کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۰۶۷۱
تاریخ خبر:

درباره ‌فهرست ۱۰۰‌شخصیت در حال ظهور جهان

روزنامه هفت صبح | مجله تایم هر سال ۱۰۰ نفر از شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری را از کشورها و نقاط مختلف به‌عنوان چهره‌های در حال برآمد و ارتقای سال انتخاب می‌کند. تایم در توضیح آنچه که از نظر این نشریه صد چهره در حال برآمد و ارتقای جهان را به‌هم پیوند می‌‌دهد، به تلاش خارق‌العاده این افراد اشاره کرده، تلاش‌هایی که جهان و آینده ما را شکل می‌دهند. این فهرست تایم متفاوت از فهرست دیگری است که سالانه انتشار می‌یابد و صد شخصیت برجسته و تاثیرگذار سال را معرفی می‌کند.

در این فهرست از نوازنده وجود دارد تا متخصصان پزشکی و مقامات دولتی و روزنامه‌نگاران تایم آن را انتخاب کردند. یکی از آنان که طرح روی جلد تایم با تصویری از او را برایتان گذاشتیم فریوزا فرحان از اندونزی است. کاری که او انجام داده؛ دفاع از اکوسیستم جنگل‌های اندونزی است. به‌طور مشخص جنگل‌های اکوسیستم لوزر در ادبیات زیست محیطی به‌عنوان یکی از ریه‌های بزرگ جهان شناخته می‌شود. او البته برای فعالیت در این زمینه کار سختی داشته است چرا‌که بسیاری به او گفتند او به‌عنوان یک زن جوان نمی‌تواند چنین کاری کند ولی حقیقت این است که او توانست چنین کاری را انجام دهد.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان هم از سوی مجله تایم به‌عنوان یکی از صد شخصیت در حال برآمد و ارتقای سال معرفی شده است. کارنامه بربوک از نگاه مجله تایم روندی قابل اعتنا از ارتقای موقعیت و مسئولیت سیاسی و اجتماعی را نشان می‌دهد. او در کنار دیگر رهبر حزب سبزها، یعنی روبرت هابک، موفقیت‌های چشمگیری برای این حزب رقم زده است.

بربوک در انتخابات پارلمانی آلمان در سال گذشته از سوی حزب سبزها نامزد مقام صدراعظمی بود. بر‌خلاف نظرسنجی‌‌های اولیه، این حزب مقام دوم را (پس از حزب سوسیال دموکرات) در کسب آرا به‌دست آورد و حالا دومین حزب قدرتمند در دولت ائتلافی آلمان است با صدراعظمی سوسیال دموکرات. بربوک در این کابینه سکاندار وزارت خارجه است. این اولین‌بار در تاریخ آلمان است که یک زن در این مقام قرار می‌گیرد.

در پی اعلام فهرست امسال در روز چهارشنبه، پنجم مهر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پیامی نوشت: «در این ایام وقتی به این فکر می‌‌کنم که چه چیز مرا خوشبین نگه می‌دارد، متوجه همکاری می‌شوم که به‌گونه‌ای ظریف مبانی ارزشی و پراگماتیسم را درهم‌ می‌آمیزد… او به‌رغم چالش‌های بین‌المللی، از‌جمله حمله روسیه به اوکراین، موفق شده است آلمان را با آمریکا و همه کشورهای غربی متحد در دو سوی آتلانتیک بیش از پیش به‌هم نزدیک کند.»

بلینکن در ادامه در‌باره همتای آلمانی خود نوشته است که او هیچگاه باور به‌قدرت درونی دموکراسی‌های ما را از دست نداده است، دموکراسی‌‌هایی که بر آزادی و احترام ما به حقوق بشر و توان ویژه‌مان در ترمیم و اصلاح خویش استوار است. بلینکن همچنین بربوک را دارای استعدادی ویژه در تامین شریک و شراکت بیشتر برای این چشم‌اندازها و تحقق آنها توصیف کرده است. لوییزا نویباوئر، هم دیگر عضو آلمانی فهرست امسال مجله تایم است.

ونسا ناکاته، یک فعال امور اقلیمی و محیط زیستی در‌باره او نوشته است: «نویباوئر از نیروهای محرکه در برآمد جریان جمعه‌ها برای آینده در آلمان بوده است.» جمعه‌ها برای آینده حرکتی است که دانش‌آموزان و جوانان را روزهای جمعه برای فشار بر تصمیم‌گیرندگان سیاسی و روشنگری در سطح جامعه در مسائل اقلیمی و زیست محیطی به خیابان کشانده است. ناکاته در ادامه نوشته است: «نویباوئر یک سازمانده بااستعداد است، با قدرت سخنوری بالا که حالا به یکی از صداهای اصلی و قوی نسل جوان آلمان بدل شده است، صدایی که علیه انفعال در حفظ اقلیم زمین و پاسداری از محیط زیست بلند شده است.»

کدخبر: ۴۸۰۶۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر