کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۷۲۵
تاریخ خبر:

داستان فوت دو دانشجوی دانشگاه شیراز

روزنامه هفت صبح | رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در تشریح جزئیات سانحه فوت دو دانشجوی دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: یکی از دانشجویان دختر دوره کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه که اهل جیرفت بود برای دریافت خوابگاه روز ۱۱ شهریورماه به دانشکده کشاورزی مراجعه کرد.

با توجه به اینکه دانشکده کشاورزی حدود ۱۶ کیلومتر با شهر شیراز فاصله دارد ما برای عبور و مرور دانشجویان سرویس‌های ایاب و ذهاب را در نظر گرفته‌ایم اما دانشجوی مذکور در آن روز به هر دلیلی برای رسیدن به شهر عجله داشت در نتیجه منتظر سرویس دانشکده نماند. این دانشجو به کنار جاده‌ای که اتوبان شیراز - اصفهان بود رفته و منتظر تاکسی‌های عبوری برای رسیدن به شهر شد.

در حاشیه جاده متأسفانه وانت باری که از اصفهان به سمت شیراز در حال حرکت بود به گفته راننده با مشکل نقص فرمان مواجه می‌شود در نتیجه منحرف شده و به دانشجوی مذکور برخورد می‌کند. ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه به ما اطلاع داده شد که دانشجو فوت کرده است.اما شخصا زمانی که در محل سانحه حضور پیدا کردم، مشاهده کردم که دانشجو هنوز علائم حیاتی داشت.

حتی از هوشیاری کامل برخوردار بود و می‌توانست صحبت کند اما متاسفانه اورژانس با تأخیر حدود ۲۵ دقیقه‌ای به محل سانحه رسید و به‌رغم تماس‌های مکرر ما با شیراز اعلام شد که آمبولانسی وجود ندارد در نتیجه آمبولانس با تأخیر در صحنه تصادف حاضر شد و ما بعد از رسیدن آمبولانس، دانشجو را به مرودشت منتقل کردیم زیرا اعلام شد که شیراز پذیرش ندارد.

به فاصله حدود یک ساعت بعد از رسیدن به بیمارستان، متاسفانه دانشجوی مصدوم به دلیل خونریزی شدید داخلی فوت شد. رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در خصوص فوت دانشجوی دیگر این دانشکده نیز گفت: عصر روز ۱۳ شهریورماه حدود ساعت ۱۸:۱۵ عصر به من اطلاع دادند یک دانشجوی این دانشکده دچار برق‌گرفتگی شده است، که من سریعا این موضوع را پیگیری کردم.

دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز با همکاری یک شرکت خصوصی نمایشگاه مزرعه را برگزار کرد. در جریان برگزاری این نمایشگاه یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته علوم باغبانی در غرفه گیاهان دارویی دانشگاه مشغول کار بود و گیاهان دارویی را به متقاضیان عرضه می‌کرد. در روز حادثه ظاهرا بنری در نمایشگاه وجود داشت که به دلیل وزش شدید باد جابه‌جا شد.

این دانشجو قصد تثبیت بنر را داشت در حالی که پشت بنر پریز برق نصب شده بود. در نتیجه این دانشجو در حال تثبیت بنر با پریز برق که ایمنی لازم را نداشت برخورد می‌کند و دچار برق گرفتگی می‌شود. وقتی دانشجوی فوق دچار سانحه برق‌گرفتگی می‌شود اورژانس با فاصله ۱۳ دقیقه در محل سانحه حضور پیدا کرد. این دانشجو به بیمارستان منتقل شد اما ۲۰ دقیقه بعد از رسیدن به بیمارستان درگذشت.

کدخبر: ۲۷۹۷۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر