کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۳۳۴۱
تاریخ خبر:

درباره اتهام آزار جنسی «عمو جوی مهربون»

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | مدتی پیش تارا رید که در ۲۳سالگی به عنوان کارمند و دستیار در دفتر جو بایدن در مجلس سنا کار می‌کرد با حضور در یک برنامه تلویزیونی ادعا کرد توسط جو بایدن در سال ۱۹۹۳ در ساختمان مجلس سنا مورد آزار جنسی گرفته است. به گفته او، بایدن علاوه بر آزار جنسی، او را مورد فحاشی و تهدید نیز قرار داده و چندی بعد از وقوع این ماجرا نیز او را اخراج کرده است.

تارا رید یکی از هشت زنی است که این ادعاها را علیه بایدن مطرح کرده است. البته بایدن تمام این ادعاها را رد کرده و گفته است که آن زمان تعریف آزار جنسی با امروز تفاوت داشته و رفتار او در آن زمان به هیچ‌ وجه آزار جنسی تلقی نمی‌شده است.تارا رید در همان برنامه و در پاسخ به سوال مجری مبنی این‌که چرا همان زمان علیه بایدن شکایت نکرده و پای پلیس را به ماجرا باز نکرده است ،گفت به دلیل سن پایین و کم تجربگی از نفوذ و اعتبار بایدن که آن زمان به «عمو جوی مهربون» هم شهره بود، ترسیده بود و این موضوع را فقط به مادرش گفته بود. البته مادرش هم قصد شکایت به پلیس را داشته که با ممانعت او مواجه می‌شود و تنها اقدام مادرش در آن زمان تماس با یک برنامه تلویزیونی بوده است.

حالا با بررسی‌ها مشخص شده آن برنامه‌ای که مادر رید با آن تماس گرفته است شوی تلویزیونی لری کینگ بوده و او با بغض و صدایی پر از غم درباره مشکلات دخترش با یک سناتور از کارشناسان برنامه کینگ مشورت خواسته است. به علاوه خود تارا رید هم گفته مدارکی شبیه اظهارنامه‌ای علیه آزار جنسی او توسط بایدن در بایگانی دفتر بایدن دارد ولی مسئولان دفتر بایدن به او گفته‌اند تا دو سال بعد از بازنشستگی بایدن از فعالیت‌های سیاسی نمی‌توانند آن مدارک را در اختیار خانم رید قرار دهند.

خانم رید چندی بعد از رسانه‌ای شدن این ماجرا با برقراری تماس با دفتر وکالت الیزابت وارن از او می‌خواهد که وکالت این پرونده را بپذیرد اما الیزابت وارن که همواره از حقوق زنان و اقدام قضایی علیه ویژه‌خواری سیاستمداران در هر زمینه‌ای حرف می‌زده از قبول این پرونده طفره می‌رود و البته چندی بعد به عنوان معاون احتمالی بایدن در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

مرور این دومینو سبب شد که رسانه‌ها نسبت به این اتفاقات حساس شوند و از حزب دموکرات که نسبت به فایل صوتی دونالد ترامپ که در آن از آزارجنسی زنان حرف زده بود مرثیه‌سرایی کرده بود جواب بخواهند. حتی برنی سندرز که با استعفایش از ادامه رقابت‌ها از نامزدی بایدن حمایت کرده بود درخواست کند تا به اتهامات خانم رید علیه بایدن در دادگاه رسیدگی شود و اگر صداقت خانم رید درباره این موضوع توسط دادگاه تایید شود حزب دموکرات باید در مورد نامزدی بایدن تجدیدنظر کند.

کدخبر: ۳۲۳۳۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر