کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۸۱۸
تاریخ خبر:

درباره شورای شهر، ‌قایدی،‌ بارسلونا، قایقران‌ها و ...

روزنامه هفت صبح | یک: ‌ یکی از اعضای روحانی شورای شهر گفته که: « سر زاکانی چه بلایی در می‌آورند؟ یک داماد خود را نمی‌تواند در شهرداری استخدام کند» و این‌که: « خانواده قالیباف در یک حراجی، سیسمونی دیدند و دو قلم جنس هم خریدند…» راستش به نظر من هم شخصا هردوی این نکته‌ها خیلی مهم نیستند. نه ماجرای داماد شهردار و نه داستان سیسمونی و سفر به ترکیه خانواده رئیس مجلس.

اما این‌که یک روحانی همه را به سست کردن اصول و قواعد تشویق می‌کند جالب است. به نظرم آقای آقامیری باید محکم‌تر از بقیه در مقابل این مسائل بایستند. این توقع جامعه از طیف روحانیت است. توقع کاملا منطقی است. نباید سازش‌ناپذیری روحانیون بر سر مسائلی مثل دوچرخه‌سواری و موسیقی و اینطور چیزها خلاصه شود. توقع عموم جامعه سختگیری در مسائلی است که موجب بهبود شرایط حکمرانی می‌شود نه این‌که روحانیت در مسئله حکمرانی حل شود.

دو: سرمربی شباب الاهلی به شکل مستقیم مهدی قایدی را به خوشگذرانی در دوبی متهم کرده است و فقدان تمرکز در تمرینات. هدی‌علی سرمربی الاهلی ‌امارات گفته:«در مورد استعداد مهدی قایدی هیچ تردیدی نیست اما دلیل نمی‌شود بازیکنی که تمام تمرکزش گردش و تفریح بوده رو در لیست تیمم قرار دهم! درحال نتیجه‌گیری هستیم و به او احتیاجی نداریم.» این نکته‌ای بود که هرکسی که پست‌های قایدی و همسر جوانش را پیگیری می‌کرد به وضوح متوجه می‌شد و پیش‌بینی این وضعیت را می‌کرد. آنها قصد زندگی راحت در دوبی دارند نه ادامه دوران قهرمانی قایدی را.

سه: برای مسابقه نیمه‌نهایی فوتبال زنان اروپا میان دختران بارسلونا و دختران ولفسبورگ، نیوکمپ میزبان ۹۱هزار تماشاگر بوده است‌! ۹۱هزار نفر برای دیدن و تشویق تیم بانوان.

چهار: یک قایقران به آذربایجان مهاجرت کرد. یک قهرمان قایقرانی که امید فراوانی به او برای کسب طلای بازی‌های آسیایی می‌رفت. واقعا همه این مهاجرت‌ها دلایل اقتصادی دارند؟ ‌فقط اقتصاد؟

پنج: دیروز یک گزارش در صفحه ورزش کار شد به‌عنوان تاریک‌ترین دوران لژیونرها، بلافاصله سردار آزمون هم گل زد و هم پاس گل داد، ‌سامان قدوس در برنتفورد فیکس بازی کرد، صیادمنش در هال‌سیتی در ترکیب اصلی بود،‌ قلی‌زاده هم در ترکیب شارلروا قرار گرفت، علیپور گل زد، ‌شهاب زاهدی دبل کرد و…! خلاصه برای آن‌که گزارش صفحه ۱۲ ما کمی لق شود همه دوستان لژیونر همکاری کردند. البته بایکوت نوراللهی و قایدی و خروج جهانبخش از لیست فاینورد کمی اوضاع گزارش ما را تلطیف کرد.

شش: بدون هیچ زواید و شرحی به این نتایج کشتی‌گیران آزادکار ایرانی در دو وزن ۹۲ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی آسیا در مغولستان دقت کنید: امیرحسین فیروزپور در ۹۲کیلو،‌ دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر آدیلت داولومبایف دارنده مدال نقره آسیا و برنز بازی‌های آسیایی از قزاقستان را مغلوب کرد.

وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر تاکوما اوتسو دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را از پیش‌رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروز‌پور در دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل اورگیلوخ داگوادورج از مغولستان به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را از پیش‌رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. محمدیان در دیدار پایانی در یک دیدار زیبا با نتیجه ۱۱ بر صفر باتزول اولزیسایخان از مغولستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

کدخبر: ۴۵۲۸۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر