کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۲۳۸
تاریخ خبر:

درباره دربی و سفرنامه و ساکسشن و برق و استاد میرسلیم

روزنامه هفت صبح| یک:‌ دربی امشب می‌تواند لایق این تیتر باشد: ‌خون به پا خواهد شد. راستش پرسپولیسی‌ها نگران دو اتفاق هستند؛ اولی حضور قایدی در سمت چپ خط حمله استقلال و کلنجارش با اسماعیلی‌فر کمی کند و دومی زمزمه رسیدن کوین یامگا در سمت راست خط دفاعی که می‌تواند هم در دفاع و هم در هجوم دست ساپینتو را باز بگذارد. اگر یامگا نرسد و اگر قایدی به شکلی مهار شود، پرسپولیس دست بالاتر را به لحاظ مهره و کیفیت تیمی در این بازی خواهد داشت. اما حضور یامگا می‌تواند معادلات را تغییر دهد. این فرضیه وجود دارد که تاکید بر مصدومیت یامگا یک حربه روانی از سوی استقلالی‌ها باشد.

دو: ‌ دیروز سفرنامه خبرنگار ایسنا در سفر به اندونزی در کنار رئیس‌جمهور و هیات ایرانی را می‌خواندم و بخشی از آن را برای سایت‌نگار نقل کردم. یک قسمت جالب آنجا بود که یکی از وزرا به خبرنگار ایسنا گفته بود که قرار است با اندونزیایی ها مبادلات خاص اقتصادی داشته باشیم اما طرف اندونزی ضمن استقبال از این مبادلات گفته که این کار به شکل محرمانه صورت بگیرد و با دورزدن تحریم‌ها. تا این قسمت مشکلی نیست اما در قسمت محرمانه بودن که خواست طرف اندونزیایی بوده به نظر می‌رسد مشکلاتی ایجاد شده چون در گزارش ایسنا خیلی راحت و مجلسی به این مسئله اشاره شده است.

سه: قسمت آخر سریال ساکسشن ظریف و متقاعدکننده و باشکوه بود. یک حسن ختام درجه یک برای مهم‌ترین سریال بین‌المللی یک دهه اخیر. حداقل در کنار گیم آو ترونز. امیدوارم این سریال به شکل دوبله شده در اختیار عموم مردم قرار بگیرد چرا که میزان حک و اصلاحش می‌تواند خیلی ناچیز باشد. پخش چنین سریال‌هایی نشان می‌دهد که استانداردهای این صنعت می‌تواند تا کجا اوج بگیرند. یادمان باشد در دهه شصت وهفتاد صنعت سریال سازی در ایران از استانداردهای مشابهی برخوردار بود و سریال‌های درخشانی مثل روزی روزگاری و کوچک جنگلی و امام علی و هزاردستان در همین تلویزیون ایران تولید می‌شد.

چهار: وزیر نیرو گفته که : مصرف برق از ۶۱ هزار مگاوات هم عبور کرده و نزدیک به ۱۳درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش مصرف در مدت مشابه را داریم.این افزایش مصرف حدوداً ۷ هزار مگاوات است که بخشی از آن مربوط به افزایش دما در نقاط مختلف کشور است و بخشی هم مربوط به صنعت و تولید است.

میانگین دمای مناطق مختلف ایران را به شکل پراکنده مرور کردم و دیدم با سال‌های قبل تفاوت معناداری پیدا نکرده. در مورد افزایش بخش تولید هم که خب خبر امیدوارکننده‌ای است اما رقم عجیبی در میزان برق تاثیر داشته. دوستان چک کنند نکند باز هم ماجرای استخراج بیت‌کوین داریم؟‌ این مسئله کمبود تولید برق از ابتدای دهه پنجاه گریبان ایران را گرفته و رها هم نمی‌کند.

پنج: به عنوان یک مجنون و شیفته حوزه اتومبیل ، هنوز نمی‌توانم شکل برخورد استاد میرسلیم با این صنعت را درک کنم. پریروز مجری تلویزیون سراغ ایشان رفت تا از اتهام تشبیه پژو 207 به لندکروزر ایشان را مبرا کنند و مدام هم جملات مناسب رادر حین سوال مطرح می‌کردند تا استاد میرسلیم از آنها در جهت اصلاح امور استفاده کنند اما آقای میرسلیم اصلا وقعی به پاس گل‌های مجری نمی‌گذارد و با فراغ بال همان جملات همیشگی را تکرار می‌کند. در مورد این که خودرو شهری با خودرو بین شهری متفاوت است و این‌که در نهایت کار خودرو در قسمت ترابری است و نقل و انتقال!

یعنی از دوره جنگ جهانی اول، ‌هیچ متخصص امر خودرو این‌قدر بی‌احساس این قدر بی‌احساس این‌قدر بی‌احساس با مسئله تکنولوژی در عرصه خودروسازی روبه‌رو نشده بود! خبرنگار تلویزیون هم از میانه ماجرا ناامید شد و انگار به زبان بی‌زبانی می‌خواست به استاد میرسلیم بگوید دیگر خودتان می‌دانید و مملکتتان!

کدخبر: ۵۲۰۲۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر