کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۹۰۳
تاریخ خبر:

داستان نیکخواه‌ و ‌نیک‌پی‌ و ‌نیک‌پور‌ و‌ نیکزاد

روزنامه هفت صبح | یک: این داستان اسم پرویز نیکخواه و غلامرضا نیک‌پی داستان همیشگی کسانی بوده که به تاریخ معاصر علاقه‌مندند. همزمانی این دو چهره و این‌که هردو به فاصله یک ماه پس از انقلاب اعدام شدند این داستان را پیچیده‌تر کرده است و بارها هم در متون رسمی این اشتباه رخ داده حتی انقلابیون قدیمی در نقل خاطراتشان این دو نفر را جابه‌جا ذکر کرده‌اند. نیک‌پی شهردار تهران بود و نیکخواه یک مارکسیست تواب که تا معاونت رادیو و تلویزیون پیش رفت.

چیزی در حد پورعرب و عرب‌نیا و بجنورد و بیرجند. اما این‌که در یک متن به جای نیکخواه بنویسی نیک‌پور دیگر در جایی ثبت نشده است. سعید نیک‌پور بازیگر خوب معاصر است و در ذهن پرمشغله دیروز من آمد و جای نیکخواه و حتی نیک‌پی را گرفت و موجب شد تا در متنی که درباره فیروز شیروانلو نوشتم شش بار از اسم نیک‌پور به جای نیکخواه استفاده کنم که مایه شرمساری است. تازه گزینه نیکزاد هم روی میز بود چرا که یکی از گرافیست‌های همکار شیروانلو، نیکزاد نجومی نام داشته است.

دو: این روزها درباره مهاجرت پزشکان زیاد خبر می‌خوانید. بگذارید از تجربه شخصی‌ام بگویم. یک دوست دندانپزشک دارم سی و هفت ساله. همسرش هم دندانپزشک است سی و چند ساله. یک دختر کوچک دو ساله هم دارند. وضع مالی بسیار خوبی هم دارند. اقدام کرده‌اند برای مهاجرت به کانادا. دوست دیگری دارم متخصص ارولوژی. سی و سه سال سن دارد. همسرش سی و دو ساله و متخصص رادیولوژی. طرح مربوط به دوره تخصصشان را به تازگی تمام کرده‌اند.

در حال انجام مراحل برای مهاجرت هستند.دوست دیگری دارم زن روانپزشک و شوهر جراح زیبایی.وضع مالی بسیار خوب و یک کلینیک ویژه زیبایی دارند اما به دانمارک مهاجرت کردند.البته دوستان پزشک دیگری دارم که به مهاجرت فکر نمی‌کنند. یک متخصص بیهوشی و همسرش که متخصص زیبایی است و یا زن و شوهر ارتوپد و موارد دیگر.خواستم بگویم که به‌هرحال وسوسه مهاجرت در میان بخشی از پزشکان وجود دارد. تنها ترمز ماجرا شرایط سخت کانادا برای دادن مجوز طبابت است و امتحانات سختی که برگزار می‌کنند…

سه: این هفته باشگاه‌های انگلیس را انگار برای چلسی تنظیم کرده بودند. لیورپول در خانه مقابل برایتون متوقف شد و منچستر سیتی در خانه خود در مقابل شاگردان سختگیر پاتریک ویرا یعنی کریستال پالاس با دو گل شکست خوردند در حالی که از دقیقه ۴۸، ده نفره شده بودند.چلسی اما با سه گل در خانه نیوکاسل به پیروزی رسید تا بدون رقیب در صدر جدول باشگاه‌های انگلیس قرار بگیرد.

کدخبر: ۴۲۲۹۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر