کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۰۰۲۱
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: ملکه بالاخره کجا دفن شد؟ کاخ باکینگهام اولین تصویر از سنگ مزار ملکه الیزابت دوم را منتشر کرد. به گزارش اسکای نیوز، تصویر منتشرشده سنگ مرمر سیاهی را نشان می‌دهد که با گل‌هایی در اطرافش احاطه شده است. نام الیزابت دوم همراه نام پدرش، جورج ششم، مادرش، الیزابت و همسرش، فیلیپ که سال ۲۰۲۱ از دنیا رفت، روی سنگ حک شده است. این سنگ از جنس مرمر بلژیکی است و کلمات روی آن با حروف برنجی حکاکی‌ شده‌اند تا با سنگ قبلی که نام جورج ششم و ملکه الیزابت با حروف طلایی بر آن نقش بسته بود، مطابقت داشته باشد.

روی این سنگ تنها به نام کوچک درگذشتگان اشاره شده است: جورج ششم ۱۹۵۲-۱۸۹۵، الیزابت ۲۰۰۲-۱۹۰۰ و به دنبال آن یک ستاره فلزی و سپس الیزابت دوم ۲۰۲۲-۱۹۲۶ و فیلیپ ۲۰۲۱-۱۹۲۱. این ستاره که نشان گارتر نام دارد، از نشان‌های درباری و اشرافی بریتانیا است که پادشاه یا ملکه آن را اعطا می‌کند. هر چهار عضو خانواده سلطنتی که نامشان روی سنگ درج شده است، این نشان را داشتند. ملکه بریتانیا عصر دوشنبه، ۱۹ سپتامبر، در محوطه یادبود شاه جورج ششم در کلیسای سنت‌ جورج قلعه وینزر به خاک سپرده شد. این در حالی است که سایر اعضای خاندان سلطنتی در محراب سلطنتی دفن می‌شوند که اکنون آرامگاه ۲۵نفر از اعضای این خاندان است.

محراب سلطنتی زیر نمازخانه سنت‌ جورج در محوطه کاخ وینزر قرار دارد و از قرن پانزدهم آرامگاه خاندان سلطنتی بوده است. مراسم رسمی تشییع پیکر ملکه الیزابت دوم نخستین مراسم تشییع از این نوع در بریتانیا از زمان تشییع پیکر وینستون چرچیل در سال ۱۹۶۵ بود. برای حضور در مراسم تشییع ملکه الیزابت دوم، حدود ۵۰۰ تن از اعضای خانواده‌های سلطنتی، سران کشورها و روسای‌جمهوری از سراسر جهان دعوت شدند. علاقه‌مندان به ملکه از هفته آینده و با بازگشایی قلعه وینزر به روی عموم، می‌توانند سنگ جدید را از نزدیک ببینند. (ایندیپندنت)

دو: ‌روزنامه دیلی‌میل گزارش کرد، دختر احتمالی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای نخستین‌بار در یک مراسم عمومی دیده شد. این روزنامه همچنین نوشت، بر‌اساس منابع مطلع در چین این دختر که گمان می‌رود کیم جو-آئه نام داشته باشد، در جریان مراسمی در روز ملی کره شمالی که اوایل سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد، روی صحنه دیده شد و سرود خواند. آنطور که کارشناسان می‌گویند دوربین فقط روی این دختربچه در جریان این اجرا زوم کرده بود و تنها کسی بود که موهایش باز بود و جوراب‌های سفید به‌پا داشت. (ایسنا)

سه: ‌صدراعظم آلمان از پیشرفت مذاکرات برای واردات گاز از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: برلین دیگر به یک منبع واحد انرژی تکیه نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتس روز یکشنبه در ابوظبی، از پیشرفت مذاکرات برای تولید و خرید گاز و گازوئیل در مذاکرات با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داد. شولتس روز شنبه در جده با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار و ديروز نیز با مقامات امارات متحده عربی دیدار کرد. وی برای مذاکره با امیر قطر، به دوحه هم سفر می‌کند. (ایرنا)

چهار: ‌ گروهی از تایوانی‌ها در مسابقه فلوگ تاگ یا پرواز با ماشین‌های دست‌ساز پرنده شرکت کردند. این مسابقه برای اولین‌بار در تایوان برگزار شد و 42 تیم با دستگاه‌های پرنده رنگارنگ و خودساخته در آن شرکت کردند. هزاران نفر نیز برای تماشای این مسابقه در محل برگزاری رقابت دور‌هم جمع شدند. تیم‌های شرکت‌کننده تلاش کردند تا با دور‌خیز از ارتفاع روی فضای آبی محل مسابقه پرواز کنند اما اکثر تیم‌ها پیش از پرواز طولانی مستقیم به داخل آب افتادند. (عصرایران به نقل از رویترز)

پنج: سازمان اطلاعات آمریکا ماکت محل اختفای سرکرده القاعده در افغانستان را افشا کرد. اکنون، محتویات این ماکت در موزه سیا در مقر این سازمان در ویرجینیا به نمایش گذاشته شده که مدل مخفیگاه ظواهری را نشان می‌دهد. این مدل طراحی‌شده خانه‌ای با دیوارهای سفید را با دست‌کم پنج طبقه و سه بالکن نشان می‌دهد. گفتنی است که موزه به روی عموم بسته است و دسترسی کارمندان و مهمانان سازمان نیز به آن محدود است. سیا به خبرنگاران اجازه داد تا از این موزه بازدید کنند که به‌تازگی به‌منظور هفتاد‌و‌پنجمین سالگرد تأسیس این آژانس بازسازی شده تا بخشی از تلاش گسترده‌تر برای نمایش تاریخ و دستاوردهای آن باشد. (فارس)

شش: ریم الهاشمی، وزیر همکاری بین‌المللی امارات با این ظاهر در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شد و در یک سخنرانی بدون اشاره به زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی تنها گفت که جهان به‌ویژه خاورمیانه باید عاری از سلاح کشتار جمعی شود. وزیر همکاری بین‌المللی امارات با تروریست خواندن جنبش انصارالله ادعا کرد: حملات حوثی‌ها نمونه‌ای از دستیابی تروریست‌ها به مجهز شدن به سلاح‌های فرامرزی است. الهاشمی همچنین خواستار تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شرقی شد. وی بار دیگر ادعای خود در خصوص جزایر ایرانی سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بار دیگر تکرار کرد. (فارس)

کدخبر: ۴۸۰۰۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1583039630

    آقا دمت تون گرم. بیشتر خبر کار کنید توی اپلیکیشن. از دنیا قطع شدیم. فقط شما رو د اریم. ممنون