کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۶۱۱
تاریخ خبر:

درباره مرگ یک آسمانخراش

روزنامه هفت صبح | کوبی برایانت ستاره بزرگ بسکتبال آمریکا در پی سانحه هوایی در سن ۴۱ سالگی درگذشت. کوبی برایانت که بسیاری از او به عنوان بهترین بسکتبالیست تاریخ نام می‌برند، بر اثر سانحه سقوط هلیکوپتر درگذشت. اسطوره آمریکایی لس‌آنجلس لیکرز در یک هلیکوپتر شخصی بر فراز کالیفرنیا در حال حرکت بوده که هلیکوپتر دچار سانحه شده و تمام افراد حاضر در آن جان خود را از دست دادند. در حالی که در ابتدا گفته می‌شد همسر و چهار دختر کوبی برایانت در هلیکوپتر حضور نداشتند، در خبرهای تکمیلی مشخص شد که دختر ۱۳ ساله‌ کوبی، جیانا نیز به همراه پدرش در این سفر حاضر بوده و جان خود را از دست داده است.

کوبی برایانت پنج بار قهرمانی در رقابت‌های بسکتبال NBA را در کارنامه داشته و در سال ۲۰۱۶ از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد. او اولین گارد تاریخ NBA بود که حداقل ۲۰ فصل بازی کرد. دلایل رخ دادن این حادثه تلخ از سوی پلیس ایالات متحده در حال بررسی است اما به نظر می‌رسد نقص فنی در سیستم ایمنی هلیکوپتر عامل حادثه بوده است. کوبی برایانت با کسب ۳۳ هزار و ۶۴۳ امتیاز، چهارمین بازیکن امتیازآور تاریخ NBA به شمار می‌آید. او در سال ۲۰۰۸ به عنوان ارزشمندترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شده و در کارنامه پرافتخار ورزشی‌اش قهرمانی در دو المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ را نیز تجربه کرده است.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، این سانحه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در شرایط مه‌آلود در تپه‌های مشرف به کالاباسس رخ داده است. شاهدان قبل از سقوط هلیکوپتر صدای انفجار موتور آن را شنیده‌اند. مشخص نیست که این هلیکوپتر از کجا یا به سمت کدام مقصد در حال عزیمت بوده است. برایانت سال‌هاست از هلیکوپتر خصوصی مدل Sikorsky S-76 برای مسافرت استفاده می‌کند. عجیب اینجاست این حادثه تنها مدت کوتاهی بعد از اینکه لبرون جیمز رتبه سومین بازیکن تاریخ NBA از نظر کسب امتیاز بالاتر از کوبی برایانت را کسب کرد، رخ داده است. کوبی برایانت یک شب قبل از این سانحه در رابطه با گذر لبرون جیمز از رکوردش نوشت: «پیش به جلو پادشاه لبرون، به برادرم احترام بگذارید.»

*** بهت و حیرت در فضای NBA
خبر مرگ برایانت در دنیای ورزش و به خصوص در لیگ NBA واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت. در زمان انتشار این خبر دو تیم سن‌آنتویو اسپرز و تورنتو رپترز که هر دو در لیگ NBA حضور دارند در استادیوم AT&T مشغول دیدار بودند. با رسیدن این خبر به رختکن تیم تورنتو رپترز، در حالی که بازی هنوز آغاز نشده بود رختکن این تیم غرق سکوت شد اما در سوی دیگر میدان، تیم سن‌آنتونیو اسپرز درهای رختکن خود را به روی خبرنگاران بست و حتی بعد از بازی سخنگوی باشگاه از اعلام نظر در مقابل خبرنگاران خودداری کرد.

برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهند که از یکی از همسران بازیکنان دو تیم شنیده‌اند که می‌گفته امیدوار است بازیکنان دو تیم توان این را داشته باشند که بتوانند وارد زمین شده و بازی کنند. در نهایت اما بازی آغاز شد چرا که به نظر می‌رسید زمان کافی برای لغو آن وجود نداشته است. در شروع بازی البته با اعلام بلندگوهای ورزشگاه بازیکنان دو تیم به یاد کوبی براینت یک دقیقه سکوت کردند. از قیافه‌های بازیکنان هر دو تیم می‌شد غم و حیرت را دید.

*** واکنش‌ها در دنیای ورزش و هنر
جی ویلیامز بسکتبالیست آمریکایی در سوگ کوبی صحبت‌های پر احساس و بغض‌آلودی را ایراد کرد: «یک چیز به شدت تعالی‌بخش در مورد او وجود داشت. او باعث می‌شد شما بخواهید در هر جنبه از زندگی‌تان بهتر شوید.» مایک رستم‌پور بازیکن ایرانی-آمریکایی تیم ملی بسکتبال کشورمان نیز با انتشار خبر درگذشت کوبی در اینستاگرام خود نوشت: «باورکردنی نیست.» اشکان دژاگه یکی از کاپیتان‌های تیم ملی فوتبال ایران در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از کوبی برایانت و دخترش جیانا، این حادثه‌ تلخ را تسلیت گفت.

صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم بسکتبال کشورمان در اینستاگرام خود نوشته: «ممنون به خاطر تمام چیزهایی که به بازی بسکتبال بخشیدی. روحت قرین رحمت.» مجیک جانسون نوشته: «ملت لیکرز، بازی بسکتبال و شهر ما، هرگز بدون کوبی مانند قبل نخواهند بود. کوکی و من برای ونسا، دختران زیبایش ناتالیا، بیانکا و کاپری، همچنین پدر و مادرش جو و پم و خواهرانش دعا می‌کنیم. ما همیشه برای حمایت از خانواده‌ برایانت حاضر خواهیم بود.»

شکیل اونیل که دوستی نزدیکی با کوبی داشته، ساعتی پیش در توئیتی دیگر نوشته: «کوبی بسیار بیشتر از یک ورزشکار بود، او مرد خانواده بود. این چیزی بود که بیشتر از هر چیزی در آن اشتراک داشتیم. من جوری فرزندان او را بغل می‌کردم که انگار بچه‌های خودم بودند و او جوری بچه‌های مرا در آغوش می‌کشید گویی فرزندان خودش بودند. دختر او جی‌جی با کوچک‌ترین دختر من میارا در یک روز به دنیا آمده بود. گسول بسکتبالیست نامی نوشته: «فراتر از ویرانم… برادر بزرگ‌ترم… نمی‌توانم، نمی‌توانم این را باور کنم.»

لئو مسی گفته: «کلمه‌ای ندارم… تمام عشق من نثار خانواده و دوستان کوبی. لذت بزرگی بود که تو را دیدم و اوقات خوشی را با هم گذراندیم. تو نابغه‌ای حقیقی بودی که کم مانندت پیدا می‌شد. قلبم از شنیدن خبر درگذشت کوبی و دخترش جیانا شکسته. کوبی یک اسطوره‌‌ واقعی و الهام‌بخش خیلی‌ها بود.» شکیل اونیل دیگر بازیکن اسطوره‌ای NBA که رابطه‌ نزدیکی با کوبی داشت، با انتشار عکس‌هایی از خودش در کنار کوبی نوشته: «هیچ کلمه‌ای برای بیان دردی که بابت تراژدی از دست دادن برادرزاده‌ام جینا و برادرم کوبی با آن دست و پنجه نرم می‌کنم، وجود ندارد. دوست‌تان دارم و دلتنگ‌تان خواهیم بود. تسلیت و همدردی من نثار خانواده‌ برایانت و خانواده‌‌ دیگر مسافران این پرواز. حالم بده.»

*** ادای احترام نیمار
نیمار، ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن در جریان پیروزی ۲برصفر این تیم مقابل لیل مهم‌ترین نقش را داشت و در این بازی دو گل تیمش را به ثمر رساند. ستاره برزیلی اما بعد از به ثمر رساندن گل دوم خود در این بازی با انجام یک شادی بعد از گل تاثیرگذار، نسبت به مرگ تراژیک کوبی برایانت اسطوره دنیای بسکتبال واکنش نشان داد.

در این بازی که در خانه لیل برگزار می‌شد نیمار در دقیقه ۲۸ بازی اولین گل خود را به زیبایی به ثمر رساند‌ اما ستاره برزیلی در اوایل نیمه دوم هم بعد از اعلام پنالتی برای PSG روی خطای هند بازیکن لیل در محوطه جریمه پشت توپ ایستاد تا گل دوم خود را هم به ثمر برساند. نیمار بعد از این گل به کنار زمین رفته و در حالی که با انگشت‌های یک دست خود عدد دو و با انگشت‌های یک دست دیگرش عدد چهار را به دوربین‌ها نشان می‌داد، با نشان دادن عدد ۲۴ که شماره پیراهن کوبی برایانت بود نسبت به مرگ او واکنش نشان داد و به او ادای احترام کرد.

کدخبر: ۳۰۶۶۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • TOMMY

    اینکه با ترامپ کل کل داشت میتونه بهونه و اسه زهر چشم از بقیه باشه