کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۸۸۵۱
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری‌ جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: مراسم اربعین دیروز در کربلا برگزار شد. عراق می‌گوید جمعا ۲۱میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند. از ایران ۳میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند که تا دیروز ۲میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به کشور بازگشتند. دبیرکل عتبه عباسی، به عنوان متصدی اصلی خدمت‌رسانی در شهر کربلا دیروز گفته که تا ۱۹ ماه صفر، ۴میلیون و ۴۸۱هزار و ۳۷۷ وعده غذایی، ۱۹میلیون و ۸۴۹هزار و ۵۰۰ بطری آب معدنی، ۴۱هزار قالب یخ و نزدیک به ۴میلیون لیتر آب تصفیه شده میان زائران توزیع شده است.

عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق هم روز شنبه از موفقیت‌آمیز بودن طرح زیارت اربعین امام حسین (ع) و آغاز بازگشت زائران خبر داد. فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق هم روز جمعه تاکید کرد که هیچ‌گونه تخلف امنیتی در طرح زیارت اربعین حسینی رخ نداده است. نخست‌وزیر عراق نیز از فرصت اربعین استفاده کرد و در بیانیه خود با بیان اینکه این کشور درگیر بدترین بحران سیاسی از سال ۲۰۰۳ است خطاب به نیروهای سیاسی عراق گفت که از اربعین الهام بگیریم و عراق و عراقی‌ها را مدنظر قرار دهیم.‌

مراسم‌های مشابهی در اقصی نقاط جهان نیز برگزار شد از جمله در تهران و نیز در بیروت. هزاران از شیعیان لبنان مسیر «دوار الجبلی» تا مقام سیده خوله بنت الحسین (علیها السلام) را راهپیمایی کرده و به عزاداری پرداختند. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مراسم مردم عراق را خطاب قرار داد و گفت که انسان از میزان کرامت و بخشش و حب آن‌ها به امام حسین (ع) شگفت‌زده می‌شود و آن‌ها کاملا و از همه طیف‌ها و گروه‌ها در خدمت زوار بودند، اما رسانه‌های جهانی همه این‌ها را نادیده گرفتند.

او در این مراسم البته درباره مسایل لبنان هم صحبت کرد و گفت: «آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ماست. تمامی تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد چشممان بر کاریش است و موشک‌هایمان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.» سید حسن نصرالله همچنین به بحران این روزهای بانک‌های لبنانی و حملات مسلحانه تعدادی به بانک‌ها برای دریافت سپرده‌هایشان گفت که این معضل نباید از طریق امنیتی حل شود، بلکه باید کمیته‌ای برای یافتن راه‌حل واقعی تشکیل یابد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش پایانی به موضوع کمک سوختی ایران اشاره کرد و گفت: «برادرنمان در جمهوری اسلامی ایران وعده کمک به لبنان داده‌اند و هیأتی از وزارت انرژی به زودی به تهران خواهند رفت تا درباره پرونده کمک‌های ایران گفت‌و‌گو کنند.» (میدل ایست نیوز و المانیتور، عکس از خبرگزاری آناتولی)

دو: ‌ باد با سرعت ۱۲۵کیلومتر بر ساعت و باران شدید در روز پنجشنبه سواحل شرقی چین را درنوردید. نام این پدیده طوفان مویفا است که قوی‌ترین طوفانی ‌است که از سال ۱۹۴۹ به شانگهای رسیده و دوازدهمین طوفانی است که امسال به چین می‌رسد. طوفان منجر به تخلیه بیش از یک میلیون نفر از منازلشان و لغو پروازها شده است. ۴۲۶هزار نفر از ساکنان شانگهای و یک میلیون و ۲۶۰هزار نفر از ساکنان استان همجوار شرقی ژجیانگ به صورت پیشگیرانه مجبور به تخلیه منازل خود شدند. (تی.آر.تی.فارسی)

سه:‌ دولت جمهوری‌خواه تگزاس روز پنجشنبه ده‌ها پناهجو را با دو اتوبوس به نزدیکی خانه کامالا هریس، معاون بایدن فرستاد. این حرکت نقطه اوج کارزار مهاجرتی جمهوری‌خواهان در آستانه انتخابات میان‌‌دوره‌ای کنگره توصیف می‌شود. گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه محافظه‌کار آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: «معاون رئیس جمهوری می‌گوید که مرزهای ما امن‌تر شده‌اند و وجود بحران را انکار می‌کند. ما مهاجران را به حیاط خانه او می‌فرستیم و از دولت بایدن می‌خواهیم تا وظیفه‌اش برای تامین امنیت مرزها را درست انجام دهد.» (میدل ایست نیوز)

چهار: ‌مشتریان در گیرودار بحران مالی در لبنان، روز جمعه به تعدادی از بانک‌های این کشور یورش بردند. مردم به دلیل ناتوانی از خرید اقلام اساسی زندگی، از روز چهارشنبه دست‌کم هفت بانک را به تصرف خود درآوردند. به طور مثال مردی مسلح که به نام عابد سوبرا شناسایی شد، صبح روز جمعه وارد بانک بی‌ال‌او‌ام در محله طارق جدیده بیروت شد و طبق گزارش این بانک به رویترز، خواست سپرده‌اش را بردارد. انجمن صنفی بانک‌های لبنان به علت نگرانی‌های امنیتی فزاینده سه روز از هفته آینده را تعطیل اعلام کرده است. (یورونیوز، عکس از گتی ایمیجز)

پنج: دیوید بکهام، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس را می‌بینید که گفته شده ۱۲ ساعت در صف منتظر ماند تا به تابوت ملکه در کاخ وست مینستر برسد و به تابوت ملکه ادای احترام کند. صف تماشای تابوت ملکه ۴ مایل بوده و گزارش شده در حاشیه آن اعتراضات و دستگیری‌هایی نیز روی داده است. کاخ به صورت ۲۴ ساعته باز بوده است. قرار است روز دوشنبه، مرحله نهایی تشییع پیکر ملکه در شهر لندن برگزار شود.

شش: نشست افغانستان در وین روز پنجشنبه، ۲۴ شهریور، به میزبانی انستیتو اتریش در امور بین‌الملل، بنیاد پژوهش و توسعه و انجمن برونو کریسکی آغاز شد و احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، در آن شرکت کرد و در حاشیه این نشست نیز در یک کنفرانس خبری شرکت کرد. هم‌زمان با برگزاری نشست خبری احمد مسعود در مرکز شهر وین، دو گروه از افغان‌های ساکن وین مقابل ساختمان محل برگزاری کنفرانس تجمع کردند. شماری از پشتون‌های ساکن اتریش با حمل عکس‌ها و پلاکاردهایی در مخالفت با نشست افغانستان در وین، مدعی شدند که این نشست منافع افغانستان را دنبال نمی‌کند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

کدخبر: ۴۷۸۸۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر