کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۶۵۶۵
تاریخ خبر:

درباره معروف ترین و پر طرفدارترین پنیر دنیا/اختصاصی هفت صبح

پنیر پیتزا نوعی پنیر موزارلا است، که در تهیه غذاهایی همچون پیتزا و لازانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف باور رایج این پنیر از خواصی برخوردار است که در کنار طعم لذیذ به سلامت افراد نیز کمک می‌کند.
ماندانا زمانی/پیتزا یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که امروز نه تنها کودکان بلکه بزرگترها نیز به آن علاقه‌ فراوان دارند. برای درست کردن این غذای خوشمزه از مواد مختلفی استفاده می‌شود. یکی از مهمترین این مواد پنیر پیتزا است که هرچه بیشتر از آن استفاده کنند، پیتزا خاصیت کشسانی بیشتری پیدا کرده و طعمش لذیذ‌تر می‌شود.
این پنیر پرطرفدار جزو محصولاتی است که حتما باید آن را با غذاهای دیگری ترکیب و مصرف کرد. به همین دلیل آن را محصولی میانی معرفی می‌کنند. پنیر پیتزا نوعی پنیر موزارلا است، که از چربی و رطوبت نسبتا بالایی برخوردار است. به دو شکل صنعتی و سنتی تولید می‌شود. خاصیت ذوب دارد و سبب به هم چسبندگی مواد به کار رفته در غذا می‌شود. دارای ویتامین‌های ‌B6، ‌B12، A ،‌E، ‌K، منیزیم، مس و روی است و میزان زیادی از پروتئین و کلسیم بدن را تامین می‌کند. مصرفش طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهد و هرکسی را مشتاق به خوردن غذا می‌کند. منبعی از فسفر است و به تولید انرژی در هر سلول کمک می‌کند.
البته این پنیر چرب از مضراتی هم برخوردار است. به عنوان مثال دارای کالری زیادی است و در صورت استفاده مداوم چاقی مفرط به همراه می‌آورد. برای افرادی که از چربی خون بالایی برخوردارند، همانند سم عمل کرده و بهتر است این افراد دور مصرف آن را خط بکشند. استفاده همزمان از آن با سبزی‌های پخته یا خام سبب می‌شود تا مضرات آن به مراتب پایین آید.
سرکه، شیر پاستوریزه و نمک مواد تشکیل‌دهنده آن هستند. در شکل‌های رشته‌ای، ورقه‌ای و‌… یافت می‌شود. برای پیش‌گیری از خراب شدن این پنیر باید آن را درون فایل آلومینیومی ‌قرار داد و در خنک‌ترین قسمت یخچال نگهداری کرد.
کافیست سری به سوپرمارکت محل خود بزنید تا با انواعی از این پنیر مواجه شوید. قرارمان در این مطلب مقایسه دو برند معروف و پرطرفدار پنیر پیتزا، شیرآوران و ۲۰۲ است.

پنیر‌پیتزا شیرآوران
آغاز فعالیت این شرکت به سال ۱۳۷۰ بر می‌گردد، با این وجود شیرآوران در بین مردم از شهرت خاصی برخوردار است. این برند بزرگترین شرکت تولید پنیر پیتزا در ایران بوده و محصولاتش در کشورهای دیگر نیز محبوب است. پروسس مخصوص، پروسس ورقه‌ای، پروسس رنده، پرورده ورقه‌ای، پروسس مخصوص ورقه‌ای انواع پنیرهای تولیدی این برند به شمار می‌آیند و در گرم‌های ۱۸۰، ۲۰۰، ۵۰۰ و دو کیلویی یافت می‌شوند. تنوع پنیرهای این برند سبب شده تا هر غذایی را بتوان با پنیر همراه کرد و از طعم بی‌نظیرش بهره برد. پنیر پیتزا شیرآوران از طعم و عطر مطلوبی برخوردار است و برای همراه کردن با هر غذایی توصیه می‌شود. دارای مغذی‌ترین ترکیبات است و مصرف به قاعده آن سبب رشد ذهنی کودکان می‌شود. این پنیر از قدرت نگهداری بالایی برخوردار است و به سادگی چندین ماه در فریزر سالم می‌ماند.

پنیر‌پیتزا ۲۰۲
این برند متعلق به شرکت صنایع غذایی پاک تلیسه است، که از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. ۲۰۲ علاوه بر پنیر پیتزا، یکی از مهمترین برندهای موجود در تولید برگر، سوسیس و کالباس و انواع غذا‌های آماده به شمار می‌آید. پنیر موزارلا تنها پنیر این برند بوده که در گرم‌های ۱۸۰‌، ۵۰۰ و دو کیلویی تولید می‌شود. در هر ۱۰۰‌گرم این محصول ۲۱۶‌کیلو‌کالری انرژی، ۲۴‌گرم چربی، ۱۶٫۲‌گرم اسید‌های چرب اشباع، ۰٫۷۷‌گرم اسیدهای چرب ترانس، ۳۲۹٫۷۸‌میلی‌گرم سدیم، دو گرم کربوهیدرات، ۲۰‌گرم پروتئین، ۳۵۸٫۵۳‌میلی‌گرم پروتئین، ۱٫۴‌گرم نمک و یک درصد نمک یافت می‌شود. پنیر ۲۰۲ یکی از پرطرفدارترین پنیرهایی است که هرکسی را به اشتها می‌آورد. بسیار خوش‌طعم است و خاصیت کشسانی بالایی دارد. سرشار از کلسیم و فسفر است و به جرات می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌های موجود در تهیه انواع غذا به شمار آورد. طعم مطلوبی دارد و برای همراه کردن با انواع سبزیجات بهترین گزینه است.

کدخبر: ۱۷۶۵۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر