کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۸۱۲
تاریخ خبر:

درباره اظهارنظر عجیب رئیس انجمن سینماداران

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | اظهارنظر عجیب رئیس انجمن سینماداران درباره‌ وجود ایمنی در سینماها از روز گذشته با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده. هفت صبح این اظهارنظر را بررسی می‌کند. روز گذشته اظهارنظر جالبی از طرف محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران درباره ایمنی سینماها منتشر شده که هرطوری حساب کنیم عجیب و خنده‌دار به نظر می‌رسد.

او گفته است از آنجایی که محوطه‌ سالن سینما بزرگ است و تماس مخاطبان با وسایل آن کم است و همچنین به خاطر اینکه افراد با فاصله از هم می‌نشینند خود این مسئله، ایمنی ایجاد می‌کند. شاید اگر هرکس دیگری جز رئیس انجمن سینماداران چنین اظهارنظری می‌کرد می‌توانستیم حرفش را بگذاریم به حساب اینکه شاید مدت‌هاست به سینما نرفته و از شرایط سالن‌های سینما مطلع نیست اما واقعا چطور می‌توانیم این اظهارنظر را از فردی در این جایگاه بپذیریم؟

*** کدام صندلی‌ها؟
حتی اگر در طول زندگی‌مان فقط یک بار هم گذرمان به سالن‌های سینما افتاده باشد می‌دانیم که فاصله میان صندلی‌ها باهم زیاد نیست. صندلی‌ها درست به‌هم چسبیده‌اند و وقتی دو نفر روی دو صندلی مجاور هم بنشینند فاصله‌شان از هم به ۱۵ سانتیمتر هم نمی‌رسد. ضمن اینکه دو صندلی کنار هم، فقط با یک دسته از هم جدا می‌شوند و این امکان وجود دارد که در طول تماشای فیلم، دست هرکدام از آنها برای مدتی روی صندلی قرار بگیرد. اینها توضیح واضحات است و طبیعتا همه‌ مردم این را می‌دانند اما واقعا منظور رئیس انجمن سینماداران از اینکه « فاصله زیاد بین صندلی‌ها خودبه‌خود ایمنی ایجاد می‌کند!» چیست؟

*** فاصله یک تا دومتری کجاست؟
در روزهای اخیر بارها و بارها اطلاعاتی درباره‌ بهداشت فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری دست به دست می‌شود و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هم مدام در این باره هشدار می‌دهند. حتی اگر فقط یکی از این هشدارها را هم خوانده باشیم یا صدای یکی از این کارشناسان از رادیوی تاکسی به گوشمان خورده باشد حتما شنیده‌ایم که رعایت فاصله یک متری از افراد می‌تواند در پیشگیری از کرونا کمک کننده باشد اما، در مواجهه با فرد تب دار و مشکوک به کرونا باید این فاصله در سطح یک و نیم تا ۲ متر دیده شود. پس تحت هر شرایطی، درحال حاضر حتی در مکان‌های عمومی هم باید فاصله‌ یک تا دو متری را از هم حفظ کنیم. فکر می‌کنید این فاصله چطور می‌تواند در یک سالن سینما رعایت شود؟

*** چطوری بنشینیم؟
اگر منظور رئیس انجمن سینماداران از فاصله زیاد بین صندلی‌ها همان یک تا دو متر باشد، فکر می‌کنید تماشاگران باید به چه صورت کنار هم بنشینند؟ عرض صندلی‌ها به طور متصل به هم حدود ۵۰سانتیمتر است و حداقل اندازه مورد نیاز برای حرکت در بین ردیف‌ها ۴۰ سانتیمتر تعیین شده است. بنابراین برای حفظ فاصله‌ ایمنی برای دوری از ابتدا به ویروس کرونا، هر نفر باید در یک ردیف، دو تا چهار صندلی با نفر دیگر فاصله داشته باشد. همچنین باید یکی، دو صندلی جلویی و عقبی هر فرد هم خالی باشد. خب یعنی واقعا منظور محمد قاصد اشرفی این است که بلیت‌ها روی چنین اصولی فروخته شوند؟

*** کاش جواب دهید؟
در حال حاضر سینماهای کل کشور تا پایان هفته تعطیل شده‌اند. اگر در جریان اخبار بوده باشید حتما می‌دانید که تعطیلی و عدم تعطیلی سینماها با اما و اگرهای زیادی روبه‌رو بود. هنوز هم نمی‌دانیم بعد از پایان این یک هفته وضعیت به چه صورتی در خواهد آمد. الان به وضعیت سینماها بعد از این یک هفته کاری نداریم ولی یک سوال برایمان بی‌جواب باقی مانده است. اینکه واقعا رئیس انجمن سینماداران برچه اساسی چنین صحبتی درباره‌ وجود فاصله در سالن‌های سینما به میان آورده و چرا هیچ پاسخی به این اظهارنظر نمی‌دهد؟

*** واکنش مخاطبان به این اظهارنظر
اظهارنظر این مقام مسئول روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و واکنش‌های جالبی به همراه داشته. بعضی‌ها به خنده‌دار بودن این اظهارنظر تاکید کرده و نوشته‌اند:«واقعا از این جمله خنده‌دارتر وجود نداره. کاش دانش کافی پیدا کنیم بعد درمورد مسائل حرف بزنیم»، «شوخی کرده فاصله صندلی‌هارو حتما!»، «خب من دیگه خیالم راحت شد تا الان فکر می‌کردم چون چسبیده بهم می‌شینیم کرونا می‌گیریم!»، «چطوری ایمنی ایجاد می‌کنه؟ فاصله هر فرد باید حداقل یک متر باشه فاصله صندلی‌ها ۲۰سانت هم نیست!»، «پس چرا من ندیدم صندلی‌ها باهم یک و نیم متر فاصله داشته باشن؟» و … بعضی‌ها درباره‌ شرایط بحرانی فعلی نوشته‌اند:«واقعا چرا متوجه نیستن که ویروس‌ها تا هشت ساعت روی وسائلی که دست زده شده زنده هستن؟ فقط فاصله مهم نیست!» «واقعا توی این شرایط هم دنبال پولین؟ جون مردم ارزشی هم داره؟»

کدخبر: ۳۱۱۸۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر