کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۳۲۲۱
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: رابطه با قطر نماینده پارلمان اروپا را به خطر انداخت: یکی از 14 نايب رئیس پارلمان اروپا، دیروز در جریان تحقیقات پیرامون یک پرونده مبارزه با فساد، در بروکسل بازداشت شد. دادستان فدرال بلژیک عصر جمعه اعلام کرد در چارچوب تحقیقاتی که با هدف مبارزه با فساد و پولشویی آغاز شده، ۴ نفر را که تلاش داشتند امکان نفوذ یکی از کشورهای منطقه خلیج فارس در پارلمان اروپا را فراهم کنند، بازداشت کرده‌اند. این تحقیقات دو سال طول کشیده است.

‌بر اساس گزارش رسانه‌ها، گمان می‌رود منظور از کشور منطقه خلیج فارس، قطر است و گفته شده در این زمینه مبالغ قابل توجهی پول یا هدیه‌های غیرنقدی به نمایندگان پارلمان اروپا که از موقعیت‌های سیاسی و استراتژیک برخوردارند، اهدا شده است. ‌بر اساس بیانیه دادستان فدرال، پلیس بلژیک در جریان بازرسی‌های بامداد جمعه از ۱۶ ملک در بروکسل، مبلغ ۶۰۰ هزار یورو پول نقد به همراه چند دستگاه رایانه و تلفن همراه کشف و ضبط کرده که گمان می‌رود از این امکانات برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها و «خرید نفوذ» استفاده می‌شده است.

هم‌چنین چند نفر در این زمینه دستگیر شدند که یکی از آن‌ها اوا کایلی، نایب‌رئیس پارلمان اروپا است. او از سال جاری میلادی به عنوان یکی از ۱۴ نایب‌ رئیس پارلمان اروپا انتخاب شد و از سال 2014، نماینده عضو این نهاد است. ‌اوا کایلی پس از دستگیری، از حزب خود جنبش سوسیالیست پانهلنیک (PASOK) اخراج شد. فراکسیون سوسیالیست‌ دموکرات‌های پارلمان اروپا نیز عضویت او را تعلیق کرد.‌

اوا کایلی ۲۱ نوامبر سال جاری در پارلمان اروپا درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر سخنرانی کرده و گفته بود: «دیپلماسی ورزشی می‌تواند تحولات تاریخی در کشوری ایجاد کند که اصلاحات صورت گرفته در آن، برای جهان عرب الهام‌بخش بوده است.» او همچنین مدعی شده بود که قطر در زمینه حقوق کارگران پیشگام است. اوا کایلی پیش از این اظهار نظر، با سمیخ المری، وزیر کار قطر دیدار کرده بود.‌ظاهرا دیگر متهمان این پرونده همگی ایتالیایی هستند و در یک سازمان غیردولتی حقوق بشری فعال بودند.

یکی از آن‌ها هم ظاهرا فرانچسکو جورجی همسر خانم کایلی است. آن‌ها حدود 11سال پیش با هم ازدواج کردند وقتی که اوا کایلی 33 ساله به عنوان مشاور در پارلمان اروپا کار می‌کرد. آن‌ها یک دختر دو ساله به نام آریادنی دارند.‌اوا کایلی متولد یونان است و در رشته معماری و سپس هنر تحصیل کرده و قبل از فعالیت سیاسی خود، از سال 2004 تا 2007 یک گوینده خبر شناخته شده در کانال مگا در یونان بود.

دو: ‌لورن سانچر، همسر جف بزوس، یکی از ثروتمندترین مردان جهان، تولد 53 سالگی خود را به یک کیک تولد، اختصاص داده است. این کیک را در واقع برای تولد 25 سالگی او گرفته‌اند و هلیکوپتر روی آن، ادای احترام به مهارت‌های خلبانی و شرکت اوست که در زمینه فیلم‌برداری هوایی فعالیت می‌کند. نکته قابل توجه این است که در این جشن که در مالیبوی کالیفرنیا برگزار شده افراد شاخصی مثل کیم کارداشیان و کریس جنر حضور داشتند. دیگر افرادی که در این جشن بودند شامل جنیفر مایر، سارا فاستر و کیمورا لی سیمونز بودند. (دیلی میل)

سه: ‌گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کرد که به مناسبت سی و پنجمین سالروز تأسیس این گروه نمایشگاهی از تسلیحات بومی خود را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه برگزار کرده است. از جمله این تسلیحات، راکت S50 و M75 است که عددهای آن‌ها نشان‌دهنده بردشان به کیلومتر است و نیز پهپادهای شهاب و ابابیل. از سوی دیگر، در کرانه باختری، گروه «عرین الاسود» در بخش قدیمی نابلس یک رژه نظامی برگزار کرد. این رژه به مناسبت گذشت 40 روز از شهادت «ودیع الحوح» فرمانده این گروه به دست نیروهای ارتش اسرائیل برگزار شده است. (میدل ایست نیوز، عکس از خبرگزاری فرانسه)

چهار: ‌ مراکش توانست‌ دیشب پرتغال را یک بر صفر شکست دهد‌. این هواداران مراکش ‌دیروز قبل از بازی این چنین خیابان‌های منطقه سوق واقع در دوحه را به تسخیر درآورده بودند‌. (عکس از گتی ایمیجز)

پنج: جنگنده رهگیر میگ ۳۱ فاکس‌هاوند یکی دیگر از میراث‌های ارزشمند دوران شوروی است که در نیروی هوایی روسیه مشغول به خدمت است. روسیه ارتقاهای گوناگونی روی این جنگنده انجام داده که یکی از موفق‌ترین ‌آن‌ها مدل بی‌ام است. فاکس‌هاوند با سرعت فراصوت و توانایی درگیر شدن با اهداف زمینی و هوایی در جنگ اوکراین عملکرد موفقی داشته و بدون دادن تلفات ماموریت‌هایش را انجام داده است. این جنگنده از معدود جنگنده‌های روسیه است که می‌تواند موشک‌های کروز را در ارتفاع پایین رهگیری و شکار کند و می‌تواند در لحظه با ۲۴ هدف گوناگون درگیر شود. روسیه از این جنگنده رهگیر برای شلیک موشک هایپرسونیک کینژال با برد 2 هزار کیلومتری و با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای هم استفاده می‌کند. (خبرآنلاین)

شش: ‌سه مدل آمریکایی در سه وضعیت مختلف. اولیویا وایلد غمگین از پایان رابطه با هری استایلز خواننده مشهور، امیلی راتایکوفسکی در روزهای آغاز رابطه با پت دیویدسون و جی‌جی حدید که به تازگی رابطه خود با لئوناردو دی کاپریو را علنی کرده است. این سه مدل 38، 31 و 27 ساله، به ترتیب اصلیت ایرلندی، لهستانی و فلسطینی دارند.

کدخبر: ۴۹۳۲۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر