کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۳۸۳۳
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: عروس خاندان هاشمی از کشور عربستان سعودی:دربار سلطنتی اردن روز چهارشنبه از نامزدی حسین بن عبدالله ولیعهد این کشور با رجوه خالد بن مساعد بن سیف بن عبدالعزیز السیف خبر داد. نامزدی شاهزاده حسین بن عبدالله و رجوه السیف در خانه پدر عروس در ریاض انجام شد. ولیعهد عربستان سعودی در تماس تلفنی با ملک عبدالله و ولیعهد حسین بن عبدالله به آن‌ها تبریک گفت.

میهمانان شامل چند تن از اعضای خانواده سلطنتی اردن - از جمله شاهزاده حسن بن طلال، شاهزاده هاشم بن عبدالله، شاهزاده علی بن حسین، شاهزاده هاشم بن حسین، شاهزاده غازی بن محمد و شاهزاده راشد بن حسن - به همراه اعضای خانواده آل سیف بودند.
ملکه رانیا، مادر داماد، در پیامی در توئیتر نوشت: «فکر نمی‌کردم بتوانم این همه شادی را در قلبم نگه دارم! به بزرگ‌ترینم، شاهزاده حسین و عروس زیبای آینده‌اش، رجوه، تبریک می‌گویم.»

به گزارش عرب نیوز، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و ولیعهد، حسین بن عبدالله، تماس گرفت و نامزدی ولیعهد حسین را تبریک گفت و برای او و عروسش آرزوی موفقیت و زندگی شاد کرد.عروس خانواده سلطنتی اردن، در ۲۸ آوریل ۱۹۹۴ در ریاض به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در عربستان سعودی گذراند و برای تحصیلات تکمیلی به کالج معماری دانشگاه سیراکیوز در نیویورک رفت.

این دومین وصلت این تابستان در خانواده شاه حسین است. شاهزاده ایمان بنت عبدالله هم در ماه جولای نامزدی خود را با جمیل الکساندر ترمیتیس، سرمایه دار مقیم نیویورک اعلام کرد.حسین بن عبدالله دوم وارث بلافصل و بزرگترین فرزند ملک عبدالله دوم پادشاه اردن است. او ۲۸ سال سن دارد و در ۲ ژوئیه ۲۰۰۹ ولایت عهدی پادشاهی اردن هاشمی را بر عهده گرفت.

او تحصیلاتش را در آکادمی ملک که توسط پدرش تأسیس شد پی‌گرفت. حسین رئیس بنیاد ولیعهد است که مسئول یک دانشگاه فنی و برخی فعالیت‌های علمی و بشردوستانه است. او در سال ۲۰۱۵ و در سن ۲۰ سالگی، جوانترین فردی بود که ریاست جلسه شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده داشت.

دو:‌ شرکت «آمریکن ایرلاینز» روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای تهیه یک ناوگان هواپیمای مافوق‌صوت که می‌تواند مسافران را سه ساعته از لندن به نیویورک برساند، سرمایه‌گذاری کرده است. این بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی دنیا، سرمایه‌ای بازگشت‌ناپذیر به خرید ۲۰ هواپیمای مافوق‌صوت اورتور (Overture) از شرکت تولیدکننده آن‌ها بوم سوپرسونیک (‌Boom Supersonic) اختصاص داده است. بوم قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ طراحی نهایی هواپیمای اورتور را به پایان برساند و قرار است سال ۲۰۲۹ اولین پروازهای مسافری با این هواپیما انجام شود. (ایندیپندنت)

سه:‌ مدونا شهر سیسیل ایتالیا را به‌عنوان محل برگزاری جشن شصت‌وچهارسالگی خود انتخاب کرد و به نظر می‌رسد جشن تولدی مفصل برگزار کرده است. او در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرده است چنین می‌گوید: «هر روز این هفته تولدم است». او همچنین در کنار دوستان (گای اوسری مدیر برنامه و استیون کلین عکاس و فیلمبردار) عکس گرفته است. در عکس دیگری که مدونا با دختران دوقلویش استر و استلا گرفته است می‌بینیم که لباس دخترها نیز از دولچه و گاباناست و با مادرشان هماهنگ‌اند. (ایندیپندنت)

چهار: بی.بی.سی. در گزارشی نوشته حدود ۱۰ سال است که این مایکل جردن ثروتمندترین و محبوب‌ترین ورزشکار تاریخ در تلاش است تا خانه مجلل خود را که در هایلند پارک، شهری در ایالت ایلینوی آمریکا واقع شده است بفروشد. این ساختمان که در سال ۱۹۹۵ ساخت آن به پایان رسیده است با مساحت ۵۰۰۰ متر‌ مربع، ۹ اتاق و ۱۹ سرویس حمام و دستشویی دارد و امکانات دیگر آن سالن سینما، سالن ورزش، زمین تنیس و سالن سرپوشیده کامل بسکتبال است. عدم نزدیکی به شهر شیکاگو یکی از دلایلی است که برای عدم فروش این ملک گفته شده است.

پنج: دیروز جمعه نزدیک به ۵۰ هزار فلسطینی ساکن قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی نماز جمعه این هفته را در مسجد الاقصی اقامه کردند. قبل از نماز، صلاح توفیق صوافطه، شهروند ۵۸ ساله، در حین خروج از منزل برای شرکت در نماز صبح، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کمی بعد به شهادت رسید. در شهر نابلس هم یک فلسطینی ۱۸ ساله به شهادت رسیده است که تصویری از تشییع پیکر او را می‌بینید‌. همچنین ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیل بامداد پنجشنبه، ۲۷ مرداد، به دفاتر شماری از گروه‌های حقوق بشری فعال در شرق اورشلیم و کرانه باختری حمله کرده و آن‌ها را به بهانه تروریستی بودن پلمب کردند. عکس از گتی ایمیجز.

شش: در جریان سفر روز پنجشنبه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به اوکراین و با حضور او و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، توافقنامه‌ای مبنی بر بازسازی زیرساخت‌های ویران‌شده اوکراین در جنگ با روسیه امضا شد. بر اساس این توافق جدید بین آنکارا و کی‌یف، یک کارگروه متشکل از نمایندگان دو کشور برای بازسازی اوکراین تشکیل خواهد شد. این کارگروه امور مربوط به بازسازی تاسیسات مهم اجتماعی و اقتصادی مانند جاده‌ها، پل‌ها، زیرساخت‌های آب و برق، بیمارستان‌ها و مدارس را هماهنگ خواهد کرد. روز پنجشنبه رئیس جمهور ترکیه به شهر «لِویو» سفر کرده و با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کرد و بعد از آن هم دیدار سه جانبه‌ای بین آن‌ها با دبیر کل سازمان ملل برگزار شد. عکس از گتی ایمیجز.

کدخبر: ۴۷۳۸۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر