کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۴۸۰۸
تاریخ خبر:

داستان رنو تالیانت که به ایران نرسید

روزنامه هفت صبح | رنو بر اساس استراتژی خود قصد دارد خودروهای گران‌قیمت خود را با برند رنو و ارزان‌ترها را با برند زیرمجموعه‌اش، داچیا ارائه کند. این شرکت اما برای بازارهای خاورمیانه همچون ترکیه، نسل سوم لوگان را با برند خود و با نام رنو تالیانت عرضه خواهد کرد. خودرویی که جایگزین سیمبل به شمار می‌رود. اگر رنو همچنان در بازار ایران بود امروز باید شاهد تولید رنو سیمبل در کشور و واردات رنو تالیانت بودیم. هرچند لوگان نسل سوم که از سوی داچیا به بازار عرضه شده با رنو تالیانت از نظر طراحی تفاوت دارند.

سدان اقتصادی جدید
رنو تالیانت در واقع نسل جدید رنو سیمبل و جدیدترین مدل از تندر ۹۰ خودمان محسوب می‌شود. حدود دو سال پیش داچیا سومین نسل از لوگان یا همان تندر ۹۰ را با تغییراتی بنیادین در پلتفرم معرفی کرد. رنو نیز مانند همیشه با تغییراتی در طراحی بخش جلو و عقب لوگان، این خودرو را تحت برند خود عرضه کرد، اما از آنجایی که رنو معتقد بود این خودرو در رده‌ای بالاتر از لوگان و سیمبل است و برای ایجاد خط فکری متفاوت در مشتریان، سدان اقتصادی و جدید خود را با نام تالیانت روی خط تولید برد.

طراحی ظاهری
رنو تالیانت در بخش دماغه و انتهای خودرو از امضای کمپانی رنو سود می‌برد. چراغ‌های جلو با دی لایت‌های Lشکل و چراغ‌های عقب که تا روی درِ صندوق کشیده شده‌اند، از زبان طراحی رنو الهام گرفته است.نسخه پایه تالیانت فاقد رینگ آلومینیومی است و مانند تارا خودمان به رینگ فولادی مجهز است. همچنین گرافیک داخلی جلوپنجره نیز حالتی ساده‌تر دارد و از پرداخت‌های کرومی خبری نیست. مه شکن‌های روی سپر نیز حذف شده‌اند.

طراحی داخلی
درون کابین تالیانت نیز نسبت به سیمبل همه چیز تغییر کرده است و شاهد طراحی پویاتر و به مراتب به‌روزتری هستیم. در نسخه‌های فول مانیتور در مرکز داشبورد به صورت ایستاده تعبیه شده است، اما در نسخه پایه خبری از این مورد نیست و حتی یک نمایشگر کوچک هم در میانه داشبورد دیده نمی‌شود. تنظیمات تهویه نیز دقیقا مانند لوگان با سه کلید دوار صورت می‌گیرد و به طور کل، به جز یک کامپیوتر سفری کوچک در مرکز صفحه کیلومتر شمار، همه چیز حالت مکانیکی دارد.غربیلک فرمان طراحی بسیار زیبایی دارد و در دو طرف آن شاهد تعبیه کلیدهای مربوط به تنظیمات سیستم صوتی و کروز کنترل هستیم.

مشخصات فنی
رنو تالیانت در نسخه پایه تنها با یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری ۶۵ اسب ‌بخاری و یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی ارائه می‌شود. با این مشخصات، ۱۷ ثانیه طول می‌کشد تا رنو تالیانت از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.بنابراین تالیانت در نسخه پایه از نظر پیشرانه، حرف چندانی برای گفتن ندارد و حتی شاهد هستیم که از نسخه دنده‌ای برخی محصولات داخلی نظیر تارا و دنا پلاس هم پایین‌تر می‌ایستد. هم‌اکنون نسخه پایه این خودرو با پسوند Joy، با قیمتی در حدود ۱۱۳۰۰ دلار عرضه می‌شود.

کدخبر: ۴۵۴۸۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر