کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۴۶۳۸
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح | یک: خشکسالی بی‌سابقه در اروپا: خشکی مداوم، سطح آب رود دانوب را به کمترین سطح در ۱۰۰ سال اخیر رسانده است. در اثر پایین رفتن شدید سطح آب در این رود بزرگ اروپا، ۲۰ کشتی جنگی آلمانی که از زمان جنگ جهانی دوم در قعر دانوب به گل نشسته بودند، نمایان شدند. این کشتی‌ها که متعلق به ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی آلمان بودند در سال ۱۹۴۴ غرق شدند. این ناوگان در راه بازگشت بوده و برای آنکه به دست روسیه نیفتد توسط نیروهای آلمان غرق شده است. بار این کشتی‌ها مهمات و مواد منفجره بوده است.

اما مسئله فقط این نیست که این کشتی‌ها سر از آب بیرون آورده‌اند. مشکل اینجاست که حالا لاشه این کشتی‌ها جلوی حرکت کشتی‌های دیگر در دانوب را گرفته است.در بخش اوستربین شهر پراهووو در صربستان، عرض مسیر حرکت کشتی‌ها به دلیل این لاشه‌ها از ۱۸۰ متر به ۱۰۰ متر کاهش یافته است.اما این هم تنها مشکل نیست؛ مهمات و مواد منفجره داخل کشتی‌های جنگی غرق‌شده خطری برای کشتی‌های در حال حرکت در دانوب هستند. خطر انفجار لاشه این کشتی‌ها نیز وجود دارد. هم‌زمان این خطر نیز وجود دارد که روکش این مهمات و مواد منفجره به تدریج از بین رفته و مواد شیمیایی وارد دانوب شوند.

هزینه نجات این کشتی‌ها از زیر گل و لای و محموله خطرناک آنها ۲۹ میلیون یورو برآورد شده است. دولت صربستان حدود شش ماه است که تلاش می‌کند راه‌حلی برای بیرون کشیدن این کشتی‌ها از دانوب پیدا کند.از سوی دیگر بر اساس گزارش نهاد اروپایی ناظر بر خشکسالی در بروکسل، در حال حاضر ۴۷ درصد خاک این منطقه با خطر خشکسالی مواجه است.

به دلیل کاهش بارندگی، ۱۷درصد از خاک اتحادیه اروپا در حالت هشدار در مورد خشکسالی قرار دارد و این بر پوشش گیاهی و کیفیت محصولات کشاورزی تأثیر می‌گذارد. گفته می‌شود مناطقی که بیشتر تحت تأثیر کمبود باران قرار گرفته‌اند، بخش‌هایی از پرتغال، تمام اسپانیا، جنوب فرانسه، مرکز ایتالیا، جنوب آلمان و منطقه وسیعی که شامل اسلوواکی، مجارستان و رومانی می‌شود. (یورونیوز و زمانه)

دو: ‌اسماعیلیه که در شمال شرقی مصر قرار دارد به دلیل آب و هوا و همچنین خاک مرطوب خود یکی از بهترین مناطق برای تولید انبه مصر است. کشت این میوه در این منطقه در مساحتی به وسعت ۸۸ هزار هکتار انجام می‌شود. به همین مناسبت یک جشنواره نیز برای انبه در این منطقه برگزار می‌شود که ۲ روز ادامه دارد، مردم این منطقه همزمان با ارائه محصولات کشاورزی خود به جشن و پایکوبی در خیابان‌ها می‌پردازند. (یورونیوز)

سه: ‌ مدارس فیلیپین پس از بیش از دو سال تعطیلی به دلیل همه‌گیری کرونا دوباره درهای خود را به روی دانش‌آموزان گشودند. مدارس این کشور از مارس ۲۰۲۰ تعطیل شد. برنامه آموزشی در ابتدا ترکیبی از کلاس‌های حضوری و آنلاین است اما از ماه نوامبر حضور سر کلاس درس دوباره برای همه دانش‌آموزان اجباری می‌‌شود. البته جالب است که همان‌طور که در این عکس می‌بینید جزر و مد باعث شده که دانش‌آموزان عملا در سیل درس بخوانند. (عکس از رویترز و متن از دویچه‌وله)

چهار: ‌ پرچم طالبان، نخستین‌بار در جهان بر فراز سفارت افغانستان در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به اهتزاز درآمد. طالبان پرچم خود را روز ۱۹ اوت به اهتزاز درآوردند تا این پرچم سیاه و سفید جایگزین پرچم قدیمی قرمز، سبز و سیاهی شود که پیش‌تر توسط دولت جمهوری اسلامی افغانستان بر فراز این ساختمان برافراشته شده بود. طبق برآوردهای انجام گرفته در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مهاجر افغان در پاکستان ساکن هستند.

پنج: دانشمندان روز دوشنبه ۲۲ اوت تصاویری از بزرگترین سیاره منظومه شمسی را منتشر کردند. تلسکوپ فضایی جیمز وب، این عکس‌ها را در ماه ژوئیه گرفته و مناظر بی‌سابقه‌ای را از نورهای شمالی و جنوبی مشتری و شفق قطبی این سیاره را ثبت کرده است. لکه بزرگ سرخ مشتری، طوفان عظیمی که می‌تواند زمین را ببلعد، در کنار طوفان‌های کوچک‌تر بی‌شمار در این تصاویر خودنمایی می‌کند. به‌گفته تیم تحقیقاتی آمریکایی- فرانسوی، تصاویر مادون قرمز به‌طور مصنوعی در رنگ‌های آبی، سفید، سبز، زرد و نارنجی اضافه شده‌اند تا ویژگی‌های این سیاره برجسته شوند. (یورونیوز)

شش:‌ شکیرای ۴۵ساله ‌حین پیاده‌روی خانوادگی با دو پسرش (میلان ۹‌ساله و ساشا هفت ساله) برای اولین‌بار بعد از دیده شدن جرارد پیکه ۳۵‌ساله، شریک زندگی سابقش در کنار یار جدیدش، کلارا چیا مارتی ۲۳ ساله، دیده شد. گفته می‌شود که کلارا یکی از کارمندان روابط عمومی شرکت جرارد است. ادعا شده که شکیرا و جرارد قراردادی داشتند که در آن در اولین سال پس از جدایی، در انظار عمومی با شریک زندگی جدید خود ظاهر نشوند ولی دست‌کم حالا این قرارداد نقض شده است. عکس و توضیحات از دیلی‌میل.

کدخبر: ۴۷۴۶۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر