کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۹۰۷۹
تاریخ خبر:

درباره مردی که روبروی کرملین فریاد می‌زد Go Go

روزنامه هفت صبح | شبکه تلویزیونی روسیه چند روز پیش فیلمی پخش کرد از لحظات خروج حجت‌لاسلام ابراهیم رئیسی از کاخ کرملین. این فیلم مثل بقیه حواشی این سفر بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت. ابتدا این پرسش از سوی بعضی کاربران مطرح شد … نکته حاشیه‌ای اما اقدامات یکی از همراهان رئیس‌جمهور برای احضار کردن راننده خودروی ابراهیم رئیسی است. اینطور که در تصاویر می‌بینیم، این شخص سراسیمه روی برف‌های مقابل خروجی کاخ کرملین می‌دود و به راننده خودرو اشاره می‌دهد که جلو بیاید و رئیسی را مقابل پله‌های خروجی سوار کند. او برای صدا کردن راننده چند مرتبه فریاد می‌زند «GO.. GO».

استفاده از این کلمه در چنین موقعیتی تعجب برانگیز بود و گروهی نوشتند که عبارت انگلیسی چندان مناسبی در این شرایط استفاده نشده و شخصی که در چنین سفر دیپلماتیک مهمی رئیس‌جمهور ایران را همراهی می‌کند، باید تسلط بیشتری بر زبان انگلیسی داشته باشد. به‌خصوص که در نگاه اول تصور این بود که او یکی از دیپلمات‌های ایرانی همراه رئیس‌جمهور در این سفر است. حالا هویت می‌دانیم که او دیپلمات نیست.

او رضا نقی‌پور مدیرکل تشریفات ریاست‌جمهوری است. مسئولیتی که از ۲۰ شهریورماه امسال با حکم غلامحسین اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور به او واگذار شد. پیش از آن هم نقی‌پور از مردادماه ۱۳۹۸ رئیس حراست فدراسیون فوتبال بود. در واقع او یکی از مدیران نزدیک به جعفر سمیعی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود. چون در دورانی که سمیعی رئیس حراست شهرداری تهران بود، نقی‌پور به عنوان معاون او فعالیت می‌کرد. بعد هم با حکم خود سمیعی که آن زمان مدیرکل حراست وزارت ورزش بود به ریاست حراست فدراسیون رسید.

دوره دو ساله حضور نقی‌پور در فوتبال ایران با حاشیه‌هایی همراه بود. مثل این شایعه که می‌گفتند او با مربیگری علی ‌دایی در تیم ملی مخالفت کرده که بعد این موضوع تکذیب شد. یا اینکه نقی‌پور در کنار سمیعی در کارگروه رسیدگی به پرونده ویلموتس حضور داشت. با پخش این فیلم لحظه خروج رئیس‌جمهور از کرملین، ناهماهنگی در تیم همراهان رئیس‌جمهور به چشم آمد. با پخش گزینشی و تدریجی تصاویر هم این فرضیه مطرح شده که تلویزیون روسیه قصد شیطنت رسانه‌ای در این ماجرا دارد.

کدخبر: ۴۳۹۰۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر