کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۳۹۰۲
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: در سفر اروپایی زلنسکی چه گذشت؟ تصویری که عکاس مخصوص مکرون از گفت‌وگوی زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در هواپیمای حامل این دو رهبر به سمت بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست رهبران اروپایی گرفته است. ‌زلنسکی حدود ساعت 10:20 صبح روز چهارشنبه در سفری از پیش تعیین نشده وارد بریتانیا شد. این دومین سفر خارجی او از زمان آغاز تجاوز روسیه بود.

‌آن‌طور که روزنامه تایمز چاپ لندن گزارش داده؛ این سفر پس از هفته‌ها مخفی‌کاری با اسم رمز «بن‌بری» صورت گرفت و فقط تعداد کمی از افراد دولت، سرویس‌های امنیتی و پلیس در جریان این عملیات بود. مخفی‌کاری به حدی بود که بسیاری از نمایندگان مجلس مجبور شدند برای اینکه عملیات لو نرود، برای سخنرانی رئیس‌جمهور اوکراین در پارلمان، بایستند.‌ورود زلنسکی به بریتانیا از طریق فرودگاه استانستد واقع در شمال‌شرق لندن روی داد.

‌اصلی‌ترین موضوع این سفر، دریافت تسلیحات بیشتر و آموزش خلبان «برای مقابله با حملات روسیه در بهار آینده» بود اما زلنسکی امیدوار بود که بتواند از انگلستان جنگنده هم بگیرد. فعلا انگلیس چیزی در خصوص دریافت جنگنده نگفته هرچند که آموزش خلبانان می‌تواند مقدمه‌ای برای این مسئله باشد. ‌زلنسکی پس از دیدار با پادشاه بریتانیا و نخست وزیر این کشور و سخنرانی در پارلمان از طریق کانال مانش به فرانسه سفر کرد.

در آنجا به‌جز امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز منتظر زلنسکی بود. آن‌ها با هم در یک ضیافت شام شرکت کردند که البته مورد انتقاد نخست وزیر ایتالیا قرار گرفته است. به گفته رسانه‌های ایتالیایی البته حذف خانم ملونی از جلسه و شام چهارشنبه شب در کاخ الیزه، که گمان می‌رود به‌خاطر اختلافات داخلی دولت ایتالیا بر سر حمایت این کشور از اوکراین بوده باشد، باعث ناراحتی او شده است. ‌

در این ضیافت البته ظاهرا موضوع هواپیماهای جنگنده مطرح نشده است. فرانسه و آلمان از بریتانیا در این زمینه محافظه‌کارترند و مکرون گفته: «من متقاعد شده‌ام که ما باید برای تسلیحاتی که جهت انجام عملیات پیش‌رو مفید هستند اولویت قائل شویم و نه بر تعهداتی که خیلی دیر به‌دست می‌آیند. بنابراین باید ببینیم چه چیزی در کوتاه‌مدت مطابق با نیازهایی است که اوکراینی‌ها به تفصیل بیان کرده‌اند و قابل تحویل هستند.»‌

با این حال زلنسکی روی خواسته خود تاکید کرده و گفته: «هرچه زودتر خلبان‌های ما هواپیماهای مدرن دریافت کنند، تجاوز روسیه سریع‌تر پایان خواهد یافت.»‌در فرانسه زلنسکی بالاترین مدال افتخار فرانسه یعنی مدال لژیون دونور را هم کسب کرد. برخی گفتند که چون پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم این مدال را دارد (در زمان شیراک به او داده شده) باید از او پس گرفته شود و مکرون هم این احتمال را رد نکرده ولی فقط گفته در یک فرصت خوب!‌

صبح روز پنجشنبه زلنسکی با مکرون وارد بروکسل شد و در پارلمان اروپا پیروزی اوکراین در جنگ علیه تهاجم روسیه را ضامن ارزش‌های اروپایی خواند و گفت: «فقط پیروزی ما است که از ارزش‌های اروپایی‌مان محافظت خواهد کرد». او با بیان اینکه اوکراین در حال «دفاع در برابر ضداروپایی‌ترین نیرو» است، گفت چشم‌انداز پیوستن به اتحادیه اروپا به مردم اوکراین انگیزه می‌دهد تا قوی بمانند و به حرکت در مسیر فعلی ادامه دهند.‌رئیس جمهوری اوکراین پس از آن در نشست رهبران اتحادیه اروپا سخنرانی کرد و از متحدان غربی خود خواست تا تسلیحات بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که «اوکراین در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد» این را هم متذکر شد که کشورش باید هر چه سریع‌تر به عضویت اتحادیه اروپا درآید؛ چرا که به اعتقاد وی این اتحادیه بدون اوکراین کامل نخواهد شد.‌رهبران اتحادیه اروپا در پایان نشست ۱۶ ساعته که به روز جمعه کشیده شد و درحالی‌که آقای زلنسکی جلسه را ترک کرده بود، متعهد شدند که تمام تلاش خود را برای حمایت از اوکراین انجام خواهند داد، اما جدول زمانی مشخصی برای آغاز مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا ارائه نکردند.

دو: ‌یک عکس از بازیگران فیلم «فقط قتل‌های درون ساختمان» یعنی مارتین شورت، مریل استریپ و استیو مارتین در شب افتتاحیه یک تئاتر با نام Pictures From Home که قرار است در سالن استودیو 54 برادوی نیویورک روی صحنه برود. عکس از وایر ایمیجز.

سه:‌ از چپ، لبرون جیمز، در کنار برایس دومین فرزندش، ساوانا همسرش، ژوری سومین فرزندش، گلوریا ماری مادرش و برونی اولین فرزندش در مراسم بزرگداشت دستاورد تاریخی ستاره NBA برای تبدیل شدن به بهترین امتیازآور تاریخ لیگ در لس‌آنجلس. عکس از پیپل.

چهار: ‌خانم مارجوری تیلور گرین جمهوری‌خواه، در نشست کمیته نظارت و پاسخگویی کنگره آمریکا در خصوص آزادی بیان، با موضوع نقش توئیتر در سرکوب ماجرای لپ‌تاپ هانتر بایدن، فرزند رئیس‌جمهور آمریکا و فساد او، یک اسکرین‌شات از توئیتر را در دست گرفته که نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی حساب کاربری او را بسته است. عکس از گتی ایمیجز.

پنج: خانم کوکو روشا، چهره 34‌ساله کانادایی در نمایش برند کریستین سیریانو برای پاییز و زمستان 2023 در سالن گاتهام شهر نیویورک که متناسب با آن لباس، توسط طراحان مملو از گل شده است. (عکس از گتی ایمیجز)

شش‌: تصویری از سریال جدیدی که قرار است شبکه ام‌بی‌سی برای مخاطبان عرب نشان دهد و در آن خانم نورالغندور، بازیگر 30‌ساله مصری که در مرکز عکس مشخص است یک مهماندار هتل است که در جریانی جنایی با یک فرد ثروتمند آشنا می‌شود و…

کدخبر: ۵۰۳۹۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر