کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۵۹۴۷
تاریخ خبر:

‌درباره تحولات اجتماعی و فوتبال و خاندان اژدها

روزنامه هفت صبح| یک: یکی دو هفته قبل به مزاح این فرضیه را مطرح کردم که حالا پس از این همه اتفاقات فکر می‌کنید تئوریسین‌های جوان متوجه اشتباهاتشان خواهند شد و در آن‌ها تجدیدنظر خواهند کرد یا برعکس با تکیه بر اعتمادبه‌نفس خانمانسوز خود تاکید می‌کنند که هدف‌گذاری‌شان درست بوده است فقط به اندازه کافی برای رسیدن به آن هدف‌ها فشار نیاورده‌اند!

در واقع این‌که اگر آن سیاست‌های مدنظرمان را با قاطعیت و فشار بیشتری دنبال می‌کردیم این وقایع رخ نمی‌داد و حالا باید با شدت بیشتری دنبال این اهداف باشیم! حالا امروز سخنان سخنگوی ستاد امر به معروف و همین‌طور معاون وزیر علوم منتشر شده است. سخنگو فرموده:‌«اتفاقا برعکس این‌که الان فکر می‌کنند حجاب آزاد شده و می‌توانند روسری را بردارند رویکرد این موضوع بین مسئولان یک مقدار جدی‌تر شده و آسیب‌ها را جدی‌تر فهمیده‌اند.

آسیب‌های دهه هشتاد و نودی‌ها در حوزه مسائل فرهنگی جدی‌تر مطرح شده و باید به این موضوع توجه ویژه شود. دو هفته پیش در وزارت کشور جلسه‌ای با وزیر کشور داشتیم که دستگاه‌های مختلف هم حضور داشتند و در آنجا بر این موضوع تاکید شد.» از سوی دیگر معاون وزیر علوم هم با اشاره به اتفاقات پیش آمده در دانشگاه‌های کشور به این قافله پیوسته‌اند و فرموده‌اند:‌‌«امروز گفتمان اسلامی شدن دانشگاه نیازمند جریان‌سازی قوی است … و دانشگاه قم در این راستا باید پیشران و پرچمدار تحول باشد.»

یعنی اعتراضات موجود هیچ ارتباطی با ایده‌های این دوستان ندارد! بر محق بودنشان مطمئن هستند و معتقدند فقط باید آن ایده‌هایشان را با سرعت بیشتری عملیاتی کنند و جامعه را به سمت آن یوتوپیای ذهنی‌شان حرکت دهند. یعنی فکر می‌کنند اگر ایده‌ها و طرح‌هایشان را به زبان بهتری مطرح کنند حتما مورد استقبال قرار می‌گیرند! به‌خصوص از سوی دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها.

به نظرشان گروه‌هایی هم که اعتراض کرده‌اند لابد وقت خودشان را تلف نموده‌اند. امیدوارم این ایده‌آلیسم فرهنگی و اجتماعی که چون خوره به جان جامعه ایرانی افتاده کمی از آن عملگرایی عرصه دیپلماتیک و نظامی الگو بگیرد و دست از سر مردم بردارد. کاش این مهندسین جوان کمی آرام بگیرند و به خودشان استراحت دهند.

این نوع برخورد معکوس با دلایل یک اعتراض آن هم اعتراضی که دلایل و پیش‌زمینه‌هایش کاملا مشخص است (حالا جدا از فرضیه سوءاستفاده دشمنان) راه را بر پیشرفت و توسعه می‌بندد. این طبقه متوسط شهری خواسته‌هایی دارد. به خواسته‌هایشان تا آنجا که در عرصه قانون و خطوط حاکمیت می‌شود باید احترام بگذارید. باید صدایشان را بشنوید و از این رابطه چوپان و گله دست بردارید.

دو: بازی الاتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی مقابل تیم قعرنشین النصر بازی هیجان‌انگیزی از آب در آمد و تیم فرهاد تا دقیقه 70 سه بر یک از حریفش عقب افتاده بود اما در یک کامبک دیدنی بازی را با نتیجه 5 بر 3 به پایان می‌برد. از نکته‌های فوتبالی دیگر اوج‌گیری دوباره لیونل مسی است که این روزها با همان اعتماد‌به‌نفس و آرامش دوران اوجش بازی می‌کند و قدرت و مهارت خود را به امباپه و نیمار دیکته می‌کند. او حالا فارغ‌البال دریبل می‌زند، پاس می‌دهد و با ضربات از راه دور دروازه حریفان را تهدید می‌کند و در یک کلام غیرقابل کنترل نشان می‌دهد.

سه: خاندان اژدها هر طور بود بعد از 10قسمت به پایان رسید و از آن شوکه و دلهره‌های بازی تاج و تخت کمتر نشانی داشت و خیلی ملایم بر مسیر تاریخ حرکت کرد و دو سه تا اژدها نشان داد و سه چهارتا عروسی بغرنج خانوادگی و کمی هم انحراف و نابهنجاری‌های دیگر. رفت تا سیزن دومش ببینیم به کجا خواهد رسید. فصل چهارم سریال بابیلون برلین هم تا به اینجا از آن کیفیت خیره‌کننده سه فصل قبلی‌اش کمتر نشانی داشته است.

کدخبر: ۴۸۵۹۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر