کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۴۲۳
تاریخ خبر:

داستان خو‌نین ‌مرد تبر و تیغ به دست گرگانی

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | حوالی ساعت ۱۹سه‌شنبه ۱۲مردادماه، در میدان عباسعلی گرگان مردی میانسال پابرهنه می‌دوید، فریاد می‌زد، تیغ و تبر دستش بود و به سمت مردم هجوم می‌آورد تا این که بالاخره با شلیک ماموران پلیس متوقف شد و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌‌برد. اما ماجرای محمود آقایی، ۵۳‌ ساله که با خشم تبر و تیغ برداشته و به سمت مردم یورش آورده بود چیست؟! اصلا آن محله به چه ماجرایی معروف شده است؟

این فرد با مجروح کردن کسبه و رهگذران از محدوده مدرسه سمیه واقع در بخش شمالی بازار چهارراه میدان گرگان حادثه آفرینی خود را آغاز کرد و پس از حمله به یکی از مشتریان قهوه خانه و یک میوه فروش، به سمت تقاطع چهارراه میدان حرکت کرد و در این راه تعدادی از رهگذران را زخمی کرد. او در ادامه وارد زیارتگاه عباسعلی گرگان شد و پس از حمله به یک مغازه‌دار و رجزخوانی برای مردم توسط پلیس دستگیر شد. کاسبان محدوده‌ای که مورد حمله این فرد قرار گرفته‌اند گفتند که عربده‌کشی و حملات این مهاجم به مردم ۱۵دقیقه به طول انجامید و برخی از بازاریان اظهار کردند با دیدن صحنه‌های خون‌آلود دچار اضطراب و ترس شده و نتوانستند با پلیس تماس بگیرند.

بازاریان منطقه شمالی چهارراه میدان گفتند: «این محدوده به محلی برای خرید و فروش کالاهای سرقتی و فروش مواد افیونی تبدیل شده و با وجود گزارش این موارد به دستگاه‌های متولی تاکنون اقدام موثری برای حل این مشکل انجام نشده است.» طولانی شدن حرکات خشن و هولناک این جنایتکار برای اهالی و رهگذران سوال برانگیز شد و در این میان عده‌ای، از بی‌تفاوتی کاسبان و رهگذران در مشاهده یک فرد دارای تبر و قمه انتقاد کرده و از آنان به دلیل تاخیر در اعلام این حادثه به پلیس گلایه کردند.

این داستان خشمی است که باعث شد یک نفر از کسبه میدان عباسعلی گرگان با ضربه‌های تیغ‌موکت‌بری به گفته برخی و یا چاقوی جراحی به قتل برسد و مابقی افراد یعنی ۹‌نفر دیگر مصدوم شوند که حال دو نفر آنها وخیم گزارش شده است. یک منبع آگاه که نامش نزد هفت‌صبح محفوظ است از غروب حادثه می‌گوید:« محمود، اعتیاد داشته و قرص مصرف می‌کرده است. حتی وقتی به دور آن میدان می‌آید به دنبال تهیه قرص بوده و حالا مشخص نیست چرا با علی تیموری درگیر می‌شود و او را با تیغ موکت‌بری می‌‌زند.» این فرد می‌گوید:« طوری این مرد میانسال در میدان خونریزی راه انداخته بود که تمام کف خیابان را خون گرفته بود.

وقتی مردم به سمت او می‌آیند تا متوقفش کنند چون دور میدان آهنگری وجود دارد به سمت آهنگری یورش برده و چاقو و تبر برداشته و حالا به سمت مردم حمله می‌کند به طوری که ۹نفر زخمی می‌شوند که دو نفر در بیمارستان بستری هستند و حال‌شان وخیم است و بقیه سرپایی درمان شده‌اند.» اما این فرد به هفت‌صبح می‌گوید:« طی پرس‌و‌جوهایی که انجام داده، محمود قربانی کارتن‌خواب بوده و اعتیاد شدید داشته است و حتی عصبانیت‌اش دور میدان از فردی بوده که به او قرص می‌فروخته و حالا قرص در اختیارش قرار نداده بوده است.» او می‌گوید: « کسی که دور آن میدان می‌چرخد دنبال تهیه مواد است!»

مجروحان حادثه
یکی از مجروحان این حادثه می‌گوید:«عصر روز سه‌شنبه مشغول تماشای بازی کشتی بودم و داشتم بازی را در شبکه‌های مجازی از طریق گوشی موبایل دنبال می‌کردم که یک‌دفعه احساس کردم گردنم سوخت و دیدم که گوشی‌ام پر از خون شد.سرم را برگرداندم و دیدم محمود آقایی در حال دویدن در خیابان است. بعدا فهمیدم او قبل از من هم به چند نفر دیگر حمله کرده بود و بعد هم یکی از دوستان خیلی نزدیک من به نام علی تیموری را به قتل رساند.

چند سالی بود محمود آقایی را می‌شناختم. مرد بی آزار و آرامی بود و سرش در کار خودش بود.حتی با کسی حرف هم نمی‌زد. شنیده بودم که او کامیون‌دار بوده و نخاله و سیمان جا به جا می‌کرد.بیشتر برای رشت بار می‌برد اما این اواخر کار و کاسبی‌اش کساد شده بود و شنیده‌ام که همسر و فرزندانش او را رها کرده بودند.اهالی محل می‌گویند او اعتیاد دارد.» یکی از کسبه محل نیز به رکنا گفته بود:«محمود آقایی نام مرد ۵۳ ساله‌ای است که از سال‌ها قبل در محله چهارراه گرگان کار می‌کرد و مردم او را می‌شناختند.

عصر سه‌شنبه یک تیغ جراحی را که بین یک کاغذ پیچیده بود،به مردم زده بود و وقتی می‌خواستند مانع او شوند از یک مغازه سمساری در محل چاقو و تبر برداشته بود و به هر کسی از کنارش رد می‌شد زده بود.او به مخدر شیشه اعتیاد دارد و در اثر توهم ناشی از مصرف شیشه دست به این کار زده بود که در همان ساعت ماموران نیروی انتظامی در محل حاضر شده و او را دستگیر کردند.» علی تیموری ۳۰ ساله یکی از افرادی است که توسط او به قتل رسیده است.

توضیحات پلیس و ماجرای تبر!
سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی گلستان درباره این حادثه می‌گوید:« فردی که این حادثه را به وجود آورده کارتن خواب بوده و از لحاظ روحی و روانی وضعیت آشفته‌ای دارد که البته این موضوع توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است. این فرد به‌منظور تهیه قرص برای آرامش خودش به این محل مراجعه کرده بوده که در آنجا با یک نفر درگیری لفظی پیدا می‌کند و در ابتدا با تیغ موکت بری به سمت مردم حمله‌ور می‌شود و بعد از آنکه تیغه موکت بری شکست، از همان بساط پهن شده در محل، دو وسیله برنده بر می‌دارد و دوباره شروع به حمله به مردم می‌کند. همکاران ما با حضور در محل و بعد از تیراندازی، فرد را زمین‌گیر و دستگیر می‌کنند.

بر اثر اقدامات این فرد ۱۰ نفر از شهروندان زخمی شده که متأسفانه یک نفر از آنها با توجه به شدت جراحات وارده فوت می‌کند. همچنین این فرد هیچ خصومتی با افراد زخمی شده نداشته و تنها به خاطر مسائل روحی و روانی این کار را انجام داده است.» اگرچه چندی پیش مروتی به استفاده از تبر در این منطقه اشاره کرده و به ایرنا گفته بود:« همجواری با جنگل و نوع سبک زندگی اهالی گلستان سبب شده تا «تبر» ابزار مورد استفاده تعداد زیادی از زارعان، دامداران و باغداران باشد اما متاسفانه تعدادی از جوانان متاثر از مصرف مواد مخدر صنعتی، مشروبات الکلی و روان گردان‌ها با کوچکترین برخورد و درگیری از این وسیله باغبانی و کشاورزی، استفاده خشونت‌آمیز می‌کنند.»

کدخبر: ۴۰۶۴۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر