کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۷۲۹
تاریخ خبر:

درباره حمله‌ به آتش‌نشان‌ها و ماموران اورژانس

روزنامه هفت صبح، فاطمه رجبی | باور نکردنی است اما تنها در عرض چند روز سه خبر از حمله به ماموران اورژانس و آتش نشانی آن هم حین انجام وظیفه آمده است. حیرت‌انگیز و ترسناک و عصبانی کننده.
*** چرا با موتور آمدی؟
خبر اول ‌به همین پریشب مربوط است. حوالی ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه‌شب، یک مورد تروما به کمر در منطقه سعادت‌آباد به اورژانس گزارش می‌شود و بلافاصله تکنیسین موتورلانس مرکز اورژانس تهران به محل حادثه اعزام می‌شود، ناگهان همراه مصدوم به بهانه اینکه چرا موتورلانس اعزام شده و آمبولانس نیامده، به تکنیسین اورژانس حمله‌ور می‌شود و با ماشین به تکنیسین اورژانس و موتورلانس اورژانس آسیب جدی وارد می‌کند. پیمان صابریان گفته: «حمله در حدی بوده که کارشناس اورژانس از ناحیه بینی، دچار شکستگی می‌شود و اداره حقوقی اورژانس پیگیر شکایت از همراه بیمار شده است.»

*** چرا حرف ما را گوش نمی‌کنی؟
خبر دوم از یاسوج می‌رسد. این‌بار ساعت ۲۳ شب با اورژانس تماس گرفته شده و اعلام نیاز به کمک فوری می‌شود به زنی که دچار مسمومیت الکلی شده بود. آمبولانس به‌موقع می‌رسد و با توجه به شرایط بیمار و بعد از انجام معاینات پزشکی اولیه، نیروهای اورژانس تصمیم به انتقال بیمار به بیمارستان می‌گیرند، اما همراهان بیمار قبول نمی‌کنند و می‌گویند در آمبولانس کارهای درمانی او انجام شود.

کارشناسان اورژانس برای همراهان بیمار توضیح می‌دهند که اصلا امکان طی کردن روند کامل درمان داخل آمبولانس وجود ندارد و بیمار حتما باید به مرکز درمانی برود، اما باز هم اصرار همراهان بیمار ادامه پیدا می‌کند و می‌خواهند کاری که آنها می‌گویند برای بیمار انجام شده و بعد بیمار به خانه منتقل شود. وقتی کار به اینجا می‌رسد و کارشناسان اورژانس اعلام می‌کنند که اصلا چنین چیزی امکان ندارد، همراهان بیمار عصبانی می‌شوند و چنان به تکنیسین‌ها حمله می‌کنند که دست یکی از آنها می‌شکند.

*** چرا دیر آمدی؟
حمله دیگر در مشهد اتفاق افتاده، آن هم در جریان آتش‌سوزی در بازار مصلای مشهد‌.‌ شرح ماجرا را محمدرضا کلائی، شهردار این شهر در اینستاگرامش نوشته است: « آقای نعمتی، مدیرکل حراست شهرداری مشهد خبر از حریق گسترده در بخشی از انبارهای خشکبار انتهای بلوار مصلی داد؛ بازدیدها را کنسل و به سمت محل حادثه رفتم. خداراشکر هنگام رسیدن به محل حادثه، حریق تا حد زیادی کنترل‌ شده بود و همکاران آتش‌نشان درگیر دودگرفتگی شدید و کامل کردن اقدامات ایمنی بودند. انصافا بچه‌ها خوب عمل کرده بودند و شاید اگر کمی تعلل شده بود، کل انبارهای مصلی طعمه حریق می‌شد.

اما موضوعی که واقعا برایم ناراحت‌کننده بود، گزارش همکارانم در آتش‌نشانی بود: ماجرا از این‌ قرار است که فردی ساعت ۲۱:۳۱ با مرکز فرماندهی ۱۲۵ تماس می‌گیرد و خبر از حریق انبارها می‌دهد. ساعت ۲۱:۳۳ یعنی دودقیقه بعد، دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی به محل می‌رسند و با مشاهده گستردگی حریق درخواست نیروی کمکی می‌کنند که ۲۵ خودرو از ۱۶ ایستگاه مجاور ظرف ۶ دقیقه بعد به محل می‌رسند.

نکته ناراحت‌کننده اینکه مالکان محل و عوامل زمانی که به محل می‌رسند و حجم بالای حریق را می‌بینند، با ادعای اینکه آتش‌نشانان دیر رسیده‌اند، به سمت همکاران ما حمله‌ور شدند و به‌ویژه دو نفر از آتش‌نشان‌های باتجربه؛ آقایان احمد صفاییان و امیر ناظرآبادی را به‌شدت مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند که متاسفانه تا این لحظه هنوز در اورژانس و مشغول مداوا هستند.

کدخبر: ۳۸۶۷۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر