کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۷۸۶۸
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح | یک: آتش در بزرگ‌ترین اردوگاه پناهندگان جهان : بر اثر آتش‌سوزی در اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیا در منطقه کاکس بازار بنگلادش، 2000 چادر سوخته و 12 هزار نفر آواره شدند.مقامات مسئول امنیت اردوگاه‌های آوارگان اعلام کردند، آتش‌سوزی در اردوگاه در کاکس بازار در جنوب کشور تحت کنترل قرار گرفته و تلفات جانی به بار نیاورده است.گفته می‌شود حریق ابتدا در اثر آتش گرفتن سیلندرهای گاز در آشپزخانه این اردوگاه رخ داده و سپس به دیگر مناطق آن سرایت کرده است. مقامات می‌گویند این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

پلیس در حال بررسی این است که آیا آتش‌سوزی یک اقدام خرابکارانه بوده یا نه. بنابر گزارش رسانه‌های محلی تا‌کنون یک مرد به اتهام ایجاد حریق عمدی بازداشت شده است.‌مقامات با اشاره به اینکه، در این حادثه 2000 چادر سوخته و 12 هزار نفر آواره شدند، گفتند، سازمان‌های امدادی از جمله کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و برنامه جهانی غذا، مواد غذایی و حمایت‌های مشابهی ارائه خواهند کرد.
مقامات همچنین اعلام کردند که آوارگان آسیب دیده از آتش‌سوزی به اردوگاه‌های مختلف منتقل خواهند شد.‌

قبلا نیز در اردوگاه‌های پناهجویان در بنگلادش آتش‌سوزی‌هایی رخ داده است.‌در آتش سوزی ماه مارس 2021 بیش از 10 هزار چادر سوخته و 15 نفر جان باختند.‌اردوگاه آوارگان جنوب شرقی بنگلادش بزرگترین اردوگاه پناهندگان جهان است و اکثر ساکنان آن را پناهندگان روهینگیا تشکیل می‌دهند که از آزار و اذیت در کشور همسایه میانمار گریخته‌اند.‌بیش از یک میلیون آواره اقلیت مسلمان روهینگیایی پس از فرار از سرکوب‌های خشونت آمیز ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ در اردوگاه‌های نامناسب در جنوب شرقی بنگلادش زندگی می‌کنند.

این سرکوب شامل تجاوز، کشتار و آتش زدن هزاران خانه بود و گروه‌های حقوق بشر جهانی و سازمان ملل این اقدام ارتش میانمار را پاکسازی قومی نامیدند. هرچند میانمار و بنگلادش تلاش کرده‌اند این پناهندگان را متقاعد کنند به کشور خود بازگردند، روهینگیایی‌ها همچنان درباره بازگشت به خانه‌های خود بسیار نگران هستند. (ایرنا، تی.آر.تی. و صداوسیما / عکس از رویترز)

دو:‌ این روزها اغلب چهره‌های صنعت سرگرمی در پاریس و در هفته مد این شهر حضور دارند و این هم قابی از جولیا فاکس در حاشیه این رویداد مهم صنعت مد است. عکس از جی سی ایمیجز.

سه: ‌ هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی ساوت‌وست آمریکا که از کوبا برخاسته بود، اندکی پس از برخاستن با پرندگان برخورد کرد. به دلیل نقص فنی در موتور هواپیما، دود داخل کابین را فرا گرفت. در حالی که مسافران در وحشت شدید بودند، هواپیمای پرواز فلوریدا به هاوانا بازگشته و مجبور به فرود اضطراری شد. در اطلاعیه شرکت هواپیمایی مذکور گفته شد، هواپیما با 147 مسافر و 6 خدمه به شکل امنی به فرودگاه رسیده و مسافران تخلیه شدند. در این حادثه به کسی آسیب نرسید. (تی.آر.تی. فارسی)

چهار: ‌جنیفر گارنر و پسرش ساموئل گارنر افلک در یک بازی بسکتبال بین لس‌آنجلس لیکرز و گلدن استیت وریرز در لس‌آنجلس. عکس از گتی ایمیجز.

پنج: یک شام Valentino در طول هفته مد پاریس - لباس زنانه پاییز زمستان 2024-2023: روز هفتم در 5 مارس 2023 در پاریس، فرانسه به رستوران Caviar Kaspia می‌رسند. (عکس از Pierre Suu/GC Images)

شش: دانشگاه‌های افغانستان که به دلیل سرمای هوا در ماه‌های زمستان تعطیل شده بودند، دوره جدید تحصیلی را بدون حضور دانشجویان دختر آغاز کردند. پس از روی کار آمدن طالبان، این اولین سال تحصیلی بدون حضور دانشجویان دختر در دانشگاه‌های افغانستان است. اجازه ورود دانشجویان دختر به دانشگاه‌ها داده نشد. دانشجویان دختر در رسانه‌های اجتماعی از دانشجویان پسر خواستند که در اعتراض به این اقدام طالبان در کلاس‌های درس حاضر نشوند. در پی این فراخوان، جمعی از دانشجویان پسر دانشگاه بلخ در شمال افغانستان اعلام کردند که حضور در کلاس‌های درس را تحریم می‌کنند. (تی.آر.تی. / عکس از خبرگزاری فرانسه)

کدخبر: ۵۰۷۸۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    شرح عکس های پنج و شش باید جابجا شوند.