کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۳۰۳۳
تاریخ خبر:

درباره موزیک‌های تازه به بازار آمده موسیقی ایران

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری| خبر تازه‌ای نیست. حاشیه هم نداریم. برای همین تصمیم بر این شد که یکی دو هفته اخیر موسیقی ایران را جست‌وجو و آهنگ‌های جدید را بررسی کنیم. حقیقتش را هم بخواهید این یکی دو هفته بر‌خلاف یکی دو هفته قبلش مارکت خالی از موزیک بود اما با این حال ما سعی کردیم چندتایی قابل معرفی برایتان پیدا کنیم. پس این شما و این هم موزیک‌های تازه به بازار آمده.

آرون افشار «عطر بهار»
آهنگ جدید آرون افشار از آن شش و هشت‌های ارگانی استایل است. اگر تا به حال این واژه را نشنیده‌اید باید گفت که اختراع خودمان است و حق دارید. منظور این است که کار جدید افشار خیلی نکته خاصی ندارد و از همان شش و هشت‌های کلیشه‌ای و رایج پاپ فارسی است اما نمی‌توان گفت کاملا بی‌کاربرد است. از آن شش و هشت‌های تراز است که ممکن است در یک مرکز تجاری پخش شود یا از بلندگوهای نمایشگاه بین‌المللی میز و مبلمان اداری آن را بشنوید.

حتی در بعضی عروسی‌ها که مهمان‌ها همه کارمندان و همکاران اداره هستند و کسی قرار نیست بلند شود هم مناسب است. نخندید! واقعا مناسب است. آرون افشار خودش آهنگسازی کار را برعهده داشته، ترانه‌سرای آن هم مهرزاد امیرخانی است. نام فرشید ادهمی به عنوان گیتاریست روی کاور آمده و به تنظیم‌کننده و میکس و مستر گویا اعتقاد نداشتند و نامی از آن روی کاور به چشم نمی‌خورد.

سینا درخشنده «بی‌معرفت»
یک پاپ راک باحال که حداقل می‌توانید چند بار پشت هم گوشش کنید و دلتان را نزند. ترانه ساده و روانی دارد که کار علیرضا دهقان است و آهنگساز و تنظیم‌کننده‌اش هم دانیال شاکری است که کارش را خوب بلد بوده. آهنگ جدید سینا درخشنده خیلی خیابانی است و اگر در ماشین و جاده و خیابان پلی شود، لذت شنیدنش بیشتر می‌شود. از آن دست آهنگ‌هایی است که حداقل می‌تواند چند ماه در پلی‌لیست‌تان باشد.

روزبه نعمت‌الهی «پس اینم از این»
آهنگ جدید روزبه نعمت‌الهی یکی از آن پاپ‌های خوش‌ساخت واقعی است که حال و هوای غمگینش چنگ به دلتان می‌اندازد. آهنگسازی و ترانه دلنشینش کار معین مجد است و تنظیم بی‌نظیر سعید رضایی روی این کار روزبه عجیب خوش نشسته. از آن آهنگ‌هایی است که حتی اگر یک جای شلوغ هم پلی شود همه را به سکوت وادار می‌کند. ملودی، تنظیم و ترانه کار طوری باهم عجین شده‌اند که در کمتر آهنگی اینطور می‌شود. صدای روزبه نعمت‌الهی هم که تمام‌کننده کار است. دانلود کنید، گوش کنید و لذتش را ببرید.

حامد برادران «دلتنگ»
حامد برادران را که می‌شناسید؟ او یکی از تنظیم‌کننده‌های ارشد مارکت فعلی موزیک پاپ ایران است که خودش هم دستی بر آتش دارد و گاهی می‌خواند. راستش را بخواهید برادران سال‌ها پیش از اینکه به‌عنوان تنظیم‌کننده مطرح شود، بیشتر خوانندگی می‌کرد و بعدا مسیر کاری‌اش به سمت دیگری تغییر کرد و اتفاقا توانست موفق هم ظاهر شود.

اما اگر درباره آهنگ و خوانندگی برادران بخواهید بدانید باید گفت حامد خواننده ملایمی است و صدای خوبی هم دارد و شاید اگر خوانندگی‌اش هدف اصلی بود، بعید نبود که خواننده موفقی هم می‌شد. اما با این حال آهنگ «دلتنگ» از حامد برادران آهنگی است که می‌توان در هر فضایی آن را پلی کرد. ریتمیک است و ترانه ساده و قابل حفظ‌کردنی دارد. شما اگر یک بار گوشش کنید می‌توانید برای بار دوم خواندنش را با خواننده همراهی کنید و همین باحال است دیگر.

مهدی یغمایی «ماه ماه»
مهدی یغمایی خواننده باهوشی است. سال‌هاست در مارکت فعالیت می‌کند و همیشه هم در حفظ جایگاه خودش موفق بوده. فارغ از بحث‌های سلیقه‌ای باید قبول کنیم آثارش از کیفیت خوبی برخوردار است. او این‌بار با قطعه «ماه ماه» به میدان آمده. آهنگی که در واقع تیتراژ برنامه‌ای با همین نام است که از شبکه سلامت پخش می‌شود.

«ماه ماه» یک شش و هشت سنگین است با ترانه‌ای ساده، دلنشین و روان از معین برزه و ملودی که خود یغمایی روی آن گذاشته. تنظیم‌کننده اثر هم بهتاش زرین است. اگر صدای با‌تجربه یغمایی را فاکتور بگیریم، «ماه ماه» یک نقطه طلایی دیگر هم دارد و آن هم صدای ویولنی است که از همان ابتدای کار آرشه‌اش را روی قلب شما می‌کشد. «ماه ماه» از آن دست کارهایی است که ارتباط خوبی با مخاطبانش برقرار می‌کند و از آن دست کارهایی است که بیشتر باید در خلوت‌تان گوش کنید.

کاوه آفاق «سرزمین خورشید»
کار جدید کاوه آفاق با نام «سرزمین خورشید» منتشر شده. ترانه‌اش کار هانی سادات است و آهنگسازی و تنظیم اثر هم به‌عهده شاهین رشیدی بوده. این یکی از معدود دفعاتی است که کاوه آفاق خودش ترانه را نسروده و آهنگش را هم خودش نساخته. اگر بخواهید از حس و حال قطعه جدید آفاق بدانید باید گفت شما از همان ابتدا با یک راک فارسی واقعی طرف هستید که حس و حال بهاری دارد و جان می‌دهد برای جاده‌های شمال.

کار جدید آفاق بوی باران و مه می‌دهد و حسی شبیه به آن شعر «گلچین گیلانی» که در کتاب‌های درسی قدیم با نام «باز باران با ترانه» می‌شناسیم، را در شما زنده می‌کند. «سرزمین خورشید» را اگر در جاده و در حال رانندگی گوش کنید بیشتر به شما کیف می‌دهد. فقط مراقب باشید سرتان را از پنجره بیرون نبرید چون این یکی از همان آهنگ‌هایی است که می‌طلبد باد روی صورتتان بوزد.

کدخبر: ۴۵۳۰۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر