کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۵۱۹۷
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح | یک: بازگشت جنجالی قاتل به محل قتل: در این تصویر که خبرگزاری فرانسه آن را ثبت کرده؛ امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را می‌بینید در بازدید از یک مغازه فروش نوارهای موسیقی به نام دیسکو مغرب. این مغازه، مغازه‌ای مشهور است تا آنجا که اخیرا در یک موزیک ویدئوی فراگیر از دی جی اسنیک، دی جی فرانسوی، هم تصویری از این مغازه هست و اساسا آن موسیقی که یک موسیقی با زمینه الجزایری است از این مغازه شروع می‌شود.

مکرون در یک سفر سه روزه به مستعمره سابق فرانسه سفر کرده است آن هم در حالی که الجزایر امسال، شصتمین سالگرد استقلال خود را جشن می‌گیرد. آن‌طور که یورونیوز گزارش داده؛ امانوئل ماکرون در جریان این سفر و در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره احساسات ضد فرانسوی در قاره آفریقا گفت: «به جوانان می‌گویم مشکل را به من توضیح دهید و نگذارید بر شما سوار شوند. آینده شما فرانسه ستیزی نیست.» امپراطوری و جمهوری سوم فرانسه از اواسط قرن نوزدهم سرزمین‌های بسیاری را در قاره آفریقا به مستعمره خود تبدیل کرد. روند استقلال از فرانسه، به‌ویژه در الجزایر بسیار خونبار بود.

هیچ‌کدام از روسای جمهوری فرانسه به خاطر تاریخ استعماری این کشور از الجزایر عذرخواهی نکرده‌اند. امانوئل مکرون با تاریخی توصیف کردن بی‌اعتمادی میان آفریقا و کشورش گفت: «بله فرانسه مورد انتقاد قرار دارد. از فرانسه به‌دلیل گذشته‌اش انتقاد می‌شود. علت هم این است که سال‌ها اجازه دادیم سوءتفاهم در میان ما ریشه‌دار شود، به‌علاوه با حجم عظیمی از دستکاری [افکار عمومی] و مداخله هم روبه‌رو هستیم… شاید این ماجرا جنگ پدربزرگ‌ها و پدران شما بوده است، اما همه‌جا به شما اطلاعات بی‌فایده داده می‌شود.»

رئیس جمهوری فرانسه درباره دیدگاه خود ناظر بر دست‌های دشمنان پشت پرده برای تخریب ذهنیت جوانان گفت: «روراست باشیم: بسیاری از فعالان اسلام‌گرای سیاسی یک دشمن دارند: فرانسه. بسیاری از شبکه‌ها که از سوی افراد پشت پرده از ترکیه، روسیه یا چین هدایت می‌شوند، یک دشمن دارند: فرانسه. همین کشورها برنامه‌های نواستعماری را در دستور کار خود دارند.» در واکنش به این سخنان تانژو بیلگیچ، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت:

«اگر فرانسه فکر می‌کند در قاره آفریقا واکنش‌هایی علیه آن وجود دارد، باید منشا آن را در گذشته استعماری خود جسته و در اصلاح آن بکوشد. این ادعای که واکنش‌ها را ناشی از فعالیت کشورهای ثالث می‌داند و به جای مقابله و حل مشکلات گذشته تاریخ جامعه شناختی را انکار می‌کند، نشان‌دهنده ذهنیت مخدوش برخی از سیاستمداران است. امیدواریم که فرانسه هرچه زودتر به این بلوغ برسد که با گذشته استعماری خود بدون سرزنش سایر کشورها از جمله کشور ما روبه‌رو شود.»

دو: ‌ بامداد جمعه، انفجارهایی شهر کادیوکا در لوهانسک، در شرق اوکراین را لرزاند. این شهر در اشغال روسیه است و طبق تصاویری که توسط وبگاه یورومیدان به اشتراک گذاشته، خرابه‌هایی از یک هتل دیده می‌شود که به عنوان پادگان و مقر توسط یگان الیت هوابرد روسیه مورد استفاده قرار گرفته بود. سرهی هایدایی، رئیس استان لوهانسک مدعی شد که ۲۰۰ چترباز روسی در حمله به هتل دونباس کشته شدند. (خبرآنلاین به نقل از سان)

سه: ‌موکب‌های حسینی صبح روز شنبه از راس البیشه در فاو واقع در استان بصره، که در جنوب شرقی عراق قرار دارد، پیاده روی اربعین به سمت کربلا را آغاز کردند. هر ساله در مراسمی حرکت اربعین از این منطقه رسما آغاز می‌شود. مسافت این منطقه تا کربلا حدودا ۵۰۰ کیلومتر است. از امروز هم حدود ۲۰ روز تا اربعین حسینی وقت باقی مانده است. (عکس و توضیحات از میدل ایست نیوز)

چهار:‌ رسانه‌های لبنان از جان باختن جرج الراسی، خواننده لبنانی در یک سانحه رانندگی خبر دادند. به گزارش شفق نیوز، این هنرمند لبنانی صبح روز گذشته در یک سانحه رانندگی در جاده المصنع در نزدیکی مرکز امنیت عمومی درگذشت. در این سانحه یکی از همراهان الراسی نیز جان باخت. (عکس از خودروی این خواننده و توضیحات از میدل ایست نیوز)

پنج: چیزی در رودخانه «اودر»، در مرز بین لهستان و آلمان باعث مرگ صدها تن ماهی شده است. با وجود هفته‌ها تحقیق، کارشناسان هردو کشور هنوز نتوانسته‌اند دقیقا به علت مرگ ماهی‌ها پی ببرند. دانشمندان گمان می‌کنند که فردی آب را با ماده‌ای آلوده کرده که به نظر می‌رسد باعث افزایش سطح نمک شده باشد که این امر منجر به رشد جلبک‌های دریایی شده است. سمومی که از سطح این جلبک‌ها ساطع می‌شود، به مرگ ماهی‌ها منجر می‌شود. پاداشی بالغ بر ۲۰۰ هزار یورو برای اطلاعاتی که بتواند به دستگیری عامل یا عاملان این اقدام منجر شود، تعیین شده است. (بی.بی.سی.)

شش: میار الببلاوی، هنرمند بازنشسته مصری، اظهارات اخیر خود در مورد ستاره موسیقی مصر یعنی شیرین عبدالوهاب را پس گرفته است که او مجری برنامه «احلا کلام» در شبکه الشمس است گفته وقتی شیرین را با آن وضع دیده ناراحت شده ولی نمی‌خواسته جریانی را علیه او هدایت کند. او همچنین گفته اظهاراتش به نوعی غیبت حساب شده و از آن زمان از خدا طلب بخشش کرده و به زودی عمره انجام خواهد داد تا خدا او را ببخشد. (عکس از اینستاگرام شخصی و متن از سیدتی)

کدخبر: ۴۷۵۱۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر