کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۷۶۵۶
تاریخ خبر:

درباره ابراهیم افشار، مسمومیت‌ها‌،‌‌ بدقلقی دیجیتالی و...

روزنامه هفت صبح| یک: ‌ بخش شماره هفت مطلب ابراهیم افشار در شماره روز شنبه را خیلی نرم و آرام حذف کردیم و کلی مورد بازخواست خوانندگان قرار گرفتیم. قلم استاد افشار روی تخم چشم ما جا دارند اما راستش آن قسمت آن قدر شیرین و در عین حال خطرناک نوشته شده بود که ترجیح دادیم از متن کنار بگذاریمش تا ببینیم بعد چه می‌شود.

دو: دیگر از نوشتن درباره مسمومیت‌های دانش‌آموزان خسته شده‌ایم. راستش هدف این بود که مسئولین به خودشان بیایند و متوجه نگرانی‌های مردم باشند. نگرانی‌هایی که از جنس نگرانی‌های مسئولین عزیز و وزرا و فرماندهان الزاما نیست و سبک و سیاق دیگری را دنبال می‌کند. خب به نظر می‌رسد به هدفمان رسیدیم.

واکنش مسئولان بیشتر و متقاعد کننده‌تر شده است حتی بعد از مدت‌ها سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز جملاتی را درباره این حملات بر زبان راندند که به همین هم راضی هستیم. وزیر آموزش و پرورش هم خداراشکر بالاخره متوجه نگرانی‌های مردم و والدین شدند. این داستان همچنان ادامه دارد اما جزئیات جدیدی نداریم. پس 24 ساعت خودمان را از پرداختن مفصل به این ماجرا معاف کردیم تا ببینیم چه می‌شود. شاید فردا تیتر خوشحال کننده‌ای در این باره زدیم.

سه: آقا همزمان با شایعه انحلال کارخانه نوآوری در جاده‌مخصوص خبر آمد که فضای کار اشتراکی «همکارا » در باغ کتاب که از دانشجویی‌ترین و جالب‌ترین فضاهای مطالعاتی و فعالیت جوانان در پایتخت بود در آستانه انحلال قرار گرفته‌. از قرار مسئولیت فعالیت باشگاه همکارا از شهرداری به شرکتی خصوصی واگذار می‌شود. احتمالا در راستای مولد‌سازی‌. به عبارتی خدماتی که تاکنون به عنوان بخشی از حقوق شهروندی محسوب می‌شد، از این پس به عنوان کالای خدماتی به مشتریان عرضه خواهد شد.امیدواریم تجدیدنظری در این مورد صورت بگیرد.

چهار: دیروز خواستیم اشتراکمان در پلتفرم نماوا را تمدید کنیم. به خاطر کودکمان فیلیمو و نماوا را مشترک هستیم. هرچه تلاش کردیم نشد! یعنی رفتیم سایت این پلتفرم و شماره تلفنمان را زدیم. یک جوری شماره تلفن را خواسته بودند که صفر را نزنیم. یعنی شماره‌مان را با 912 شروع کنیم که همین تغییر کوچک خودش کاربر را به اندازه کافی گیج و مردد می‌کند.

به‌هرحال فایده‌ای نداشت‌. مدام شماره را می‌زدیم تا کد ورود را به ما بدهد یا حداقل رمز ورود یک بار مصرف اما نمی‌شد. نه کد می‌آمد ونه هیچ چیز دیگر. یعنی کاربر می‌خواهد پول بدهد و عضو شود اما سایت اشتراک را آن قدر بدقلق ساخته‌اند که یک کاربر معمولی با سواد متوسط دیجیتال نمی‌تواند کار خودش را راه بیاندازد. قبلا در دیدن سریال‌های نماوا هم متوجه شده بودم که چه باگ‌هایی در کاربری ساده وجود دارد و برخی مواقع دسترسی به قسمت‌های قبلی یک سریال مستلزم فرایند پیچیده‌ای می‌شود.

کدخبر: ۵۰۷۶۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560694797

    لطفا امکان خوندن نوشته های آقای افشار رو برای همه مهیا فرمایید