کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۰۴۴
تاریخ خبر:

داچیا ساندرو ‌اروپا‌ را فتح‌ کرد؟

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | شعبه بریتانیا‌ کمپین جالبی را در سال گذشته میلادی به راه انداخت. تقریباً محال بود که شما گشتی در شهرهای بزرگ این کشور مثل لندن و منچستر بزنید و چشم‌تان به عکس بزرگی از ساندروی جدید با این عنوان نیفتد که با ۷ هزار و ۹۹۵ پوند، ارزان‌ترین خودروی صفر بازار است! حالا که وارد سال ۲۰۲۲ شدیم، کارنامه داچیا ساندرو هم آمده که نشان می‌دهد ارزان‌ترین خودروی صفر، نه‌تنها در بریتانیا که در دیگر بازارهای اروپا نیز سربلند بوده است.

ساندرو در اسپانیا سومین خودروی پرفروش بازار، پس از سئات آرونا و هیوندای توسان شد. این هاچ‌بک رومانیایی در ایتالیا عنوان هشتمین خودروی پرفروش بازار را به دست آورد و بالای فورد پوما و فولکس‌واگن تی‌راک قرار گرفت. فرانسوی‌ها هم اعتمادشان به ساندرو را با دادن عنوان سومین خودروی پرفروش کشور به آن نشان دادند.

داچیا ساندرو در مدل ۲۰۲۱ برای اولین بار نشان داد که ارزان‌قیمت بودن به معنی بی‌کیفیت ‌بودن نیست! شما با خرید ساندروی هشت هزار پوندی، صاحب خودرویی با ارزش دو برابر می‌شوید. در کابین ساندرو دیگر شاهد آن پلاستیک سخت قدیم نیستیم. متریال پارچه‌ای بافت کابین را فراگرفته که مشابه هیوندای i20 با قیمت ۲۰ هزار پوند است.

داچیا در زمینه آپشن‌های ساندرو کم‌فروشی نکرده و می‌توانید مطمئن باشید که با خرید تیپ پایه، این امکانات در خودرویتان وجود دارد: ورود بدون کلید، تهویه خودکار، سنسور باران، سیستم اطلاعاتی و سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی، اپل کارپلی بی‌سیم (انصافاً فکر این یکی را نمی‌کردیم!)، دوربین عقب، مجموعه کامل سنسورهای پارک و کروز کنترل. اگر با ساندرو رانندگی کرده باشید، احتمالاً متوجه خواهید شد که چقدر این خودرو پرسروصداست و به راحتی کابین از صدای پیشرانه اشباع می‌شود!

داچیا به خوبی توانسته هم در داستر و هم در ساندروی نسل جدید، این مشکل را حل کند و حالا با سواری آرامش‌بخش‌تری روبه‌رو هستیم. البته این پیشرفت چندان جای شگفتی ندارد چون آخرین نسل از ساندرو روی پلتفرم رنو کلیو ساخته شده که در کلاس هاچ‌بک‌، یکی از بهترین‌های بازار است. این را هم بگوییم که سواری آرام ساندرو، هیچ وقت به پای فورد فیستا یا فولکس‌واگن پولو نمی‌رسد؛ به‌ویژه وقتی پای رد کردن دست‌اندازها میان باشد.

در اینجاست که ساندرو می‌خواهد عمیقاً به شما یادآوری کند که نباید انتظار زیادی از ارزان‌ترین ماشین صفری که می‌توانید بخرید داشته باشید!زیر کاپوت نسل جدید داچیا ساندرو یک پیشرانه یک لیتری قرار گرفته که خروجی‌اش ۶۴ اسب بخار است و با یک گیربکس پنج سرعته دستی هماهنگ می‌شود. جالب است بدانید که در آمارهای فروش ساندرو، این تیپ استپ‌وی است که بخش بزرگ فروش، مثلاً ۷۵ درصد در اسپانیا، را به خود اختصاص داده است.

علتش هم این است که بیشتر خریداران، پیشرانه استاندارد ساندرو را افتضاح می‌دانند! ساندرو استپ‌وی اما از پیشرانه یک لیتری توربوی ۹۰ اسب بخاری بهره‌مند است و البته امکان سفارش آن با گیربکس CVT نیز وجود دارد که به خاطر قیمت نسبتاً بالای هزار دلاری‌اش، معمولاً خریداران نسخه دستی را ترجیح می‌دهند. قاعدتاً با این ترکیب، خنده‌دار است که بخواهیم انتظار شتابی در حد فولکس‌واگن گلف R داشته باشیم.

شتاب رسمی ساندرو ۱۴٫۲ ثانیه اعلام شده است. به جای فکر کردن به شتاب بیاید به مصرف سوخت عالی ۵ لیتری‌اش فکر کنیم که باعث می‌شود فشار زیادی برای تامین هزینه بنزین ساندرو به کیف پولتان وارد نشود. به نظر می‌رسد موفقیت ساندرو در سال ۲۰۲۲ هم ادامه داشته باشد. مگر اینکه رقیبی، البته نه از چین، با همان قیمت در برابرش قد علم کند.

کدخبر: ۴۳۶۰۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر