کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۷۷۸۵
تاریخ خبر:

درباره آهنگ جدید امیر‌عباس گلاب، حمید هیراد و...

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری |وقتی حتی حمید هیراد هم می‌تواند خوب ظاهر شود…

* یک: امیر‌عباس گلاب بعد از انتشار اولین آلبومش که همین چند هفته پیش به بازار آمد حالا تک قطعه جدیدش را با نام «بماند» به تازگی منتشر کرده. «بماند» قطعه‌ای پاپ است که فضایی چیل اوت دارد و می‌تواند در دسته‌بندی آهنگ‌های غمگین این خواننده هم قرار بگیرد. ترانه این قطعه را علی بحرینی سروده و جالب اینجاست که او در یادداشت‌های شخصی‌اش در مورد این قطعه می‌گوید:« این ترانه سال ۹۶ نوشته شد و همان موقع هم پیشنهادش را به امیر عباس گلاب دادم و او از کار خوشش نیامد.

بعد از گذشت دو سال و ترانه‌ای که بعد از آن به چند خواننده دیگر پیشنهاد شد و نهایتا به تولید یک کار منجر نشد، یک روز امیر عباس زنگ زد و گفت ترانه را می‌خواهم. کمی‌ بعد ملودی‌اش را ساخت و بعد از آن هم به هندوستان رفت تا ویدئوی این کار را ضبط کند.» از دیگر نکات قابل توجه قطعه «بماند» موزیک ویدئوی آن است. تا امروز حداقل چند خواننده مجاز و غیر مجاز ایرانی برای ساخت موزیک ویدئوهایشان به هندوستان سفر کردند اما بدون شک ویدئوی «بماند» یکی از بهترین ویدئوهایی ا‌ست که در هند ساخته شده. ساختاری شبیه فیلم سینمایی دارد و امیر عباس هم در این ویدئو نشان داده که می‌تواند حتی به حوزه بازیگری هم ورود کند و استعدادش را داشته باشد.

* دو: شاید باورتان نشود اما بالاخره حمید هیراد قطعه‌ای را به بازار فرستاد که می‌تواند قابل دفاع باشد. «ای وای» نام قطعه جدید هیراد است که فضایی شاد دارد و بیشتر مناسب میکس شدن روی فیلم‌های عروسی است. اما با این حال نمی‌توان از حس و حال خوبی که این قطعه به مخاطب القا می‌کند غافل ماند. حمید هیراد با وجود شهرت زیادش در مارکت موسیقی ایران منتقدان سرسختی دارد که شاید با شنیدن این کار نظرشان نسبت به این خواننده پرحاشیه کمی‌تعدیل شود. تنظیم قطعه کار دست فرشاد فارسیان است و آهنگسازی کار هم خود هیراد انجام داده. فضای کلی در تنظیم این آهنگ شاد و کمی‌هم طنزآلود است و صدای هیراد هم روی این فضا به خوبی نشسته و نشان از این می‌دهد که این خواننده کم کم در مسیر درست خود قرار می‌گیرد.

* سه: کنسرت مشترک حامی‌و نیما مسیحا که قرار است ۱۵ مرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود، با استقبال مخاطبان موسیقی رو به رو شد و همه بلیت‌های این اجرا به اتمام رسید. شاید بپرسید کجای این خبر می‌تواند مهم باشد اما نکته‌اش در این است که حالا بعد از سا‌ل‌ها خواننده‌های پیرو موسیقی دهه پنجاه دوباره توانستند با حرکت هوشمندانه اجرای دو نفره و کمی‌ هم تبلیغات مناسب، بعد از مدت‌ها سولد‌اوت کنند و بلیت‌هایشان تمام و کمال به فروش برسد. مدت‌هاست که این استایل از موسیقی در ایران طرفداران خودش را از دست داده و حالا دیگر کار برای خواننده‌هایی که حداقل از حیث صدای خوب روی دستشان نیست سخت شده.

اما در چند روز گذشته تیزر اجرای دو نفره حامی‌ و مسیحا در اینترنت دست به دست می‌چرخد و استقبال بی‌نظیری هم از این اجرای دو نفره شده. خود حامی ‌با اشاره به استقبال از این اجرای مشترک که برای اولین بار قرار است روی صحنه برود، در گفت‌وگویش گفته: «فقط می‌توانم بگویم که از مخاطبان موسیقی ممنونم که موسیقی متفکر را حمایت می‌کنند. نیما مسیحا صدای خروشان این نسل و سرچشمه مهربانی‌هاست. بعد از سال‌های زیاد این کنسرت را روی صحنه خواهیم برد و به شدت برای آن هیجان دارم.» موسیقی دهه پنجاهی یا همان پاپ کلاسیک ایرانی در سال‌های اخیر مخاطبان زیادی نداشته و خبر سولد‌اوت شدن بلیت‌های این اجرا می‌تواند نوید این را بدهد که شاید می‌توان امید داشت که جریان این سبک از موسیقی هنوز خشک نشده.

کدخبر: ۲۶۷۷۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر