کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۸۱۰۱
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: پسر ۱۹‌ساله اسپانیایی، قهرمان اوپن آمریکا شد: یکصد و چهل و دومین دوره مسابقات تنیس ۶۰‌میلیون و ۱۰۲‌هزار دلاری آزاد آمریکا (یو.‌اس اوپن)- چهارمین و آخرین گرنداسلم سال ۲۰۲۲ بامداد دوشنبه با قهرمانی تنیسور با انگیزه اسپانیایی در نیویورک آمریکا به پایان رسید. او سه بر یک، کاسپر رود از نروژ که بخت پنجم قهرمانی این مسابقات بود را شکست داد و برای نخستین‌بار قهرمان این دور از رقابت‌ها شد و در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی تنیس هم برای اولین‌بار در صدر رده‌بندی جهانی قرار بگیرد و رکورد جوان‌ترین صدرنشین رده‌بندی جهانی را هم بشکند.

این رکورد قبلا در اختیار رافائل نادال اسپانیایی بود که سال ۲۰۰۵ به ثبت رسید.‌در این دوره از رقابت‌ها که در زمین‌های هارت کورت مجموعه بیلی جین کینگ در فلشینگ میدوز برگزار شد، دانیل مدویداف از روسیه و اِمِا رادوکانو از انگلیس مدافع عنوان قهرمانی در بخش مردان و زنان بودند که رادوکانو در دور نخست و مدویداف در دور چهارم حذف شدند.

سرنا ویلیامز فوق‌ستاره تنیس زنان از آمریکا در این دوره شرکت کرد، ولی نتوانست قبل از اعلام بازنشستگی با رکورد ۲۴ قهرمانی گرنداسلم برابری کند. نوواک جوکوویچ از صربستان - قهرمان ۳ دوره گرنداسلم یو. اس اوپن و فینالیست ۹ دوره این رقابت‌ها - قبل از قرعه‌کشی از حضور انصراف داد. البته او طبق قوانین فدرال آمریکا در مورد افراد غیر‌آمریکایی که واکسن نزده‌اند نمی‌توانست به این کشور سفر کند.‌در فینال انفرادی زنان ایگا اشویاتک از لهستان (بخت اول قهرمانی) ۲- صفر انس جبور از تونس (بخت ۵ قهرمانی) را برد و برای نخستین‌بار قهرمان شد.

در تاریخ ۱۴۳ ساله تنیس گرنداسلم یو.اس اوپن (تاسیس در سال ۱۸۸۱)، در بخش مردان ویلیام لارند، ریچارد سیرز و بیل تیلدن از آمریکا با ۷ قهرمانی مشترکا رکورد‌دار هستند و جیمی کانرز و پیت سمپراس از آمریکا و راجر فدرر از سوئیس نیز با ۵ قهرمانی در رده چهارم مشترک قرار گرفته اند.در بخش زنان مولا مالوری از آمریکا و نروژ با ۸ قهرمانی رکورد‌دار است و هلن مودی از آمریکا با ۷ قهرمانی در رده دوم قرار دارد. کریس اورت و سرنا ویلیامز از آمریکا نیز با ۶ قهرمانی سوم مشترک هستند. (خبرگزاری صداوسیما)

دو: محققان IBM توانسته‌اند یخچال رقیق‌سازی بسازند که بزرگ‌ترین حجم را در جهان برای میزبانی از کامپیوترهای کوانتومی در اختیار دارد. آن‌ها می‌گویند: «این ابریخچال ۱٫۷‌متر‌مکعب حجم دارد، یعنی می‌تواند حجمی بزرگ‌تر از سه یخچال خانگی را به دمایی سردتر از فضای دوردست کیهان برساند. ظرفیت یخچال‌های قبلی بین ۰٫۴ تا ۰٫۷ متر‌مکعب بود.» تیم IBM با موفقیت توانسته دمای این یخچال را به حدود ۲۵ میلی‌کلوین برساند. (دیجیاتو)

سه: ‌رئیس‌جمهور اوکراین و «خلوق بیرقدار» رئیس اجرایی شرکت بایکار ترکیه به‌عنوان سازنده پهپادهای بیرقدار، با یکدیگر دیدار کردند. زلنسکی در این دیدار گفت: «در اوکراین همه پهپاد بیرقدار و شرکت شما را می‌شناسند، از تو ممنونیم و همچنین از رئیس‌جمهور اردوغان بابت حمایت از شما و حمایت مردم ترکیه از اوکراین در جنگ علیه تجاوز روسیه تشکر می‌کنیم.» او سپس نشان درجه یک لیاقت اوکراین را به «خلوق بیرقدار» تقدیم کرد. (فارس)

چهار:‌ چارلز سوم پادشاه بریتانیا و ملکه همسر به کاخ وست‌مینیستر مقر پارلمان بریتانیا رفتند و نمایندگان دو مجلس عوام و اعیان، تسلیت خود به مناسبت درگذشت ملکه الیزابت را به پادشاه ابراز کردند. پس از نطق پادشاه، سرود ملی نواخته شد. پادشاه چارلز سوم و کامیلا، ملکه همسر، بعد از این مراسم به ادینبورگ پرواز و تابوت ملکه الیزابت را از کاخ هالیرود تا کلیسای جامع سنت جایلز تشییع می‌کنند. تابوت ملکه ۲۴ ساعت برای ادای احترام عموم در این کلیسا باقی می‌ماند. (بی.بی.سی. عکس از بلومبرگ)

پنج: ملکه دانمارک، رکورددار بیشترین میزان سلطنت بعد از الیزابت دوم است. به گزارش تلگراف، این ملکه ۸۲ ساله، در ژانویه ۱۹۷۲ و در پی فوت پدرش، بر تخت سلطنت نشست. او نخستین زنی است که در دانمارک بر تخت سلطنت نشسته و یک سیگاری قهار است. وقتی او به قدرت رسید، تنها ۴۵ درصد از مردم دانمارک حامی سلطنت بودند و بیشتر آن‌ها باور داشتند سلطنت در دنیای امروز جایی ندارد اما امروز سلطنت دانمارک یکی از محبوب‌ترین‌های جهان است و از حمایت بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور برخوردار است. بسیاری دلیل محبوبیت او را سیاسی نبودنش می‌دانند. او می‌گوید: تا لحظه مرگم برتخت خواهم نشست. (ایسنا)

شش: دفتر ریاست جمهوری اوکراین شامگاه یکشنبه از قطع کامل برق در مناطق خارکیف، سومی، پولتاوا، دنیپر و پتروفسک و تا حدی در دونتسک خبر داده است. ریاست جمهوری اوکراین با متهم کردن روسیه به حمله به زیرساخت‌های این منطقه گفته در تلاش است تا برق را به شبکه زیرساخت‌های این منطقه به ویژه بخش‌های حیاتی برساند. ولودیمیر زلنسکی تاکید کرده محروم کردن شهروندان از برق پاسخی ناجوانمردانه به فرار نیروهای این کشور است. طی روزهای گذشته مقام‌های اوکراینی اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند چند شهر و روستا در جنوب و شرق اوکراین را از نیروهای روسی پس بگیرند. (فارس به نقل از الجزیره)

کدخبر: ۴۷۸۱۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر