کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۴۲۰۹
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: شهردار استانبول در برابر رئیس جمهور ترکیه | پنجشنبه شب، تظاهرات هزاران نفری مردم استانبول در اعتراض به حکم دادگاه اکرم امام‌اغلو، شهردار این شهر برای دومین روز متوالی برگزار شد. محل تجمع، مقابل شهرداری استانبول بوده است.
امام‌اغلو، از چهره‌های مطرح اپوزیسیون ترکیه و مهم‌ترین رقیب سیاسی رجب طیب اردوغان در انتخابات آتی این کشور به شمار می‌رود. او در دادگاه استانبول با اتهام توهین به اعضای شورای عالی انتخابات ترکیه به دو سال و هفت ماه حبس و ممنوعیت از فعالیت سیاسی محکوم شد. ناظران این حکم را تلاش برای حذف مهم‌ترین رقیب رئیس‌جمهوری فعلی ترکیه می‌دانند.

اکرم امام‌اغلو سال ۲۰۱۹ موفق شد پس از ۲۵ سال، شهرداری استانبول را از نامزد حزب حاکم «توسعه و عدالت» به رهبری رجب طیب اردوغان بگیرد اما این رقابت حاشیه‌های زیادی داشت زیرا حزب حاکم نتیجه انتخابات اول را نپذیرفت و ادعای تخلف را مطرح کرد. امام‌اغلو در دومین انتخابات هم پیروز شد اما در سخنانی لغو نتیجه انتخابات اول را «حماقت» خواند. حالا دادگاه او را با اتهام توهین به اعضای شورای انتخابات محکوم کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مردم استانبول روز پنجشنبه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) در مقابل شهرداری تجمع و علیه این حکم اعتراض کردند، شهردار استانبول نیز در میان خیل عظیم جمعیت گفت: «با هم بر این روزهای سیاه پیروز می‌شویم.» مرال آکشنر رهبر حزب خوب هم که مانند امام اوغلو مخالف دولت است، در این باره گفت: استبداد، ظلم و بی عدالتی را از میان برخواهیم چید.

رجب طیب اردوغان از سال ۲۰۰۳ تاکنون در دو مقام نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور سکان اصلی رهبری ترکیه را در دست دارد و می‌خواهد در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری نیز که ماه ژوئن برگزار می‌شود، بار دیگر نامزد شود.در صورتی که دیوان عالی ترکیه حکم دادگاه بدوی امام‌اغلو را تایید کند، شهردار استانبول نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود. در این صورت رجب طیب اردوغان بدون دردسر مهم‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش را کنار می‌گذارد و احتمالا برای یک دوره پنج‌ساله دیگر رهبری ترکیه را در دست می‌گیرد. (ایرنا و ایندیپندنت)

دو: ‌ بر اثر یک آتش‌سوزی در شهر لیون فرانسه 10 نفر، پنج کودک سه تا ۱۵‌ساله کشته و چهار نفر زخمی شدند. این آتش‌سوزی ساعت سه صبح به وقت محلی از طبقه اول این ساختمان هفت طبقه آغاز شد و سپس به سایر طبقات هم سرایت کرد. عکس‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ابری سیاه و تاریک بر فراز این منطقه ایجاد شده است. وزیر کشور فرانسه گفت: هنوز دلیل این آتش‌سوزی مشخص نشده است. (ایرنا)

سه: ‌ کره شمالی بامداد جمعه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موتور موشک قاره‌پیما با سوخت جامد خبر داد. خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری کره‌شمالی گزارش داد که این آزمایش در سایت سوها آزمایش شده و مطلوب بودن این موتور و ثبات آن به اثبات رسیده است. این موتور تضمینی برای توسعه سیستم سلاح راهبردی دیگری از نوع جدید است. این عکس هم که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی آن را منتشر کرده، خوشحالی کیم جونگ اون پس از این آزمایش را نشان می‌دهد.

چهار: دو خواهر از خواهرهای کارداشیان در یک شوی جدید برای ماندن در صدر ترندها، در یک برنامه یوتیوبی شرکت کردند که در آن به آن‌ها دستگاه دروغ سنج بسته شد و سوالاتی خصوصی از آن‌ها پرسیده شد. مثلا در این برنامه مشخص شد که خانم کلوئه، اجازه نمی‌دهد که دخترش در خانه خواهرش، یعنی کورتنی تنها بماند و کنار خاله‌اش بخوابد. عجب اطلاعات ذی قیمتی!

پنج: تصویری می‌بینید از اعتصاب پرستاران در بریتانیا. روی پلاکارد این خانم نوشته: با تشویق‌ کردن‌ها و دست زدن‌های شما نمی‌توانیم قبض‌هایمان را پرداخت کنیم. روز پنجشنبه پرستاران از ۸ صبح تا ساعت ۸ شب، پرستاران از حضور در محل کار خود در بیمارستان‌ها و مراکز خدمات بهداشتی و درمانی خودداری کردند البته ارائه خدمات ضروری و حیاتی طبق روال روزهای عادی ادامه داشت. بنا بر اعلام اعضای کالج سلطنتی پرستاری (RCN)، اعتصابات با هدف افزایش دستمزد به ۵ درصد بالاتر از تورم فعلی در انگلیس و در اعتراض به تصمیم دولت برای افزایش دستمزد حداقل ۱۴۰۰ پوندی (حدود ۴ درصد) برگزار می‌شود. (ایرنا)

‌شش: تصویری از کریستین بیل در کنار خانم لوسی بوینتون. هر دوی آن‌ها بازیگر فیلم سینمایی چشم آبی روشن هستند و این عکس در نخستین اکران این فیلم در لس‌آنجلس ثبت شده است. این فیلم یک فیلم ترسناکِ معماییِ گوتیکِ آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی اسکات کوپر است و بر اساس رمانی به همین نام اثر لویی بایار در سال ۲۰۰۶ ساخته شده‌است. چشم آبی روشن قرار است در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ در سینماهای منتخب اکران شود.

کدخبر: ۴۹۴۲۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر