کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۴۴۸۰
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: نشست رهبران اتحادیه اروپا؛ اختلاف فرانسه و آلمان در حوزه انرژی چیست؟ این قابی است از دیدار امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست رهبران 27 کشور اروپایی در بروکسل که پنجشنبه و جمعه برگزار شد و موضوع آن «بحران انرژی در آستانه زمستان و چگونگی کنترل قیمت حامل‌های انرژی» بود. ‌ظاهرا بین آلمان و فرانسه در اروپا در خصوص نحوه تعامل با این بحران اختلافی جدی وجود دارد. ‌

اختلاف هم بر سر ماجرای «کاهش قیمت حامل‌های انرژی و تعیین سقف ارزش گذاری» برای حامل‌های انرژی است. ‌فرانسه و برخی از متحدان این کشور از جمله ایتالیا، اسپانیا و پرتغال در جنوب قاره، معتقدند که باید «سقفی برای قیمت گاز و دیگر حامل‌های انرژی» در نظر گرفته شود. افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث بروز اعتراضات فراوان در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه شده است. نرخ تورم در این کشورها بی‌سابقه است. ‌

آلمان و برخی از کشورهای شمالی عضو اتحادیه اروپا از جمله هلند و سوئد و دانمارک می‌خواهند تا قیمت فعلی گاز و حامل‌های انرژی همچنان حفظ شود. آلمان که پرنفوذترین کشور اتحادیه اروپا محسوب می‌شود معتقد است کاهش قیمت حامل‌های انرژی کاملا برخلاف برنامه‌های زیست محیطی اتحادیه است چرا که با کاهش قیمت حامل‌های انرژی میزان مصرف انرژی‌های فسیلی افزایش خواهد یافت. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و منتقد طرح «تعیین سقف قیمت برای حامل‌های انرژی» هم می‌گوید که «این پیشنهاد، شرکت‌های تامین کننده انرژی از اروپا را فراری می‌دهد و موجب می‌شود تا آنها به دیگر قاره‌ها بروند.»

این در حالی است که آلمان با وجود اینکه بیشترین وابستگی به نفت و گاز روسیه را داشته و حال با قطع بخش بزرگی از این وابستگی‌ها، مانند بسیاری از کشورهای اروپایی در بحران تامین انرژی قرار دارد. ‌ماکرون، روز پنجشنبه و پیش از آغاز جلسه رهبران، گفت که «یک آلمان منزوی به نفع اروپا نیست». وی تاکید کرد که قصد دارد بیش از پیش همکاری‌های فرانسه و آلمان را گسترش دهد. او افزود: «نقش ما این است که تمام تلاش‌هایمان را به‌کاربگیریم تا اتحاد اروپا دچار تزلزل نشود و آلمان به عنوان بخش مهمی از آن باقی بماند.» (یورونیوز، عکس از خبرگزاری فرانسه)

دو:‌ منابع رسانه‌ای در آمریکا گزارش دادند، یک فروند جنگنده اف-۳۵ ساعت ۱۸:۱۵دقیقه به وقت محلی ایالت یوتا در پایگاه هوایی «هیل» این کشور دچار سانحه شد. به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که خلبان این جنگنده توانست قبل از برخورد اف-۳۵ به زمین «ایجکت» کند و نیروهای امدادی او را برای برسی وضعیت جسمانی، به بیمارستان منتقل کردند. به گفته مسئولان آمریکایی، سقوط جنگنده اف-۳۵ زمانی رخ داد که خلبان آن از تمرین آموزشی عادی خود به پایگاه برگشت اما حین تلاش برای فرود دچار حادثه شد و سقوط کرد. (فارس)

سه: ‌ پلیس در حال استفاده از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان و حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان که نسبت به ردصلاحیت عمران خان، رئیس این حزب و نخست وزیر سابق معترض هستند. کمیسیون انتخابات پاکستان روز جمعه عمران خان را بابت عدم شفاف‌سازی درباره هدایای دریافتی زمانی که نخست‌وزیر این کشور بود، رد صلاحیت کرد و به مدت 5 سال از حضور در مناسب سیاسی محروم کرد. این در حالی است که در انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان پاکستان که اخیرا انجام شد، عمران خان توانست 6 کرسی از 7کرسی مجمع ملی را کسب کند. (ایسنا، عکس از خبرگزاری فرانسه)

چهار:‌ پاریس هیلتون، مدل و بازیگر 41 ساله آمریکایی به بمبئی هندوستان رفته و در لباسی هندی، از عطر جدید خود یعنی Ruby Rush رونمایی کرده است. گفته شده که رایحه این عطر نزدیک به رایحه میوه‌هایی چون گیلاس و تمشک و نیز گل‌هایی مثل نیلوفر آبی است. قیمت این عطر در حال حاضر در آمازون، 31 و نیم دلار است. (عکس از شاتر استاک)

پنج: دادگاه نیویورک شکایت «آنتونی رپ» علیه «کوین اسپیسی» در رابطه با اتهام تعرض جنسی را رد کرد. «آنتونی رپ»، بازیگر در سال ۲۰۱۷ ادعا کرد که اسپیسی برای ارضای میل جنسی خود در یک ملاقات در یک مهمانی در منهتن در سال ۱۹۸۶، زمانی که او ۱۴ساله و اسپیسی ۲۶ یا ۲۷ساله بود به او نزدیک شده است و حالا خواهان دریافت غرامت ۴۰میلیون دلاری شده بود. دادگاه در نهایت اعلام کرد «آنتونی رپ» نتوانسته ادعای خود درباره تعرض جنسی از سوی «کوین اسپیسی» را ثابت کند. «کوین اسپیسی» در پرونده‌ای جداگانه به ۵ مورد تعرض جنسی در بریتانیا متهم شده که دادگاه رسیدگی به این اتهامات ژوئن ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد. (ایسنا و عکس از گتی ایمیجز)

شش: روز چهارشنبه (۱۹اکتبر) «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، با یک هیات سیاسی از سران جنبش فلسطینی حماس دیدار کرده و در مورد نتایج مذاکرات سازش بین گروه‌های فلسطینی با آن‌ها گفت‌وگو کرد؛ این دیدار برای اولین‌بار پس از سال ۲۰۱۲ انجام می‌شد. در این تصویر، در سمت راست بشار اسد، «خلیل الحیه»، معاون دبیرکل جنبش حماس در غزه را می‌بینید و در سمت راست او نیز زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین. طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این زمینه گفته: استقبال رئیس جمهور سوریه از هیات سیاسی حماس به منافع مردم فلسطین آسیب می‌رساند و تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تروریسم در منطقه و فراتر از آن را تضعیف می‌کند. (فارس)

کدخبر: ۴۸۴۴۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر