کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۹۰۶۸
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح، | یک: بالاخره ملکه دفن می‌شود: امروز قرار است مراسم خاکسپاری ملکه انگلستان بعد از حدود ۱۱روز برگزار شود. به همین دلیل، همانطور که می‌بینید، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه برای شرکت در مراسم یادبود و خاکسپاری ملکه انگلیس وارد لندن شد. در اینجا اسکورت او را می‌بینید که از فرودگاه استندسد لندن بیرون می‌آیند. بایدن قرار است دفتر یادبود الیزابت دوم را امضا کرده و در کاخ باکینگهام با «چارلز سوم» پادشاه جدید انگلیس دیدار کند اما برنامه‌ای برای دیدار با «لیز تراس» نخست‌وزیر جدید این کشور در دستور کار ندارد.

از حواشی دیگر تشییع جنازه اینکه، وزارت خارجه تایوان اعلام کرد که لندن از نماینده این جزیره در بریتانیا به طور «ویژه» دعوت کرده است تا دفتر تسلیت به مناسبت درگذشت الیزابت دوم را امضاء کند. به گفته وزارت خارجه تایوان با نماینده تایپه در بریتانیا مانند دیگر هیات‌های دیپلماتیک رفتار شده است. این در حالی است که بریتانیا و تایوان به طور رسمی رابطه دیپلماتیک ندارند. بنا به اعلام وزارت خارجه بریتانیا از کشورهای افغانستان، سوریه و ونزوئلا برای شرکت در مراسم تشییع جنازه الیزابت دوم دعوت نشده است.

از ایران ظاهرا سفیر، در این مراسم شرکت خواهد کرد. این در حالی است که دعوت از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان انتقاد گروه‌های مدافع حقوق بشر را برانگیخته است. سفر احتمالی ولیعهد عربستان به بریتانیا اولین سفر او به این کشور پس از قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد ریاض خواهد بود و به همین خاطر حتی برخی خواهان دستگیری او هم شدند.

همچنین گزارش شده است که شاهزاده هری و مگان مارکل پس از خواندن گزارش‌های مطبوعاتی دریافتند که دعوتشان به یک مجلس پذیرایی دولتی از رهبران جهان و خانواده‌های سلطنتی خارجی لغو شده است. گفته می‌شود که برای دوک و دوشس ساسکس که هفته گذشته در سوگ ملکه الیزابت دوم در لندن به خانواده سلطنتی پیوسته‌اند، دعوتنامه‌ای برای مراسمی که یکشنبه شب برگزار شده، ارسال شده بود.

اما حالا سخنگوی پادشاه چارلز سوم گفته: «دعوت فقط برای اعضای شاغل خانواده سلطنتی است.» هری به همراه مگان در ژانویه ۲۰۲۰ از وظایف سلطنتی‌اش کناره گرفت.با این حال هری شنبه شب به برادرش، شاهزاده ویلیام و دیگر عموزادگانش پیوست تا برای ملکه که تابوتش در تالار وست‌مینستر نگهداری می‌شود، شب‌زنده‌داری کند. پس از اعتراض‌های فراوان به کاخ برای دادن اجازه پوشیدن لباس نظامی کاخ باکینگهام به شاهزاده اندرو، به هری هم اجازه دادند در شب‌زنده‌داری یونیفرمش را به تن کند.

دو: ‌رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کرده است، مدتی در پارک مرکزی نیویورک پیاده‌روی کرد. اردوغان را حسن مورات مرجان سفیر ترکیه در واشنگتن و فریدون سینیرلی اوغلو نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل همراهی کردند. گفته شده اردوغان در نیویورک برای نخستین‌بار از سال ۲۰۰۸ با نخست‌وزیر اسرائیل دیدار خواهد داشت. هفتاد‌و‌هفتمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) برای مدت شش روز برگزار خواهد شد. (تی آر تی فارسی)

سه:‌ ادای احترام نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یادبود نسل کشی ارامنه در ایروان. سفر او تنها چند روز پس از درگیری‌های شدید نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بوده است. پلوسی پیش از سفرش گفته بود که قصد دارد در این سفر درباره وضعیت حقوق بشر و توجه به کرامت انسانی هشدار دهد اما به نظر می‌رسد که سفر او برای کاهش نفوذ روسیه در این کشور نیز باشد. (دویچه وله؛ عکس از خبرگزاری فرانسه)

چهار: ‌ بر اساس توئیت صندوق حفاظت از یوزپلنگ (CCF)، روز شنبه هشت یوزپلنگ از نامیبیا وارد هند شده و در پارک ملی کونو در ایالت مادیا پرادش رها شدند. به گزارش سی‌ان‌ان، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که تولد ۷۲ سالگی خود را جشن می‌گرفت، برای استقبال از یوزپلنگ‌ها در خانه جدیدشان در پارک ملی کونو، در مادهیا پرادش، حضور یافت و حتی به عکسبرداری از آن‌ها پرداخت. یوزپلنگ‌ها از سال ۱۹۵۲ در هند منقرض شدند. (عکس از گتی ایمیجز)

پنج: انتخابات شوراهای محلی شهر و استان در سوریه آغاز شد. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه صندوق‌های آرا از ساعت ۷ بامداد یکشنبه گشایش یافت. سوریه دارای هزار و ۴۷۰واحد اداری در ۱۴ استان، ۱۵۸شهر، ۵۷۲شهرک و ۷۲۶شهرداری است. در این انتخابات ۵۲هزار و ۴۹۶ نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن ۱۹هزار و ۸۶ کرسی شوراهای استانی، شهری و شهرداری در سراسر سوریه رقابت خواهند کرد. (میدل ایست نیوز)

شش: اولیویا وایلد بازیگر و کارگردان در مراسم فوتوکال عوامل فیلم «نگران نباش عزیزم» در جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا. این نخستین فیلمی است که او کارگردانی کرده و با الهام از داستانی از کری ون دایک به گفته برخی منتقدان تلاش کرده یک فیلم هیجان‌انگیز و روان‌شناختی را کار کند. قرار است این فیلم روز ۲۳ سپتامبر یا اول مهر برای نخستین‌بار اکران شود. عکس از گتی ایمیجز.

کدخبر: ۴۷۹۰۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر