کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۳۴۸۵
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: چهار جایزه دیگر برای «مثلث غم» : فیلم طنزآمیز «مثلث غم» شنبه شب در سی‌وپنجمین دوره جوایز فیلم اروپا جوایز اصلی را درو کرد و جوایز بهترین فیلم (برای تهیه‌کننده‌اش Erik Hemmendorff نفر دوم از سمت چپ و Philippe Bober نفر چهارم از سمت چپ)، کارگردانی (برای روبن اوستلوند، نفر سوم از سمت چپ) و فیلمنامه‌نویسی (باز هم برای روبن اوستلوند) و نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را برای زلاتکو بوریچ (نفر اول از سمت چپ) از آن خود کرد.

اوستلوند جایزه خود را به بازیگر فقید فیلم چارلی دین تقدیم کرد که تابستان امسال در ۳۲ سالگی از دنیا رفت. فیلم وی موفق شد تا با پشت سر گذاشتن «آلکاراس»، «نزدیک»، «کورساژ» و «عنکبوت مقدس» جایزه بهترین فیلم اروپایی را از آن خود کند. دیگر برنده آن شب ویکی کریپس برای بازی در نقش امپراتریس الیزابت اتریش در فیلم «کورساژ» بود که جایزه بهترین بازیگر زن اروپایی را از آن خود کرد.

«ماریوپولیس۲» هم جایزه مستند را برد و دختر کارگردان فیلم مانتاس کوار اویسیوس که در اوکراین کشته شد جایزه را به‌جای پدرش دریافت کرد. وی برای رساندن دارو به مردم جانش را از دست داد. اما وقتی جایزه بهترین کمدی به «رئیس خوب» با بازی خاویر باردم اهدا شد لحظه متفاوتی رقم خورد زیرا تهیه‌کننده روی صحنه گفت: از شما برای این جایزه متشکرم اما «رئیس خوب» یک درام است نه کمدی.

کارگردان فیلم فرناندو لئون دآرانوآ هم این نکته را تایید کرد و گفت: شما احتمالا جایزه کمدی اروپایی را به جدی‌ترین افراد حاضر در این مراسم داده‌اید.جوایز افتخاری هم به کارگردان مارکو بلوکیو با جایزه داستان‌سرایی نوآورانه اروپایی، الیا سلیمان با جایزه اروپایی در سینمای جهان، و مارگارت فون تروتا، با جایزه یک عمر دستاورد اروپایی اهدا شد. این جوایز در سالن کنسرت هارپا در ریکیاویک پایتخت ایسلند برگزار شد و برندگان با رای‌گیری ۴۴۰۰ نفر از اعضای آکادمی فیلم اروپا انتخاب شدند.

از آنجا که این جوایز در ۲ مرحله اهدا می‌شود هفته پیش برندگان بخش اول معرفی شده بودند و «بلفاست»، «دختر آرام»، «در جبهه غرب خبری نیست» و «EO»‌ دیگر جوایز را دریافت کرده بودند. (عکس از گتی ایمیجز است. خانمی که نفر پنجم از سمت چپ است، ویکی برلین است که جزو بازیگران مثلث غم بوده است. نفر آخر، به‌عنوان مهمان در شرح عکس معرفی شده است.)

دو: نمایی از یک خیابان در شهر رباط، پایتخت مراکش و جوانانی که دارند، با عجیب‌ترین وضعیت، نخستین صعود یک تیم آفریقایی و البته یک تیم عربی به نیمه نهایی جام‌جهانی فوتبال را جشن می‌گیرند. عکس از خبرگزاری فرانسه.

سه: ‌ یک رسانه اسرائیلی با اعلام ورود به بزرگ‌ترین محفل فراماسون‌های اسرائیلی در حیفا گزارشی تصویری از این محفل منتشر کرد. شبکه اسرائیلی «i24» در گزارش خود با «سلیمان سالم» که یک عرب ساکن شمال حیفا است و پیش‌تر رئیس بزرگ‌ترین محفل فراماسون‌های اسرائیل بوده دیدار کرده است.

خبرنگار این رسانه عبری افزوده که وارد یک اتاق کوچک که «مسئولان محفل تمایلی به نشان دادن آن نداشتند» شده که اتاقی با نور کم و یک صندلی و آینه با پرده‌ای که نقش‌ونگارهای عجیبی برای آن دیده می‌شد بوده است و مسئولان محفل گفته‌اند که این اتاقی است که عضو تازه‌وارد در آن حاضر می‌شود. (میدل ایست نیوز)

چهار: ‌ نمایی از خیابان شانزه‌لیزه در پاریس و جشن هواداران مراکشی به خاطر پیروزی برابر پرتغال. منابع خبری اعلام کردند جشن موفقیت مراکشی‌ها منجر به شورش در خیابان شانزه‌لیزه شد و پلیس از گاز اشک‌آور و شوکر استفاده کرد، چند نفر نیز در این ناآرامی‌ها دستگیر شدند. خبر بد برای فرانسوی‌ها این است که آن‌ها در مرحله بعدی باید با خود مراکش بازی کنند. عکس از خبرگزاری آناتولی.

پنج: سلنا گومز 30 ساله که دیروز به‌خاطر اکران فیلم جدیدش ترند شده بود، در مرکز نیویورک، دوآ لیپا 27 ساله در محله چلسی نیویورک و امیلی بلانت، هنرپیشه هالیوود، در حالی که برای صرف ناهار به یک رستوران لوکس در سیدنی می‌رود. امیلی که برای فیلمبرداری فیلم The Fall Guy در این شهر استرالیا به‌سر می‌برد. (عکس‌ها از پیپل و دیلی‌میل)

شش: یک شرکت‌کننده در کارناوال سالانه منطقه جاوه شرقی در اندونزی. این کارناوال در واقع جشنی است که حدود 20 سال است در این کشور با الهام از برخی از جشنواره‌های برزیلی و البته با رنگ و بوی اندونزیایی برگزار می‌شود و در آن ایده آن است که لباس‌هایی با الهام از طبیعت پوشیده شود. عکس از گتی ایمیجز.

کدخبر: ۴۹۳۴۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر