کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۴۸۲
تاریخ خبر:

داستان قهرمان ‌رامهرمزی آتش‌سوزی کلینیک سینا ‌‌

روزنامه هفت صبح | ماجرای تلخ حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا یک قهرمان داشت. عنایت آزغ، جوان دستفروشی که به دل آتش زد و ۱۱زن و یک کودک را نجات داد. این جوان لر ۲۹ساله اهل رامهرمز استان خوزستان و روستای ابوالفارس است. چندسال پیش به امید پیداکردن شغل راهی پایتخت شده و درنهایت راهی جز دستفروشی پیدا نکرده است.

در زمان حادثه او بساط کوچک انگشترهای نقره و موبایلش را رها می‌کند و به دل آتش می‌زند. عجیب اینکه در همین فاصله بساط دستفروشی و گوشی او را می‌دزدند. سایت خبری رکنا، مصاحبه‌ای تصویری با او انجام داده و آن لحظات را اینطور توصیف کرده:‌ «کمی ‌پایین‌تر از تجریش ایستاده بودیم و مشغول دستفروشی بودم. ناگهان صدای انفجار آمد. به سرعت به سمت محل انفجار دویدم. به محل که رسیدم، تعدادی از خانم‌ها را دیدم که در ساختمان حادثه‌دیده گرفتار شده بودند و فریاد می‌زدند و کمک می‌خواستند.

دیگر نتوانستم صبر کنم و به داخل آتش زدم. از هر طبقه که بالا می‌رفتم شیشه‌هایش را می‌شکستم. لازم بود هوای خفه خارج شود. طبقات را بالا رفتم تا به زنان گرفتار رسیدم، یک نفر از آن‌ها حامله بود. توانستیم حدود ۱۰نفر را نجات بدهیم. وقتی دیدم خانم‌ها در آتش و دود گرفتار مانده‌اند، غیرتم اجازه نداد آنجا بایستم. به سمت آتش رفتم.

وارد ساختمان شدم. همه‌چیز و همه‌جا داغ بودند. آهن‌های ساختمان هم داغ بودند. طبقات را تا طبقه چهارم بالا رفتم. به طبقه زنان گرفتار در آتش و دود که رسیدم به دنبال شلنگی گشتم و خلاصه یافتم. وضعیت بحرانی داشتند، همه لباس‌هایشان را خیس کردیم تا بتوانند از میان شعله‌ها و دود رد شوند.

وقتی از آن ساختمان دودگرفته و داغ خارج شدیم، هیچ‌کدام وضعیت مناسبی نداشتند. نیروهای امدادی رسیدند و بقیه کمک‌رسانی را انجام دادند.» عنایت آزغ در این گفت‌وگو تاکید می‌کند که نگهبان بیمارستان شهدا هم با او همکاری کرده بود تا مصدومین از محل آتش‌سوزی خارج شوند. او می‌گوید در این حادثه دستش ۱۱بخیه خورده و حدودا ۳۰دقیقه خودش داخل ساختمان و محل آتش‌سوزی بوده و بعد از آن خارج شده است.

کدخبر: ۳۳۷۴۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1594347200

    قهرمان تویی بقیه اداتو درمیارن