کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۴۶۷
تاریخ خبر:

داستان مواجهه جواد عزتی و کیت بلانشت در ونیز

روزنامه هفت صبح | ‌مواجهه جواد عزتی و کیت بلانشت رئیس هیات داوران جشنواره ونیز به عرصه زورآزمایی حس طنز ایرانیان بدل شده است. از قرار در یکی از برنامه‌های جانبی جشنواره مجید مجیدی با تیم بازیگران فیلم خورشید به ملاقات کیت بلانشت بازیگر استرالیایی رفته است که در حال حاضر از متنفذ‌ترین بازیگران و چهره‌های سینمایی دنیاست و البته رئیس هیات داوران جشنواره ونیز. خانم ۵۰ ساله‌.

در صحنه‌ای کیت بلانشت که یک سرو‌گردن از همه عوامل فیلم خورشید بلند‌تر است به سمت مجیدی می‌رود و دستش را دراز می‌کند تا اظهار لطفی به او بکند. در این لحظه مجیدی که از چهره‌های معتمد و متنفذ اخلاقگرای سینمای ایران است با زیرکی به سمت دخترک بازیگر فیلم خودش کمی خم می‌شود و موجب می‌شود اظهار لطف خانم بلانشت به سمت شانه جواد عزتی روانه شود که همان لحظه چند گامی جلو گذاشته بود.

البته کل ماجرا چند ثانیه‌ای بیشتر به طول نمی‌انجامد. مطمئنا مهم‌ترین واقعه از این دست به جشنواره کن سال ۱۹۹۸ بر می‌گردد که کاترین دونوو بازیگر افسانه‌ای سینمای فرانسه که درآن موقع ۵۲ ساله بود هنگام اهدای نخل طلای عباس کیارستمی بر روی سن با او روبوسی ملایمی هم انجام داد که جنجال گسترده‌ای به دنبال داشت. حتی انصار حزب‌الله به فرودگاه رفتند تا از خجالت کیارستمی دربیایند که به خیر گذشت.

این خاطره ضرغامی در گفت‌وگو با حسین دهباشی درباره نخل طلایی که کیارستمی برای «طعم گیلاس» گرفت در فضای مجازی به تازگی دست به دست شده است. ضرغامی با اشاره به فشارهای ناشی از روبوسی عباس کیارستمی با کاترین دونوو هنرپیشه زن فرانسوی حین دریافت نخل طلا و برخورد رهبر انقلاب با این ماجرا گفته است: «فضای مطبوعاتی روی این بحث جدی بود. مهدی نصیری در نشریه خودش حسابی نقد کرده بود، من گفتم شاید اگر آقا بخواهند نکته‌ای بگویند، نکته اعتراضی می‌گویند.

‌ ایشان (رهبر انقلاب )به شوخی گفتند حالا چرا شما این‌قدر ناراحت هستید و همه خندیدند. ما گفتیم که کاره‌ای نیستیم که ناراحت باشیم. آقا به شوخی گفتند شما بچه‌ حزب‌اللهی‌ها اصلا سمت این محافل نمی‌روید که این مسائل پیش بیاید، اما اگر دیگران رفتند اینها پیش می‌آید.»

اظهار لطف کیت بکینسیل به اصغر فرهادی سر یکی از جوایز جدایی نادر از سیمین در آمریکا خودش ماجراهای متعددی درست کرد و یا عکس‌های تبلیغاتی پیمان معادی با خانم کریستین استوارت برای فیلم کمپ ایکس ری. دست دادن لیلا حاتمی با رئیس سابق جشنواره کن که پیرمردی بالای هشتاد سال بود هم واکنش‌هایی درست کرد.

روبوسی خانم خیراندیش با جوانی که یکی از شاگردان همسر سابقش بود روی سن یک مراسم محدود سینمایی و بغل کردن عزت‌الله انتظامی ۸۸ ساله توسط نیکی کریمی از دیگر ماجراهای مشابه وضعیت جواد عزتی بود. این فهرست را می‌شود همین‌طوری ادامه داد. به‌هرحال نمی‌دانیم نگران جواد عزتی باشیم یا درباره بخت و اقبال بلندش حرف بزنیم! شوخی کردیم بابا‌!

کدخبر: ۳۴۹۴۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sf360

    حالا خوبه فیلمش موجوده و اینجوری میگید. اون خانم اصلا با اقای مجیدی کاری نداشت ک ه اون بخواد جاخالی بده. بعدشم دستی که اق ای کارگردان اخلاقگرا دور گردن خانم شمیلا انداخته ایراد نداره؟؟ فقط دست کیت بلانش ت مشکل داره؟