کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۲۶۷
تاریخ خبر:

دام پنت‌هاوس آلانیا و تله ویلای بودروم

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | ایرانی‌ها در رتبه اول خریداران خارجی ملک در ترکیه هستند. آخرین آمارهای منتشرشده از طرف مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد، در سه‌ماه اول سال میلادی، یعنی دی ۹۸ تا فروردین ۹۹ حدود یک‌میلیون و ۴۰۰هزار واحد مسکونی به مشتری‌های خارجی فروخته شده که در این بین ایرانی‌ها با خرید ۴۶۵ملک، رتبه اول را به خود اختصاص دادند و عراقی‌ها با ۴۲۶ملک و روس‌ها با ۲۲۷ملک، در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

سال گذشته میلادی ایران بعد از عراق در رتبه دوم قرار داشت. آمارها نشان می‌دهد، ایرانی‌های مقیم ترکیه اغلب ملک خود را در استان‌های آنتالیا و استانبول خریده‌اند و استان آنتالیا، به‌طور ویژه شهر آلانیا شاهد تقاضای ایرانیان برای خرید خانه است. شاید شرط ترکیه برای اعطای تابعیت در تقاضای خارجی‌ها برای خرید ملک بی‌تاثیر نباشد. چراکه اگر کسی در ترکیه خانه‌ای با ارزش بالاتر از ۲۵۰هزار دلار معادل یک‌میلیون و ۷۰۰هزار لیر و حدود پنج‌ونیم‌میلیارد تومان بخرد، می‌تواند از این کشور تابعیت بگیرد.

در این گزارش نمونه‌هایی از املاکی را که برای فروش به خارجی‌ها از جمله ایرانی‌ها در نظر گرفته شده‌اند، بررسی کرده‌ایم. خانه‌هایی لوکس که خرید آنها بین سه تا ۴۲میلیارد تومان سرمایه لازم دارد که رقم قابل توجهی به‌نظر می‌رسد. اگر تا به حال به خرید خانه در ترکیه فکر کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که قرار گرفتن ایران در رتبه اول خرید ملک در ترکیه به گوش کلاهبردارها رسیده و در سال‌های اخیر شاهد مواردی مثل فروش واحدهایی که حق استفاده از آن‌ها تنها برای دوره خاصی از سال امکان‌پذیر است.

فروش خانه‌هایی که خارجی‌ها نمی‌توانند در آن ساکن شوند، فروش یک واحد مسکونی به بیش از یک‌نفر، فروش خانه‌ای دیگر به جای واحد مسکونی مورد نظر، فروش خانه با قیمت خیلی بیشتر از نرخ رایج منطقه و حتی کلاهبرداری در زمان انتقال ارز به ترکیه بوده‌ایم. از آنجا که بازار ارز این روزها نرخ مشخصی ندارد و قیمت‌ها ساعت به ساعت متفاوت هستند، باید بگوییم در این گزارش قیمت دلار ۲۲هزار تومان، یورو ۲۵هزار تومان و لیر ترکیه سه‌هزار و ۲۰۰تومان در نظر گرفته شده است.

*** برج در زیتین‌بورنو استانبول؛ تا ۴۲میلیارد تومان
شش‌بلوک برج ۱۷طبقه در ساحل مدیترانه، برای خارجی‌هایی مثل ما به فروش گذاشته‌ شده‌اند.
این برج‌ها در منطقه زیتین‌بورنو بخش اروپایی استانبول قرار گرفته‌اند و واحدهای مختلف یک تا پنج‌خوابه و آپارتمان‌باغ‌های دوبلکس سه و چهارخوابه دارند. واحدهای یک‌خوابه آن ۷۰ تا ۸۳متری است و بین ۱٫۴ تا ۲٫۶میلیون لیر معادل ۴٫۵ تا هشت‌میلیارد تومان.

واحدهای دوخوابه ۱۱۸ تا ۱۶۷متری بین ۳٫۵ تا ۶٫۲میلیون لیر معادل ۱۱ تا ۲۰میلیارد تومان، واحدهای سه‌خوابه ۱۴۳ تا ۳۴۰متری بین ۳٫۳ تا ۱۰٫۶میلیون لیر معادل ۱۰ تا ۳۴میلیارد تومان، واحدهای چهارخوابه ۱۵۹ تا ۳۹۲متری بین چهار تا ۱۵٫۸میلیون لیر معادل ۱۳ تا ۵۰میلیارد تومان، واحدهای پنج‌خوابه ۲۳۳ تا ۳۴۶متری بین ۶٫۵ تا ۱۳میلیون لیر معادل ۲۱ تا ۴۲میلیارد تومان قیمت دارند و خرید آنها راحت به‌نظر نمی‌رسد. اغلب واحدها تراس بزرگ با چشم‌انداز دریای مدیترانه دارند. استخر، سونا، حمام ترکی و … هم پای ثابت خانه‌های لوکس ترکیه است.

*** آپارتمان در جانکایا آنکارا؛
تا ۱۴میلیارد تومان
بین آگهی‌های فروش ملک در ترکیه، ساختمان‌هایی که قرار است در آینده ساخته شوند هم به چشم می‌خورد.
یک پروژه شامل سه‌برج و ۳۱۵واحد مسکونی در منطقه جانکایا پایتخت ترکیه، یکی از آنها است که بهار سال آینده کار ساخت آنها تکمیل می‌شود. این برج‌ها واحدهای دو تا شش‌خوابه دارند که کوچکترین و ارزان‌ترین‌شان ۱۱۴متری است و ۹۰۰هزار لیر معادل دومیلیارد و ۹۰۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌ است. مساحت واحدهای شش‌خوابه به ۴۵۹متر می‌رسد و قیمت آنها چهارمیلیون و ۳۲۰هزار لیر معادل ۱۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان است.
این برج‌ها در فاصله یک‌کیلومتری جنگل ادتو و فاصله چهارکیلومتری دانشگاه‌های بیل‌کنت و حاج‌تپه ساخته می‌شوند. از امکانات آنها می‌توان به کافه اختصاصی، زمین بسکتبال، باشگاه ورزشی، حمام ترکی، سونا، زمین بازی کودکان، نگهبانی ۲۴ساعته و استخر سرپوشیده و روباز اشاره کرد.

*** ‌آپارتمان در نارلی‌دره ازمیر؛ ۱۰میلیارد تومان
یک آپارتمان با واحدهای یک تا چهارخوابه در محله نارلی‌دره شهر ازمیر ترکیه به خارجی‌ها فروخته می‌شود. این آپارتمان تا مرکز شهر چهاردقیقه فاصله دارد و از نظر دسترسی نسبت به بقیه آپارتمان‌هایی که بین آگهی‌های املاک ترکیه پیدا می‌شوند، وضعیت بهتری دارد. چراکه اغلب آنها کاملا خارج از شهر هستند.

قیمت واحدهای یک‌خوابه ۶۰متری از ۸۰۰هزار لیر معادل دومیلیارد و ۶۰۰میلیون تومان، واحدهای دوخوابه ۱۲۰متری از یک‌میلیون و ۲۵۰هزار لیر معادل چهارمیلیارد تومان، واحدهای سه‌خوابه ۲۰۰متری از دومیلیون لیر معادل شش‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان و واحدهای چهارخوابه ۲۱۰متری از سه‌میلیون و ۱۰۰هزار لیر معادل ۱۰میلیارد تومان شروع می‌شود و قیمت اغلب آنها بالاتر از این ارقام است. پارکینگ سرپوشیده و روباز، نگهبانی ۲۴ساعته، سالن بدن‌سازی، زمین تنیس و بسکتبال، استخر روباز و سونا از ویژگی‌هایی است که در آگهی این آپارتمان به چشم می‌خورد.

*** ویلا در کپز آنتالیا؛ تا پنج‌‌میلیارد تومان
در محیطی آرام و به دور از هیاهوی شهر زندگی کنید. این شعاری است که یکی از آژانس‌های فروش ملک در ترکیه در مورد یک ویلا استفاده کرده است. این ویلا در منطقه دوشمیلاتی شهر کپز آنتالیا قرار دارد و واحد پنج‌خوابه آن ۲۵۰متری است. این واحدها با توجه به موقعیت و امکاناتی که دارند بین ۸۰۰هزار تا یک‌میلیون و ۶۰۰هزار لیر قیمت‌گذاری شده‌اند و این یعنی خرید آنها حدود دو‌میلیارد و ۵۶۰میلیون تا پنج‌میلیارد و ۱۲۰میلیون تومان سرمایه لازم دارد. نگهبانی ۲۴ساعته، پنجره‌های سه‌جداره، باغچه زمستانی، شومینه، اتاق‌خواب مستر، آشپزخانه بزرگ، استخر ۸۰متری، فضای سبز ۱۵۰۰متری و دو پارکینگ از ویژگی‌های این ویلا به حساب می‌آید. ویلا در شمال شهر کپز قرار دارد که فاصله آن تا ساحل مدیترانه تقریبا ۱۵کیلومتر است. همچنین از فرودگاه قاضی‌پاشا تا شهر کپز تقریبا ۳۵کیلومتر فاصله دارید.

*** ویلا در یالی‌کاواک بودروم؛ تا پنج‌میلیارد تومان
ویلای سه‌خوابه ۲۳۵متری در حاشیه شهر بودروم و در منطقه‌ای به نام یالی‌کاواک با قیمت ۷۹۰هزار لیر فروخته می‌شود که معادل دو‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است. قیمت در نظر گرفته‌ شده برای ویلای مبله هم به حدود هزار و ۴۰۰لیر یعنی چهار‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان می‌رسد. آنطور که در آگهی این ملک آمده، از ویژگی‌های آن می‌توان به استخر خصوصی، نورپردازی فضای سبز خارج ویلا، تهویه هوا با پمپ گرمایشی، اسپا، گرمایش از کف، پنجره‌های پانورامیک و عایق، نگهبانی ۲۴ساعته و آشپزخانه مجهز اشاره کرد. این ویلا تا ساحل دریای مدیترانه حدود ۵۵۰متر فاصله دارد و به کلی خارج از شهر است. طوری که اگر بخواهید از مرکز شهر بودروم به این ویلا بروید، حدود ۱۸کیلومتر راه در پیش خواهید داشت. همچنین فاصله این ویلا تا تفرجگاه ساحلی شهر بودروم به نام یالی‌کاواک مارینا، تقریبا ۱٫۵کیلومتر است.

*** پنت‌هاوس در آلانیا آنتالیا؛ تا ۴٫۴میلیارد تومان
پنج‌واحد از یک پنت‌هاوس نوساز در منطقه کنکلی شهر آلانیا با قیمت حداقل دو‌میلیارد و ۵۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. این قیمت برای واحدهای دوخوابه است که ۸۰متری هستند و قیمت آنها ۱۰۰هزار یورو در نظر گرفته شده است. واحدهای سه‌خوابه ۱۵۰متری ۱۷۰هزار یورو یعنی رقمی حدود چهار‌میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان قیمت دارند و واحدهای چهارخوابه ۱۶۴متری این پنت‌هاوس ۱۷۵هزار یورو یعنی حدود چهار‌میلیارد و ۳۷۵میلیون تومان فروخته می‌شوند.

از ویژگی‌های این پنت‌هواس می‌توان به استخر ۲۰۰متری همراه با ویو کوهستان، اسپا، سونا، حمام سنتی ترکی، باشگاه ورزشی و گرمایش از کف اشاره کرد. این پنت‌هاوس ۲۵۰متر تا ساحل آلانیا، ۴۰دقیقه تا فرودگاه قاضی‌پاشا و حدود هفت‌کیلومتر تا مرکز شهر آلانیا فاصله دارد. آنطور که در توضیحات این پنت‌هاوس آمده، واحدها به سمت جنوب و غرب هستند و اغلب روزهای سال می‌توان غروب آفتاب را از پنجره‌هایش تماشا کرد.

*** آپارتمان در کنیالتی آنتالیا؛ سه‌میلیارد تومان
پروژه‌ای با ۲۳واحد آپارتمان در آنتالیا تکمیل شده و می‌خواهند آن را به خارجی‌ها از جمله ایرانی‌ها بفروشند. این واحدها بین یک تا پنج‌خوابه هستند. ارزان‌ترینشان ۷۰متری است که ۴۰۰هزار لیر معادل یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان قیمت دارد. قیمت واحدهای دوخوابه ۹۵متری از ۶۰۰هزار لیر معادل یک‌میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان، واحدهای سه‌خوابه دوبلکس ۱۵۰متری از ۶۳۰هزار لیر معادل دو‌میلیارد تومان.

واحدهای چهارخوابه دوبلکس ۷۵۰متری از ۸۳۵هزار لیر معادل دو‌میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان و پنج‌خوابه دوبلکس ۲۰۰متری از یک‌میلیون لیر معادل سه‌میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان شروع می‌شود. به عبارتی قیمت آنها ممکن است خیلی بالاتر از این ارقام تمام شود. این آپارتمان ۲۳واحدی در نزدیکی ساحل آنتالیا در منطقه‎ای به نام کنیالتی قرار دارد که فاصله آن تا ساحل شش‌دقیقه است. ۳۰۰متر پارکینگ سرپوشیده، لابی، استخر، باشگاه ورزشی و چشم‌انداز رو به دریا و جنگل از ویژگی‌های آن به حساب می‌آید.

*** آپارتمان در بورسا؛ دو‌میلیارد تومان
اغلب آگهی‌های فروش ملک در ترکیه، مربوط به خانه‌هایی در خارج از شهر است ولی در بین آنها می‌توان نمونه‌هایی از آپارتمان‌های نزدیک شهر هم پیدا کرد که به اندازه بقیه لوکس نیستند و قیمت کمتری دارند. نمونه آنها یک آپارتمان در بورسا است که واحدهای یک، دو و سه خوابه دارد. واحدهای یک‌خوابه ۸۶متری هستند و قیمتشان از ۴۶۰هزار لیر معادل یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان شروع می‌شود.

واحدهای دوخوابه ۱۰۹متری حداقل ۵۵۰هزار لیر یعنی یک‌میلیارد و ۷۶۰میلیون تومان قیمت دارند و واحدهای سه‌خوابه حداقل با قیمت ۷۲۰هزار لیر معادل دو‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان فروخته می‌شوند. زمین بازی تنیس، سالن اجتماعات، آبنما، استخر روباز و سرپوشیده، زمین بازی کودکان، بالکن آفتابگیر و نزدیکی به دریا از ویژگی‌های این آپارتمان است که فاصله آن تا مرکز شهر ۱۲دقیقه و تا فرودگاه سابی‌ها گوکچن ۵۵دقیقه است.

کدخبر: ۳۴۱۲۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر