کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۹۷۳
تاریخ خبر:

داستان یک روایت آزارنده‌ این بار از مشهد

روزنامه هفت صبح | هنوز حواشی دختر آبادانی و واکنش‌ها به آن ادامه داشت که ویدئوی دیگری ، این‌بار از مشهد منتشر شد . در این ویدئو مردی که به نظر درگیر اعتیاد می‌رسید با دستبند به لوله‌ای کنار تیرک بسته شده و یک مامور با شوکر چند ضربه به او وارد می‌کند. چندین بار هم انگار به قصد ترساندن شوکر را به سمتش می‌گیرد. اینطور که راوی خبر می‌گوید، مرد کمی بعد از خلاصی از این وضعیت در ماشین نیروی انتظامی جان داده است.

*** رد خبر در گذشته
چند وقت پیش معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد گفته بود که در جریان یک نزاع خانوادگی در این شهر از پلیس برای خاتمه دادن به درگیری تقاضای کمک شده که این مداخله به مرگ مردی جوان منجر شده است.به گفته او این نزاع خانوادگی و درگیری بین یک مرد جوان و پدر زن او اتفاق افتاده بود و پس از آن خانواده زن از پلیس تقاضا کرده بودند که برای خاتمه دادن به این درگیری مداخله کند.

پس از حضور پلیس در محل، مرد جوان که معتاد به موادمخدر بوده است حین انتقال از محل با پلیس هم درگیر می‌شود که در ادامه منجر به مرگ او می‌شود. حالا مشخص شده که این جوانی که قبلا معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد گفته بود در درگیری با پلیس فوت شده، همان مهرداد سپهری است .

*** ‌تحقیقات شروع شده
یک روز بعد از انتشار ویدئو ، فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره ماجرا گفت: «تحقیقات ویژه پیرامون مرگ مهرداد سپهری مرد جوان مشهدی که گفته می‌شود در درگیری با پلیس جان باخته با انجام تحقیقات از مامور پلیس ادامه دارد و دستور ویژه در این خصوص صادر شده است.»

او در مورد علت وقوع این حادثه هم گفت: «در پی ارسال گزارش مرگ مردی جوان و انتشار تصاویری از زمان دستگیری متهم با ادعای مسمومیت بر اثر اسپری فلفل در شبکه‌های معاند، به محض دریافت گزارش و قبل از انتشار تصاویر مربوط به این واقعه از رسانه‌ها، دستورات ویژه به رئیس بازرسی پلیس استان برای پیگیری سریع پرونده و روشن شدن چرایی و علت آن صادر و تحقیقات با احضار مامور انتظامی آغاز شد.»

او از مرگ مهرداد سپهری اظهار تاسف کرده و تاکید کرد که موضوع به صورت ویژه بررسی خواهد شد و نتایج آن به اطلاع مردم می‌رسد.دادستان نظامی استان خراسان رضوی نیز در خبری از تشکیل پرونده‌ای درخصوص مرگ یک جوان در جریان دستگیری توسط مأموران نیروی انتظامی خبر داد.افراد دیگری هم در مورد این پرونده توضیح دادند مثلا بازپرس قتل مشهد در این مورد گفت:

«خود خانواده می‌گفتند کتک‌کاری کردند و علاوه بر خانواده همسرش افرادی از محل هم او را می‌زدند چرا که آدمی بوده که فحاشی می‌کرده و روی اعصاب مردم و ماموران بوده است. البته نمی‌توان کار ماموران را توجیه کرد .

اما شوکر هم پرتابی نبوده و خیلی جاها دارد او را می‌ترساند چون می‌بینیم بعد از شوکر زدن، فرد بدون هیچ اظهار درد و تالمی می‌نشیند با این حال موضع ماموران هم قابل توجیه نیست و همه این مسائل در حالا بررسی است.»او ادامه داد: «خانواده همسرش می‌گفتند او موادمخدر شیشه مصرف کرده و آمده پنجره ها را شکسته و فحاشی کرده است و مردم هم به همین دلیل به پلیس اطلاع دادند تا او را مهار کند.»

*** علت مرگ
با وجود این دقیقا معلوم نیست چه چیزی در نهایت سپهری را از پا در می‌آورد و منجر به مرگش در ماشین پلیس می‌شود. در ابتدا خبرهایی شنیده شد درباره اینکه مهرداد سپهری بر اثر خفگی با گاز فلفل که مامور به سمت او زده فوت کرده اما علی اکبر احمدنژاد بازپرس قتل مشهد در این مورد گفت: «برادر مرحوم سپهری گفته شاهدانی دیده اند که پلیس سر او را میان صندلی فشار داده و با زانو به پشت او فشار آورده است و ما یک نفر شاهد داریم که دیده است در دهانش اسپری زدند یا داخل خودرو به او اسپری زدند. من چیزی که پزشکی قانونی بگوید اثر گاز فلفل در ریه او پیدا کرده است متوجه نشدم و پزشکی قانونی به این سرعت نمی‌تواند بگوید و باید نمونه‌برداری شود و در آزمایشگاه بررسی شود.»

اینها در حالی است که برادر مهرداد گفته شاهدانی دیده‌اند که پلیس سر او را میان صندلی فشار داده و با زانو به پشت او فشار آورده است و ما یک نفر شاهد داریم که دیده است در دهانش اسپری زدند یا داخل خودرو به او اسپری زدند.شاید بتوان گفت این واکنش معاون فرماندار مشهد هم جالب است. او گفت: «علت فوت این جوان در دست بررسی بوده و علت مرگ او مشخص نیست.

این مرد جوان با خانواده خود درگیری داشته با پلیس هم به همین شکل درگیر می‌شود. وقتی کسی در مقابل مامور قانون بایستد باید با او برخورد شود.علت اصلی درگیری پلیس با این فرد، درگیری او با پلیس و اعتیادش بوده است. پلیس در آنجا از تجهیزاتی که داشته، استفاده کرده است. وقتی فرد مقاومت کند و با پلیس درگیر شود، بالاخره باید پلیس از وسایل خود استفاده کند. اگر پلیس این کار را انجام نمی‌داد، امکان داشت که اتفاق‌های دیگری رخ بدهد.»امیدواریم قوه قضاییه و نیروی انتظامی پاسخ قانع کننده تری به افکار عمومی بدهند.

کدخبر: ۳۵۵۹۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر