کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۲۶۱۴
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح | یک: بحران سیاسی در عراق، روز جمعه دوباره رخ خود را در خیابان نشان داد. به‌رغم هوای بسیار گرم در بغداد که روز جمعه تا ۴۳‌درجه هم رسید؛ طرفداران مقتدی صدر با دعوت او به منطقه خضراء رفتند و در برابر پارلمان عراق مراسم نماز جمعه را برگزار کردند. صدر از قوه قضائیه عراق درخواست کرده که تا پایان هفته آینده، پارلمان را منحل کند. او روز چهارشنبه گفت که اگر قوه قضائیه، پارلمان را منحل نکند، «انقلابیون گام بعدی را بر می‌دارند».

بسیاری از هواداران صدر به دلیل ماه محرم سیاه‌پوش بودند و تصاویر او و پدرش را در دست داشتند. قرار بود پس از صدری‌ها هم مخالفان او در دروازه‌های منطقه خضراء یک تجمع اعتراضی برپا کنند. مخالفان صدری‌های نیروهای شیعه نزدیک به ایران هستند که این روزها خواهان تشکیل دولت هستند. دیروز این نگرانی وجود داشت که در پی حضور خیابانی مخالفان صدر، اعتراض‌ها به درگیری و خشونت کشیده شود. محل تجمع هواداران ائتلاف «چارچوب هماهنگی» منطقه جادریه بغداد است و گفته شده ممکن است اتاق هماهنگی نیز دستور دهد که هوادارانش در خیابان شب را صبح کنند.

صدر در آخرین توئیتش از هواداران «اطار» دعوت کرده به صف صدری‌ها براى «براندازى فساد و تحقق اصلاحات حسینى» بپیوندند. دور جدید اعتراضات مقتدی صدر و حامیانش از زمانی آغاز شد که احتمال نخست ‌وزیری محمد شیاع السودانی به گوش رسید. نام السودانی ده ماه پس از آخرین انتخابات در این کشور به‌عنوان نامزد احتمالی مقام نخست ‌وزیری مطرح شد. هواداران صدر سودانی را که سابقا استاندار و وزیر دولت عراق در کابینه مالکی بوده؛ به فساد متهم می‌کنند.

ائتلاف هماهنگی شیعیان عراق معتقدند که وضعیت ایجاد شده «آشوب» است و باید پایان یابد. نوری مالکی گفته حتی اگر قرار باشد که پارلمان منحل شود؛ باید قبل از آن جلسات برگزار شود. طرفداران صدر از دو هفته پیش با تظاهراتی در مجلس عراق، ساختمان این نهاد را تسخیر کردند و مدعی اعتصاب بدون مهلت پایانی شدند. عکس از خبرگزاری فرانسه.

دو: تصویری که گتی ایمیجز از باسم حسین، سپرده‌گذار یک بانک محلی در بیروت منتشر کرده است. او در این بانک ۲۰۹ هزار دلار پول داشته ولی با توجه به وضعیت فعلی بیروت نمی‌توانسته پول خود را بگیرد، در‌حالی‌که او به پولش برای درمان پدرش نیاز داشته است. بنابراین با حمل مسلسل و بنزین وارد بانک شد و در نهایت پس از موافقت بانک با پرداخت ۳۰‌هزار دلار به او، تسلیم شد.

سه: ‌ هواپیمایی در حال خاموش کردن یک جنگل در فرانسه. مناطق جنوب غربی فرانسه نیز دچار آتش‌سوزی شده است و هزار آتش‌نشان فرانسوی به همراه نیروهایی از برخی کشورهای اروپایی تلاش کردند این آتش را خاموش کنند. در آتش‌سوزی‌های اخیر فرانسه که بر اثر گرما و خشکی هوای تابستانی است؛ دست‌کم ۷ هزار و چهارصد هکتار زمین سوخته است. عکس از گتی‌ایمیجز.

چهار: ‌تصویری از تجمع مخالفان نظام سوریه علیه سخنان اخیر وزیر خارجه ترکیه. مولود چاووش اوغلو روز پنجشنبه گفته بود که آنکارا باید به هر نحوی که شده میان مخالفان سوری و دولت سوریه آشتی برقرار کند، زیرا در غیر این‌صورت «صلح پایدار» در این کشور به‌وجود نخواهد آمد. او همچنین از دیدارش با وزیر خارجه سوریه خود در حاشیه اجلاس جنبش غیرمتعهدها در صربستان در اکتبر ۲۰۲۱ خبر داد. (یورونیوز)

پنج: مجله اکونومیست در شماره ژوئیه خود مطلبی با عنوان «چرا زنان در جهان عرب چاق‌تر از مردان‌اند» منتشر کرد و تصویری از ایناس طالب را به‌عنوان یک نمونه از این سبک چاقی همراه مطلب کار کرد و در آخرین پاراگراف نوشت: «عراقی‌ها اغلب به‌عنوان یک زیبایی ایده‌آل به ایناس طالب اشاره می‌کنند.» این بازیگر و مجری تلویزیون عراقی گفته قرار است برای چاپ این عکس از این نشریه شکایت کند و گفته: «من سالمم و از ظاهرم راضی‌ام؛ به نظرم این تنها چیزی است که اهمیت دارد.» (ایندیپندنت)

شش: در تصویر، پلیس یکی از تابلوهای نقاشی هنرمند برزیلی تارسیلا دوآمارال را نشان می‌دهد که گفته شده ده‌ها میلیون دلار ارزش دارد. ماجرا این است که یک زن در برزیل به ظن استفاده از یک فالگیر برای کلاهبرداری بیش از ۱۴۰ میلیون دلار آثار هنری، پول نقد و جواهرات از مادرش دستگیر شده است. گفته می‌شود که قربانی، بیوه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌داران آثار هنری برزیل است. این دختر متهم شده که با کمک یک فالگیر وانمود کرده که آثار هنری مادرش نفرین‌شده است و به این ترتیب این آثار را از او دزیده است.

کدخبر: ۴۷۲۶۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر