کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۱۸۷۳
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: در سفر مکرون به آمریکا چه گذشت؟ جو بایدن و امانوئل مکرون روز پنجشنبه با محکوم کردن تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین، اعلام کردند که ایالات متحده و فرانسه «تا هر زمانی که لازم باشد» به حمایت خود از اوکراین ادامه خواهند داد.‌امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که به ایالات متحده سفر کرده، روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود اطمینان داد که «هرگز اوکراینی‌ها را به پذیرش مصالحه‌ای که برای آنها غیرقابل قبول است» وادار نمی‌کند، چرا که چنین مصالحه‌ای با روسیه منجر به «صلح پایدار» نخواهد شد.‌

رئیس جمهوری فرانسه سپس از کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف تشکر کرد و هشدار داد که قطع حمایت از اوکراین، ثبات جهانی را به خطر می‌اندازد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیز در این کنفرانس خبری گفت: «اگر پوتین به‌دنبال راهی برای پایان دادن به جنگ باشد، آماده‌ام که با او گفت‌وگو کنم ولی او هنوز به‌دنبال چنین راهی نیست.»‌روسای جمهوری آمریکا و فرانسه پیش از آغاز این کنفرانس خبری، بیانیه‌ای مشترک را منتشر کردند که در بخشی از آن «بر حمایت مستمر کشورهایشان از اوکراین» تاکید کردند و به‌ویژه متعهد شدند که «کمک‌های سیاسی، امنیتی، بشردوستانه و اقتصادی را تا زمانی که لازم باشد» به این کشور ارائه کنند.‌

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در ادامه کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون همچنین متعهد شد که طرح ایجاد شغل و مهار تورم در ایالات متحده «به ضرر اروپا» تمام نشود. ‌رئیس جمهوری فرانسه نیز گفت، اروپا در مسیر پیشرفت سریع‌تر و قوی‌تری که باید دنبال کند، ناگزیر است که «جاه‌طلبی صنعتی مشابه» واشنگتن را داشته باشد.

آقای مکرون سپس خاطرنشان کرد: «ما می‌خواهیم با هم موفق شویم، نه در تقابل با یکدیگر.»‌بر همین اساس، رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا در بیانیه مشترک خود بر «همگام‌سازی» رویکردهای خود در زمینه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک تاکید کردند. آنها همچنین لزوم گفت‌وگو «با چین در مورد مسائل مهم جهانی مانند تغییرات آب و هوایی و احترام به حقوق بشر» را یادآور شدند. ‌در حاشیه این سفر، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فرانس۲» با استفاده از واژه «آبی‌پوش‌ها» (Les Bleus) که نشانگر تیم فرانسه است، گفت که او از تیم آمریکا حمایت می‌کند اما اگر آن‌ها نتوانند به انتها برسند و فرانسه موفق شود به این مرحله صعود کند،

در آن صورت «پیروز باد آبی‌پوش‌ها» (Allez Les Bleus). آمریکا روز شنبه در نخستین مرحله حذفی به مصاف هلند می‌رود و روز یکشنبه هم فرانسه در مقابل لهستان قرار خواهد گرفت.‌در جریان سفر ۳ روزه آقای مکرون به آمریکا که از نظر اهمیت، عالی‌ترین شکل بازدید است، واشنگتن و پاریس تلاش دارند تا بر عمق اتحاد سنتی خود بیافزایند و تنش‌های موجود بر سر از سرگیری پروژه‌های صنعتی را کاهش دهند. (یورونیوز)

دو: ژاپنی‌ها که بهترین عملکرد را در میان تیم‌های آسیایی در دور گروهی رقابت‌های جام‌‌جهانی داشتند با این رفتار خود هم حسابی مورد توجه واقع شدند. برخی از تماشاگران ژاپنی بعد از هر بازی در استادیوم می‌مانند و با کیسه‌هایی که همراه خود آورده‌اند، جایگاهی که در آن نشسته‌اند را حسابی تر و تمیز می‌کنند. (عکس از رویترز)

سه:‌ خانم شکیرا در حال ورود به دادگاهی در بارسلونا برای تعیین وضعیت حضانت فرزندانش بعد از طلاق از جرارد پیکه. در اسپانیا و طبق قانون جدید طلاق که در سال 2005 اجرایی شد، مفهومی تحت‌عنوان حضانت مشترک به‌وجود آمد و در آن گفته شده حضانت، حق مساوی هر دو والد است. البته ممکن است خلاف این قاعده نیز توافق شود. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

چهار: جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ در جده عربستان سعودی آغاز شده و یکی از مهمانان این جشنواره خانم شارون استون 64‌ساله است. او با ‌ کت و شلوار صورتی تزیین شده با پر و الماس روی فرش قرمز این جشنواره حاضر شد ‌(عکس از گتی ایمیجز)

پنج: ‌کافه‌ای در برلین و هواداران غمگین آلمان. این عکس در زمانی گرفته شده که گل دوم کاستاریکا زده شده و آلمان دو بر یک عقب است. آلمان در نهایت بازی را 4 بر دو برد ولی برای چهارمین بار در تاریخ و البته دومین‌بار متوالی در مرحله گروهی حذف شد. سرنوشتی تلخ برای کشوری که سابقه چهار بار قهرمانی در جام‌جهانی را دارد. (عکس از رویترز)

شش: ‌کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در حال سپری کردن یک سفر سه روزه در بوستون هستند. این سفر با برنامه‌های متعددی برای این افراد همراه بوده است. از بازدید از یک موسسه خیریه توانمندسازی جوانان گرفته تا یک آزمایشگاه در زمینه آب و هوا و اقلیم. قرار است آن‌‌ها از دانشگاه هاروارد و کتابخانه و موزه ریاست جمهوری JFK نیز بازدید کنند. (عکس از پیپل)

کدخبر: ۴۹۱۸۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر