کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۰۳۷
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: 3درصد مخالفی که اردوغان را رئیس‌جمهور کردند! در آخرین ساعات روز شنبه مشخص شد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور فعلی ترکیه توانسته رای مردم را برای یک دوره پنج ساله دیگر در اختیار داشته باشد. به این ترتیب او که از سال 2014 رئیس‌جمهور این کشور بود، توانسته قدرت خود را البته به شرط حیات (او 69 ساله است)، تا سال 2028 تضمین کند. این را هم باید بدانید که اردوغان از سال 2003 تا 2014 هم نخست‌وزیر ترکیه بوده و به این ترتیب، 25 سال از طول عمر خود را در عالی‌ترین سطح ملی مدیریت در ترکیه خواهد گذراند.

این را هم بدانید که او از سال 1994 تا 1998 هم شهردار استانبول بوده است. بگذریم. امیر قطر اولین کسی بود که این پیروزی را به او تبریک گفت. به هر حال اردوغان و امیر قطر، رهبران لیگ مسلمانان نزدیک به اخوان‌المسلمین هستند. او البته پیام‌های متفاوتی از افراد متفاوت گرفت. بایدن به او تبریک گفت و سید ابراهیم رئیسی و رئیس‌جمهور دولت غاصب اسرائیل و ولادیمیر پوتین. حتی روسای‌جمهور سابق هم به او تبریک گفتند.

از حسن روحانی گرفته تا ترامپ که در رسانه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشیال» نوشت: «به اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به خاطر پیروزی بزرگ در انتخابات که لایق آن بود تبریک می‌گویم. من او را می‌شناسم و از نزدیک با عشق او به ترکیه و مردم عالی این کشور آشنایی دارم. او توانسته است ترکیه و مردم آن را به سطح جدیدی از احترام و برتری برساند.» در مورد نتایج آرا هم باید بگوییم که با شرکت 15/84 درصد واجدین شرایط در این انتخابات، اردوغان توانست با 27 میلیون و 834 هزار و 692 رای در جای اول قرار بگیرد و 18/52 درصد آرا را کسب کند و کمال قلیچدار اوغلو؛ 25 میلیون و 504 هزار و 552 رای معادل 82/47درصد آرا را کسب کند.

نسبت به دور اول انتخابات، اردوغان حدود 700 هزار رای بیشتر داشت و قلیچدار اوغلو، حدود یک میلیون رای بیشتر ولی همان تقریبا سه درصدی از مردم که در انتخابات شرکت نکردند باعث شدند که درصد آرای اردوغان 56/2 درصد بیشتر شود و نسبت آرای قلیچدار اوغلو تقریبا سه درصد کمتر شود. در تصویر هم اردوغان را در کنار امینه همسرش می‌بینید که به ابراز احساسات طرفداران در مقابل کاخ ریاست جمهوری در آنکار پاسخ می‌دهند. عکس را رویترز گرفته است.

دو: تصویری که از خانم کایلی جنر، پرطرفدارترین عضو خانواده کارداشیان در اینستاگرام، در هنگام تعطیلات تابستانی در پاریس منتشر شده است. (یاهو)

سه: خانم مری، عروس 51 ساله خانواده سلطنتی دانمارک با همراهی ولیعهد این کشور و چهار فرزند خود در دوی سلطنتی این کشور شرکت کرده و ورزیدگی بدن خود را در این سن به رخ کشیده است. (دیلی میل)

چهار: ‌ رسانه‌های فلسطینی روز دوشنبه با انتشار تصاویری، از حفاری‌های جدید در صحن البراق در ادامه طرح‌های یهودی‌سازی این صحن واقع در نزدیکی مسجدالاقصی خبر دادند. هفته پیش، کابینه رژیم صهیونیستی نشست هفتگی خود را در یکی از تونل‌های زیر دیوار البراق و مسجد الاقصی برگزار و با افزایش ۱۷ میلیون دلاری بودجه حفاری تونل‌های زیر دیوار البراق و بخش قدیمی قدس موافقت کرد. (فارس)

پنج: تصویری از آتش زدن پرچم‌های کهنه یا فرسوده در آمریکا در مموریال دی یا روز احترام به کهنه سربازها. این رسم سنتی از قرن هجدهم این کشور است تا سربازانی که از نبرد برمی‌گردند بتوانند راه اردوگاه را پیدا کنند. (عکس از گتی ایمیجز)

شش: تصاویری از چهار مدل آیفون که ادعا شده چهار مدل آیفون 15 هستند و در یک ویدئوی یوتیوب فاش شده است. جالب است که آیفون در این سری و طبق این تصاویر به شارژر یو اس بی سی مجهز خواهد شد. (دیلی میل)

کدخبر: ۵۲۰۰۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر