کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۵۶۷
تاریخ خبر:

داستان گربه‌ نحس‌ ساختمان‌ کیانمهر

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌روزنامه اطلاعات هجدهم مرداد ماه ۱۳۵۶٫خبر مهم صفحه اول تقلیل تدریجی خاموشی‌های برق است که از قرار به زودی به هفته‌ای چهارساعت کاهش پیدا خواهد کرد.در صفحه ۳ خبری از بازار سیاه کبریت در پایتخت منتشر شده.از قرار کبریت کم شده است و مغازه‌دارها فقط به مشتریان نورچشمی‌کبریت می‌دهند!در یک سانحه رانندگی در جاده فریمان به مشهد چهار توریست بخت برگشته فرانسوی بر اثر واژگونی اتومبیل در اثر سرعت زیاد در دم کشته می‌شوند.

در چابکسر هم یک حادثه دلخراش رخ می‌دهد و ۵ عضو یک خانواده برای نجات یکدیگر از غرق شدن؛‌همگی در دریا کشته می‌شوند.غفار روزبهان دبیر ۳۸ساله اهل چابکسر به همراه همسر و چهار فرزندش به ساحلی در ۵ کیلومتری چابکسر می‌روند و وقتی چهار فرزند خانواده از ساحل فاصله گرفتند دچار یک گرداب می‌شوند و تلاش پدر برای نجات آنها و سپس مادرشان به جایی نمی‌رسد و همگی غرق می‌شوند و فقط اهالی می‌توانند بابک پسر ۱۲ساله آنها را از دریا نجات دهند.

سیامک،‌ افشین و مازیار سه پسر ۱۰ ،‌۸ و ۵ ساله از دگر قربانیان این حادثه بوده‌اند. سید احمد شفیعی فرد تاجر مشهور مشهدی هم در بازار رضای این شهر هدف سوءقصد قرار می‌گیرد و با گلوله کشته می‌شود. در صفحه سینما آگهی چند فیلم جدید منتشر شده:‌خوشگل کمر باریک!یک فیلم ایتالیایی،‌ هوس‌های قبل از مرگ یک فیلم ایتالیایی دیگر که جفتشان برای زیر ۱۸ساله‌ها ممنوع هستند و یک وسترن آمریکایی با شرکت چارلتون هستون به اسم آخرین مردان سرسخت و یک فیلم اروپایی به اسم جوناتان و حقه‌های ازدواج.

فیلم‌های خاتون و هزاربار مردن نماینده‌های سینمای ایران در سالن‌های سینما هستند.در ادامه سریال بی‌توقف ربودن و تجاوز به زنان این‌بار زنی به نام زهرا گزارش داده که در خیابان نیروهوایی در انتظار تاکسی بوده که اتومبیلی جلوی من توقف کرد و به زور مرا سوار کرده و به بیابان‌های اقدسیه بردند و به من تجاوز کردند. از قرار این ربودن و تجاوز کار همان گروه متجاوزان جاده فرحزاد بوده است که چند روز قبل داستانشان را نوشته بودم. یک مینی‌بوس و یک تریلی هم در جاده ساوه تصادف کرده‌اند و ۸ نفر کشته شده‌اند.

‌صفحه اول اطلاعات نوزدهم مرداد ۱۳۵۶٫ خبر مهم کناره‌گیری اسدالله علم به خاطر ناخوشی و بیماری از وزارت دربار است. در همین صفحه نوشته شده که ۱۹ نفر طی ۲۴ ساعت در حوادث رانندگی کشته شده‌اند. خبری کار شده مربوط به ۴۰ سال پیش یعنی ۱۹ مرداد ۱۳۱۷ که طی آن خبر آمده که یک پلنگ وارد فین کاشان شده و مردم آن را دوره می‌کنند و به اسارتش می‌گیرند و بعد به طمع پوستش آن را می‌کشند.خبرنگار اطلاعات در انتهای خبر نوشته است:‌پلنگ مزبور به هیچوجه آسیب و آزاری به کسی نرسانده بود!

این بخشی از نامه یک شهروند تهرانی در مرداد ۱۳۵۶ است:‌«تهران این شهر بی دروپیکر این تهران هزار چهره که هرروز به گونه‌ای بی‌تناسب گسترش می‌یابد اخیرا دچار کمبود آب شده …» مطلب اول صفحه ورزش به تب شطرنج اختصاص دارد که آن روزها به شدت در میان جوانان ایرانی وجود داشته.گزارشی درباره جایزه کلان مسابقه بابی فیشر و کورچنوی.در صفحه سینما فیلم عشق لطیف،‌عشق خشن به برنامه سینماها اضافه شده است.

یک فیلم ایتالیایی دیگر. شش فیلم زیر ۱۸سال ممنوع در سینماهای تهران در حال اکران هستند و فیلم‌های قابل دیدن و مرغوب این‌ها هستند:‌شیرو باد،‌رولر بال (نورمن جیوسن )،‌کینگ کونگ،‌می‌خواهم زنده بمانم و…خبر آغاز تولید فیلم سفر سنگ بر مبنای داستانی از بهزاد فراهانی با نام سنگ و سرنا منتشر شده و این‌که سعید راد و بهمن مفید و گیتی احتمالا بازیگران اصلی آن خواهند بود. خبرهای تلفات رانندگی حیرت انگیز هستند؛شش سرنشین یک وانت در مشهد کشته شدند و دو نفر کشته در جاده هراز و شش نفر در جاده تبریز و…

یک مهاجر روس به اسم بوریس کرولف که در ساختمان کیان مهر در کوچه پروانه خیابان پهلوی زندگی می‌کرده و در بالکن خانه‌اش خوابیده بوده است،‌صبح ساعت ۵ با سروصدای یک گربه از خواب پا می‌شود و برای آنکه گربه به خوراکی‌هایی که کنار نرده برای خودش کنار گذاشته نزدیک نشود با عصبانیت به سمت گربه می‌رود و لحظاتی بعد بر کف حیاط خانه سقوط می‌کند و می‌میرد.

کدخبر: ۴۰۷۵۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر