هر لیگی محسوب می‌شود.

کدخبر: ۲۸۱۴۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر