کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۵۰۶
تاریخ خبر:

درباره درخشش آناهیتا زمانیان در یوونتوس

روزنامه هفت صبح | تیم زنان یوونتوس اولین بازی جام حذفی در برابر پینک باری را با نتیجه ۴ بر یک به پایان رساند. کجای این خبر برای ما اهمیت دارد؟ اینکه یکی از گل‌های این بازی را آناهیتا زمانیان، بازیکن فرانسوی- ایرانی تیم یوونتوس وارد دروازه پینک باری کرده است. تیم زنان یوونتوس یکشنبه همین هفته هم به مصاف با اینتر رفت و باز هم ۳بر صفر بازی را به پایان رساند.

یکی از بازی‌های درخشان زمانیان به بازی با ساسولو در اواسط آبان ماه برمی‌گردد که در آن به حریف چهار گل زد. آناهیتا ۲۲ سال قبل از پدری ایرانی و مادری فرانسوی در لندن به دنیا آمده است. آنها سپس به سوئد مهاجرت کردند او از شش سالگی فوتبال حرفه‌ای را در این کشور شروع کرد. او که یک هافبک نفوذی مدرن است سال ۲۰۱۴ نخستین بازی خود را برای تیم زیر ۱۷ساله‌های فرانسه انجام داد و مقابل جمهوری چک به میدان رفت.

او چهار بار پیراهن فرانسه را در این رده سنی پوشید و بعدها به تیم زیر ۲۰ ساله‌ها نیز رسید. سال ۲۰۱۸ و در مسابقات قهرمانی زنان زیر ۲۰ سال جهان که در گینه نو برگزار شد، زمانیان کاپیتان فرانسه بود و با پیراهن شماره ۱۰ این تیم به فینال هم رسید، اما در نهایت انگلیس بود که توانست در ضربات پنالتی پیروز شود و عنوان قهرمانی را کسب کند.

آناهیتا قبلا مدتی هم برای پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کرد و زمستان ۲۰۲۰ به عنوان نخستین خرید تیم یوونتوس به این تیم پیوست. زمانیان می‌تواند به چهار زبان صحبت کند. انگلیسی، فرانسوی، فارسی و سوئدی. رسانه‌های ایتالیایی برای آینده این بازیکن پیش‌بینی‌های خوبی دارند و معتقدند به زودی به یکی از ستاره‌های فوتبالیست تبدیل خواهد شد.

کدخبر: ۳۶۹۵۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر