کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۲۶۵
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: رئیس غاصب‌ها در خانه همسایه‌ : در ادامه گرمی روابط باکو و تل‌آویو، اسحاق هرتسوگ، رئیس اسرائیل روز سه‌شنبه در سفری به دعوت الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، با هدف «تحکیم روابط راهبردی» وارد پایتخت جمهوری آذربایجان شد.به گزارش «روسیا الیوم» هرتسوگ پیش از ترک تل‌آویو گفت که برای سفری مهم و با دعوت الهام علی‌اف به جمهوری آذربایجان می‌رود.وی جمهوری آذربایجان را کشوری «دوست، مهم، اساسی و دارای زمینه همکاری زیاد» دانست.‌

هرتسوگ تاکید کرد که «آذربایجان همسایه ایران است» و «ایران عامل بی‌ثباتی منطقه و به دنبال ادامه اتخاذ اقدامات علیه کشور اسرائیل و علیه ائتلاف صلح و امنیت روبه‌رشد در منطقه است» و «در این باره حتما گفت‌وگو خواهد کرد».رئیس اسرائیل همچنین گفت در غیاب وی، دفترش مذاکرات بین ائتلاف و احزاب مخالف پیرامون حل و فصل اصلاحات قضایی را دنبال خواهد کرد.رسانه‌های دولتی جمهوری آذربایجان ظهر روز سه‌شنبه (به وقت تهران) در خبری فوری گزارش دادند که سفر دو روزه رئیس اسرائیل به این کشور با دیدار دوجانبه او با الهام علی‌اف در باکو آغاز شد.

سفر این مقام ارشد تل‌آویو به باکو در ادامه گرم شدن روابط دو طرف پس از افتتاح سفارت باکو در تل‌آویو با سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به فلسطین اشغالی انجام شده است.از آن سو تل‌آویو از سال 1993 در باکو سفارت داشته و دو طرف روابط دفاعی هم دارند. همچنین گفته شده که الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در زمینه بهبود روابط رژیم صهیونیستی با ترکیه نقش‌آفرینی کرده است.

در این سفر همسر رئیس رژیم صهیونیستی نیز وی را همراهی می‌کند. هر دوی آن‌ها 62 سال سن دارند و 38 سال پیش با هم ازدواج کردند. در تصویر، مهربان علیوا، همسر علی‌اف را هم می‌بینید که سه سال از رئیس‌جمهور 61 ساله آذربایجان کوچک‌تر است ولی جالب است که آن‌ها 40 سال پیش با هم ازدواج کردند. (فارس)

دو: ‌دریاچه قره کو از قدیمی‌ترین دریاچه‌ها در شمال عراق است که قدمت آن به بیش از 5هزار سال می‌رسد. این در یاچه که در منطقه رانیا در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق واقع شده، به رودخانه زاب کوچک متصل است و در نتیجه فرونشست زمین به وجود آمده است. هنگام افزایش درجه حرارت هوا، این دریاچه به تدریج از رنگ شفاف به صورتی و سپس به بنفش تغییر رنگ می‌دهد. علت این تغییر رنگ به وجود نوعی باکتری به نام هلیکو باکتری نسبت داده شده که با افزایش دما به رنگ‌های مختلف در می‌آید. همچنین بوی نامطبوعی از این دریاچه متصاعد می‌شود که شبیه بوی تخم مرغ فاسد است و علت آن آزاد شدن گاز سولفید هیدروژن در اثر فعالیت هلیکوباکتری است. (میدل ایست نیوز)

سه: ‌ مقامات آمریکایی اعلام کردند که تاکنون فردی در حادثه ریزش بخش‌هایی از یک آپارتمان در ایالت «آیووا»ی آمریکا، جان خود را از دست نداده است. با این حال چندین تن زخمی شده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود که نیروهای امدادی هشت تن را نجات داده‌اند. گمان می‌رود نشت گاز و آسیب وارده ناشی از ترکیدن لوله آب از دلایل اولیه وقوع این حادثه باشد. (عکس از نیویورک تایمز، خبر از ایسنا)

چهار: ‌9 نفر در حادثه تیراندازی دوشنبه شب ‌ به وقت محلی در ساحل بسیار شلوغ هالیوود ایالت «فلوریدا» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. در تصویر دوربین مداربسته مشخص است که مردم به شکل دیوانه‌واری بعد از این حادثه ترسیده و در حال فرار هستند. زخمی‌های این حادثه شامل 6 فرد بزرگسال و سه کودک می‌شدند. حادثه تیراندازی درست قبل از ساعت 19 روز گذشته به‌وقوع پیوست. یک درگیری شکل گرفت و دستکم یک اسلحه بیرون کشیده شد و گلوله‌هایی شلیک شد و ظاهراً یک نفر در این رابطه بازداشت شده است. (فارس)

پنج: خانم آمبر هرد، بازیگر فرهیخته سابق هالیوودی که پس از ظلم‌های جانی دپ به اسپانیا مهاجرت کرده، در حال گشت‌وگذار در نمایشگاه بین‌المللی مادرید. (عکس از بک گرید)

شش: نواک جوکوویچ، دارنده ۲۳ گرند اسلم تنیس جهان، پس از پیروزی در اولین مسابقه‌اش در رولان گاروس، پیامی سیاسی در رابطه با کوزوو روی لنز دوربین نوشت. این تنیس‌باز صربستانی (۱-۷) ۶-۷ و ۲-۶ و ۳-۶ مقابل الکساندر کواچویچ پیروز شد. جوکوویچ پس از پیروزی مقابل حریف آمریکایی نوشت: «کوزوو قلب صربستان است. خشونت را متوقف کنید.» این پیام به دنبال بروز تنش‌های اخیر در کوزوو است که سال ۲۰۰۸ استقلالش را از صربستان اعلام کرده. (بی.بی.سی.)

کدخبر: ۵۲۰۲۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر