کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۹۵۸
تاریخ خبر:

درباره فوتبال و وزیر ارتباطات و دیپلماسی و سینما

روزنامه هفت صبح | یک: صحنه‌ای از بازی منچستریونایتد و نیوکاسل.دوربین‌ها با حدت و شدت واکنش‌های متقابل رونالدو و تماشاگران را ضبط می‌کنند.از چندین زاویه.در این میان پل پوگبا به روال همیشگی‌اش قبل از ورود به زمین دست‌ها را جلوی صورتش می‌آورد و ۱۰، ۱۵ثانیه دعا می‌کند. چند ماه پیش یک مجله مشهور ورزشی از پوگبا که همه ماه رمضان را روزه گرفته بود پرسید روزه به کیفیت بدنی شما ضربه نمی‌زند و پوگبا فقط جواب داده بود:‌خدا کمک می‌کند.

دو: وزیر ارتباطات گفته که در هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی عضو نیستم برایم اس‌ام‌اس بفرستید. جدا وزیر ارتباطات در هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی عضو نیست؟‌

سه: اتفاقات دیپلماتیک این روزها شرایط حساسی را رقم زده است.هرگونه هیجان و افراط می‌تواند آرامش را بر هم بزند.تحولات افغانستان و طالبان،سفر نخست‌وزیر عراق به ایران ،‌توافق با گروسی و آژانس انرژی اتمی همه و همه در یک مدت زمان بسیار کوتاه.شرایط سیاسی منطقه به سرعت در حال تغییر و تحول است و توازن و تعادل به مویی بند است.

چهار: دیروز روز سینما بود و بگذارید یک بار دیگر اینجا بنویسم که به نظرم لیلا بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران و مهرجویی بهترین فیلمساز این سینماست.می‌دانم که کارنامه ۱۵سال اخیر مهرجویی جای دفاع ندارد و او ۵ فیلم بد در این مدت ساخته اما کارنامه‌اش به شکلی است که هر کارشناس و منتقد و اهل سینما حداقل به دو سه فیلم مهرجویی علاقه ویژه دارد.در مورد من که به ۶ یا ۷فیلم بالغ می‌شود:‌لیلا،‌درخت گلابی، ‌اجاره‌نشین‌ها،سارا،مهمان مامان، ‌هامون،پستچی و….

پنج: جشنواره ونیز هم مثل کن و اسکار جایزه‌های اصلی خود را به یک فیلمساز زن داد.اسکار جایزه را به فیلم سرزمین خانه به دوش‌ها داد که خانم کلویی ژائو آن را ساخته بود،‌کن نخل طلا را به یک خانم ۳۷ساله فرانسوی داد خانم ژولیا دوکورنو و حالا هم در ونیز خانم ادری دیوان که ۴۱ساله و اصالتا رگ و ریشه لبنانی هم دارد.خب دیگر تکلیف جوایز مهم مشخص شده است.

یعنی فکر می‌کنم همه این جوایز روی سیاست خاصی اهدا شده و این احتمال را نمی‌دهم که هر سه فیلمساز شایسته این جوایز بوده‌اند بدون هیچ ارفاق جنسیتی؟‌ الان که فکر می‌کنم می‌بینم حق با شماست و در اصالت این جوایز هیچ شک و شبهه‌ای نیست.
اما جدا از شوخی در همین دو سه سال گذشته آیدا پناهنده،‌نرگس آبیار و نیکی کریمی زیباترین فیلم‌های سینمای ما را ساخته‌اند.

کدخبر: ۴۱۳۹۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر