کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۲۶۶۸
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: داستان جالب تقسیم ارث در ثروتمندترین خانواده هند:موکش آمبانی، میلیاردر هندی، در اقدامی که قرار است مسیر جدید شرکت ریلاینس اینداستریز را تعیین کند، مسئولیت‌های جدیدی برای هر یک از سه فرزندش در نظر گرفته است. این تصمیم‌گیری در آخرین جلسه عمومی سالانه شرکت چندمنظوره ۲۲۰ میلیارد دلاری ریلاینس اینداستریز که حوزه فعالیتش از پالایش نفت تا تجارت کالا را در برمی‌گیرد، اعلام شد.

فرزندان دوقلوی آقای آمبانی که بزرگ‌تر هستند، به‌نام‌های آکاش و آیشا آمبانی قرار است هدایت و مدیریت بخش مربوط به مخابرات و فروش کالای ریلاینس اینداستریز به عهده بگیرند. آنانت، پسر کوچک‌ترش قرار است بخش انرژی‌های جدید را مدیریت کند. شرکت صنایع ریلاینس که در سال 1966 تاسیس شده ازنظر میزان درآمد سالانه، پس از شرکت نفت هند، دومین شرکت بزرگ هند، و بزرگترین شرکت بخش خصوصی هند است و دارای نخستین و نامدارترین کارخانه نساجی هند و بزرگترین پالایشگاه جهان است. ‌

ظاهرا مالک این شرکت یعنی آقای آمبانی به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد تاریخ دوباره تکرار شود و تمام دعواهای حقوقی ارث‌ و میراث که ۲۰ سال پیش بعد از فوت پدرش، با برادر کوچکش داشت برای فرزندانش پیش بیاید. با این حال آمبانی ۶۵‌ساله هنوز به شکل فعال شرکت ریلاینس را به‌عنوان مدیرکل و مدیر اجرایی اداره می‌کند و قاعدتاً هنوز اداره امور را در دست خواهد داشت.

خانم آمبانی که فارغ‌التحصیل دانشگاه ییل است و در شرکت مشاوره پر‌شهرت و بزرگ مک‌کینزی مشغول به کار بوده است، سال‌ها در حال آماده شدن برای پیوستن به امپراتوری ریلاینس بوده است. نقش مدیریتی رده‌بالایی که آیشا آمبانی به‌عهده خواهد داشت، در مقایسه با مسئولیت‌های حاشیه‌ای و کم‌اهمیت‌تری که زنان دیگر خانواده تاکنون در هسته مرکزی شرکت داشته‌اند، تفاوت چشمگیری دارد. در دو دهه گذشته، نسل جدید خانواده‌های صاحب صنایع و شرکت‌های بزرگ در هندوستان تمایل بیشتری به‌ قرار دادن زنان در نقش‌های مهم‌تر از خود نشان داده‌اند اما تحلیلگران می‌گویند هنوز راه درازی در پیش است.

درحالی‌که کمتر از نیمی از خانواده‌های آسیایی مسائل مربوط به ارث را از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند، همه‌گیری کرونا باعث شده است حدود ۸۴‌درصد خانواده‌های فوق‌ثروتمند هندی بنا به گزارش شرکت مشاور املاک نایت فرانک، در حال بررسی نحوه انتقال املاک و ثروت به نسل بعدی هستند. با این حال هنوز ۸ خانواده از هر ۱۰ خانواده وقتی مسئله ارث و انتقال املاک در خانواده پیش می‌آید پسرها را ترجیح می‌دهند. (بی.بی.سی./ تصویر از پرتره عروس خانم آیشا آمبانی است)

دو: ‌یک هفته بعد از تصمیم سازمان کشورهای عضو اوپک‌پلاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در سن‌پترزبورگ، میزبان شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، بود. پوتین در ابتدای گفت‌وگوی روز سه‌شنبه خود با رئیس دولت امارات متحده عربی گفت: «به‌رغم تمامی مشکلات و مسائلی که امروز در روابط بین‌الملل وجود دارد، روابط روسیه و امارات متحده عربی، عامل مهم ثبات در منطقه و کل جهان است.» او همچنین به بن زاید گفت که من از نگرانی شما بابت تحولات مربوط به نیروگاه هسته‌ای زاپوريژیا مطلع هستم و شما را از جزئیات موضوع مطلع می‌کنم. (میدل‌ایست نیوز و ایندیپندنت، عکس از خبرگزاری فرانسه)

سه: ‌رمیجیو سبالوس، وزیر کشور و دادگستری ونزوئلا گفت: تعداد افرادی که در باران شدیدی که از هشتم اکتبر در شهر تجریاس ادامه دارد، جان خود را از دست داده و ناپدید شده‌اند، افزایش یافته و در حال حاضر 36نفر جان خود را از دست داده‌اند و 56نفر نیز مفقود شده‌اند. سبالوس افزود:عملیات جست‌وجو و نجات با 1200 نفر به طور بی‌وقفه ادامه دارد. 317 خانه به طور کامل ویران شده و 757 خانه آسیب دیده است. (تی.آر.تی فارسی / عکس از خبرگزاری فرانسه)

چهار: ‌ گروهی از آتش‌نشانان اسپانیایی به شرایط کاری خود اعتراض کردند. به گزارش رویترز، بسیاری از آتش‌نشانان اسپانیا به‌صورت فصلی و برای مهار آتش‌سوزی‌های بزرگ جنگلی در تابستان استخدام می‌شوند. معترضان به‌صورت نمادین بیل‌های دستی خود را به زمین زدند و خواستار تدوین اساسنامه آتش‌نشانان برای تضمین حقوق کار و درمان جراحات ناشی در حین انجام کار به‌عنوان کار پر‌خطر شدند. براساس آمار ماه آگوست مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا، آتش‌سوزی‌های تابستان امسال در اروپا، به‌عنوان دومین آتش‌سوزی گسترده جهان رکورد زد. (عصر ایران/ عکس از یوروپا پرس)

پنج: آنطور که آسوشیتدپرس استرالیا گزارش کرده، یک شرکت چینی با آزمایش تاکسی برقی پرنده به نام اکس‌پنگ اکس۲ در دوبی، فناوری آینده‌نگری را ارائه می‌کند که می‌تواند روزی مردم را در شهرها، بالاتر از هر ترافیکی، به این سو و آن سو ببرد. آزمایش این محصول در روز دوشنبه، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲، با کابین خالی انجام شد. این وسیله نقلیه شیک هشت‌ملخه که بدون خلبان هدایت می‌شود، می‌تواند دو سرنشین را حمل کند و به گفته شرکت سازنده، حداکثر سرعت آن ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است. البته این پروژه همچنان با چالش‌هایی نظیر عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی و مسائل زیرساختی مواجه است و احتمالا سال‌ها طول می‌کشد تا به سیستم خدمات شهری اضافه شوند. (ایندیپندنت- عکس از هندوستان تایمز)

شش: مسابقه رالی بانوان Rebelle در آمریکا آغاز شد. در پایان روز اول، تیم دو‌نفره ننا بارلو و ترالین پیتریت اول شد. در هفتمین رالی Rebelle، مسابقه‌دهندگان از 55 تیم از پنج کشور که سن آنها بین 23 تا 74‌سال متغیر است، رقابت می‌کنند. رانندگان 2580 کیلومتر را به مدت 10‌روز طی خواهند کرد. در مسابقه بیشتر از سرعت، مهارت‌های رانندگی و راهیابی تعیین‌کننده است. شرکت‌کنندگان در رالی مجاز به استفاده از فناوری ناویگاسیون مدرن نیستند و برای یافتن راه فقط از نقشه‌ها و قطب‌نماها استفاده می‌کنند. (تی.آر.تی فارسی/ عکس از توئیتر مسابقه)

کدخبر: ۴۸۲۶۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر