کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۸۱۶۵
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: بحرین؛ انتخابات تحریم شده برای پارلمان تشریفاتی: خبرگزاری آناتولی نوشت: حدود 345 هزار رای‌دهنده در بحرین روز شنبه برای انتخاب اعضای 40 عضو پارلمان مشورتی این کشور و نیز شهرداری‌ها پای صندوق‌های رای رفتند. این انتخابات از ساعت 8:00 به وقت محلی آغاز شده و تا ساعت 20:00 در 15 مرکز انتخابات در سراسر این کشور ادامه خواهد داشت. در مقایسه با انتخابات گذشته شمار نامزدها افزایش چشمگیری داشته و 330 نامزد از جمله 94 زن با هم رقابت می‌کنند.

خبرگزاری حوزه در گزارشی با «صوری» خواندن این انتخابات نوشته: این انتخابات در حالی از صبح امروز برگزار می‌شود که بیش از ۴ هزار زندانی سیاسی از جمله رهبران و بزرگان احزاب بحرین در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند.همچنین این خبرگزاری به نقل از سازمان حقوق بشر سلام برای دموکراسی و حقوق بشر گفته انتخابات قانونگذاری بحرین فاقد شفافیت است و این سازمان حذف حدود ۹۴ هزار رای‌دهنده از فهرست رای‌دهندگان که بیش از ۲۷ درصد رای‌دهندگان را تشکیل می‌دهند را زیر نظر دارد. این سازمان همچنین گفته: کمیته عالی نظارت بر انتخابات یک کمیته غیرمستقل است که توسط وزیر دادگستری تشکیل شده است.

در شرایطی که شیخ عیسی قاسم، رهبر تبعید شده شیعیان بحرین که در ایران سکونت دارد، شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور را حرام اعلام کرده و در کنار بیانیه‌های و سخنرانی‌های متعدد رهبران و علمای بحرین در تحریم انتخابات، آن طور که خبرگزاری حوزه نوشته مردم این کشور در روزهای اخیر دست به تظاهرات گسترده در تحریم انتخابات زدند. در تصاویری که از این تظاهرات در بحرین در آستانه انتخابات ساختگی و تحریم‌شده دیده می‌شود، تظاهرات‌کنندگان شعارهای متعددی از جمله: رای من به شهدا، رای من به زندانیان، مشارکت مردم بحرین در انتخابات پیش‌رو خدمت به بی‌عدالتی و آسیب رساندن به خود است و شرکت در انتخابات به معنای امضای برگه ذلت است، نوشته شده است.

همچنین به نوشته این خبرگزاری رژیم آل سعود، در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور اقدام به اعزام نیروی سرکوب کرده و این اعزام از سوی ریاض به منامه با هدف مقابله با اعتراضات مردمی احتمالی پس از انتخابات پارلمانی فرمایشی در بحرین انجام شده است. در نامه دربار سلطنتی عربستان خطاب به وزیر کشور بحرین که در رسانه‌ها منتشر شده آمده است: ریاض با درخواست پادشاهی بحرین برای اعزام یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای گارد ویژه وضعیت اضطراری سعودی برای برقراری امنیت در صورت بروز هرگونه واکنش در طول برگزاری انتخابات پارلمانی و پس از اعلام نتایج موافقت کرده است. ‌تصویر مربوط به یک شعبه رای‌گیری در جزیره محرق، در شمال منامه است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دو:‌ دو روز بعد از این‌که وزارت دفاع روسیه به سربازان این کشور در مناطق اطراف شهر خرسون، در جنوب اوکراین، دستور عقب‌نشینی دا‌د، مقام‌های نظامی اوکراینی از آزاد‌سازی سه‌هزار کیلومتر مربع از مناطق اشغال‌شده، تنها در ظرف ۲۴ساعت خبر دادند. در این نقشه، مناطق آبی رنگ‌ مناطقی هستند که توسط روسیه از ابتدای اشغال نظامی در فوریه سال گذشته میلادی تصرف شده بود و اکنون آزاد شده است. (ایندیپندنت/ نقشه از انیستیتو مطالعات جنگ)

سه:‌ به گزارش روزنامه «اخبارالیوم» مصر، روز شنبه یک دستگاه اتوبوس مسافربری به علت نقص فنی به رودخانه نیل در استان «الدقهیلیه» سقوط کرده است. بر این اساس، در حادثه فوق دست‌کم 21 نفر جان خود را از دست داده و 12 نفر دیگر مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند. مصر از لحاظ تصادفات مرگبار در خاورمیانه در رتبه‌های نخست قرار دارد. نامساعد بودن وضعیت جاده‌ها و خطای رانندگان از دلایل اصلی به‌شمار می‌رود. (آناتولی)

چهار:‌ یک تاکسی پرنده برقی ساخت شرکت آلمانی ولوکوپتر، با یک مسافر در آسمان اطراف پاریس پرواز آزمایشی انجام داد. ولوکوپتر امیدوار است تا سال ۲۰۲۴ از این تاکسی پرنده که ظرفیت دو سرنشین دارد، به صورت کاملا خودکار و بدون خلبان برای پروازهای تجاری استفاده کند. (ولانت)

پنج: بالاخره همزمان با برگزاری بیست‌وهفتمین نشست اقلیمی سازمان ملل (کاپ ۲۷) تجمعی اعتراضی با حضور صدها تن در منطقه آبی شرم‌الشیخ صورت گرفت. این اعتراض به هدایت سنا سیف، خواهر علاء عبدالفتاح زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذای خشک برگزار شد و شعارهای اصلی آن به موضوع «عدالت اقلیمی» و «حقوق بشر» و حتی مخالفت با «جنگ اوکراین» بازمی‌گشت. علا عبدالفتاح نویسنده و فعال و وبلاگ‌نویس برجسته‌ای که تابعیت دوگانه بریتانیایی و مصری دارد و از یکشنبه هفته گذشته و همزمان با آغاز کاپ ۲۷، پس از هفت ماه اعتصاب غذای تر، دست به اعتصاب غذای خشک زده است. (عکس از dpa / شرح از زمانه)

شش: ده‌ها هزار نفر از ملی‌گرایان و اعضای گروه‌های راست افراطی لهستان روز جمعه ۱۱ نوامبر به مناسبت سالروز اعلام استقلال این کشور در ورشو، پایتخت لهستان راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی که هم‌زمان با سالگرد پایان جنگ جهانی اول برگزار شد، هواداران جناح راست افراطی علیه اوکراین و اتحادیه اروپا شعار دادند. شرکت‌کنندگان در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌های سفید و قرمز لهستان و افروختن فشفشه‌های سرخ‌رنگ، حضور خود را نشان دادند. شمار زیادی از نیروهای پلیس صف «معترضان ضد فاشیست» را از بقیه برای جلوگیری از درگیری جدا کرده بودند. (یورونیوز / عکس از گتی ایمیجز)

کدخبر: ۴۸۸۱۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر