کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۶۵۳
تاریخ خبر:

داستان تلخ درگذشت مالک رستوران‌های ‌هانی

روزنامه هفت صبح، فرید عطارزاده | محال است اهل رستوران باشید و تا به حال نام رستوران‌های «هانی» و «هانی پارسه» را نشنیده باشید؛ رستوران‌هایی که از سال ۱۳۵۹ کار خود را با اولین شعبه به نام «هانی» در میدان قیام آغاز کرد و بعدها آنقدر موفق شد که تعداد شعبات‌اش به پنج عدد رسید و یک کارخانه بزرگ تهیه غذای آماده تاسیس کرد که آن هم به موفقیت چشمگیری دست یافت.

در روزهای گذشته اما خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. آقای «هانی کبریتچی» فرزند حاج آقا «اکبر کبریتچی» و «فاطمه طریقت منفرد» که دقیقا چند روز پس از تولدش، اولین شعبه رستوران این زوج افتتاح شده و به همین دلیل نیز نام این رستوران «هانی» گذاشته شده بود، در سن ۴۴سالگی جان خودش را بر اثر یک سانحه از دست داد…

*** داستان تلخ یک آفرود سواری
در پرس‌وجوهای هفت صبح از مسئولان رستوران هانی مشخص شد که روز شنبه گذشته «هانی کبریتچی» به همراه برادرانش به لواسان می‌روند تا آفرود سواری کنند. او یک موتور چهارچرخ هزار داشته که هر از چند گاهی با آن در تپه‌ها بالا و پایین می‌رفته. در آن روز، او از بقیه برادرانش جدا می‌شود و سوار بر موتور چهار چرخ خود مشغول می‌شود. اما کنترل خود را از دست می‌دهد از یک تپه ۸ متری به پایین پرتاب می‌شود.

شدت ضربه به حدی بوده که او در همان لحظه قطع نخاع می‌شود و خونریزی داخلی می‌کند. خانواده‌اش به اورژانس زنگ می‌زنند و آمبولانس از راه می‌رسد. در آمبولانس آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. عملیات احیا هم جواب نمی‌دهد. او در همان بیمارستان خصوصی لواسان عمرش تمام می‌شود. به این ترتیب آقای «هانی» که ۴۴ سن داشته و دو فرزند نوجوان، از دنیا می‌رود .

می‌گویند آقای کبریتچی که حدود ۸۰ سال سن دارد پس از این سانحه به اندازه‌ای احوالات روحی اش به هم ریخته است که توانایی جا‌به‌جایی ندارد و مادر متوفی یعنی «فاطمه طریقت منفرد» که حدود ۶۰ سال سن دارد و با این پسرش از همه بیشتر ارتباط عاطفی داشته و با یکدیگر رستوران‌های «هانی پارسه» و «هانی تخت طاووس» را می‌چرخاندند از شوک حادثه یک هفته‌ ای است که از خانه بیرون نیامده و با کسی صحبت نکرده… هانی به نوعی مدیر داخلی این دو شعبه و دست راست مادرش بود و همچنین ۲۰درصد از سهام کارخانه تهیه و بسته بندی موادغذایی هانی را در اختیار داشت.

*** خانواده هانی
داستان زندگی «اکبر کبریتچی» و «فاطمه طریقت منفرد» و تاسیس شعبات هانی نیز فرازونشیب عجیبی دارد. این دو فرد سال‌هاست که از یکدیگر جدا شده‌اند و فقط در بیزینس با یکدیگر همکاری دارند.
مدیریت شعبات هانی پارسه (روبه‌روی سینما آزادی که البته از پیش از عید برای همیشه تعطیل شده) و هانی مطهری به عهده «فاطمه طریقت ‌منفرد» است که پسرش هانی نیز در آن فعالیت داشت. مدیریت سایر شعبات هانی و همچنین سهام تهیه غذای هانی نیز در دست فرزندان آن‌ها (حافظ، حامد، هانی، هاتف و هدی) و شخص «اکبر کبریتچی» بود و خانم طریقت منفرد در آن‌ها نقشی نداشت.

خاندان «طریقت منفرد» به داشتن رستوران و چلوکبابی مشهور و از دیر باز در این کار بودند (از سال ۱۳۷۱). چلوکبابی‌های «طریقت» برای این خاندان بود که شهرت زیادی داشت. «اکبر کبریتچی» و خاندانش نیز در صنعت ساخت چمدان فعالیت داشتند و در این کار شهره بودند.کارگاه چمدان‌سازی حاج آقا «کبریتچی» پس از چند سال زندگی مشترک ناگهان در آتش می‌سوزد و زندگی‌شان از نظر مالی به مشکل می‌خورد. در این زمان خانم «طریقت منفرد» تصمیم می‌گیرد با توجه به تجربه خانوادگی خود رستوران تاسیس کند.

چند روز مانده به زمان اولین تاسیس رستورانشان اولین پسرشان به نام «هانی» به دنیا می‌آید و همین موضوع باعث می‌شود که رستوران‌ نیز به همین اسم نامگذاری شود.«اکبر کبریتچی» در خاطراتش گفته که پس از روی بورس آمدن رستوران هانی، او تصمیم گرفته آنجا را بفروشد و دوباره کارخانه چمدان‌سازی را راه‌اندازی کند که با مخالفت همسرش روبه‌رو می‌شود. خانم طریقت منفرد اصرار داشته که هانی باید گسترش پیدا کند و در ریل‌گذاری جدید خود تصمیم می‌گیرند که رستوران هانی به سلف سرویس تبدیل شود. همین موضوع سبب می‌شود فروش این رستوران چند برابر شده و شهرت آن نیز بیشتر.

این زوج به دلیل مشکلاتی که در سر راه رستوران‌داریشان پیش آمد، برای مدتی رستوران «هانی» را تعطیل کردند. حاج آقا درباره این مدتی که رستوران تعطیل بوده، گفته: «در این شرایط با پیشنهاد مهاجرت به خارج از کشور و ادامه کار در کشورهای خارجی مواجه شدم. با اصرار یکی از دوستان به همراه همسرم به دوبی رفتیم و قرار شد آشپزی ضیافت یکی از شیوخ عرب را بر عهده بگیریم. بهترین موادغذایی درجه یک و مرغوب را جهت پذیرایی که در ایران یافت نمی‌شد در اختیارمان قرار دادند.

ما هم هر چه در توانمان بود آن روز در سفره ریختیم، شیخ دوبی از آشپزی و پذیرایی ما بسیار استقبال کرد و پیشنهاد دادند در دوبی بمانیم و پذیرایی عروسی‌ها را عهده بگیریم اما نپذیرفتم زیرا تمام زندگی و کارم در ایران بود. غروب آن روز بسیار دلگیرکننده بود و خواستم هرچه زودتر به ایران بازگردم به‌رغم اصرار همسرم به کشور بازگشتیم.» (شایعه شده اختلافات این زوج از همین ماجرا شدید شده و پس از آن بوده که تصمیم گرفتند پس از ۲۰ سال زندگی از یکدیگر جدا شوند)

از اینجا به بعد راه این دو فرد جدا می‌شود. آقای کبریتچی به سمت کارخانه داری و تاسیس غذای آماده «هانی» می‌رود و خانم «طریقت منفرد» نیز شعبه‌های هانی پارسه و هانی مطهری را مدیریت و اداره می‌کند. گفته می‌شود رابطه آقای «هانی» با مادرش بسیار عمیق بوده و به همین دلیل ترجیح می‌داده دست راست مادرش باشد و بیشتر فعالیت‌اش را در رستوران مادرش انجام دهد…

*** خانواده طریقت منفرد
خانواده طریقت منفرد اصولا جزو افراد متنفذی محسوب می‌شوند. برادر «فاطمه طریقت منفرد»، دکتر «محمدحسن طریقت منفرد» است که در سال ۱۳۹۱ و پس از عزل مرضیه وحید دستجردی توسط محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شد. او که چشم پزشک است و متولد ۱۳۲۵، قبل از آن نیز رئیس بیمارستان امام حسین بود.

«محمدحسن طریقت منفرد» پیش از آن نیز عضو هیات مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، معاونت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مسئول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی، مسئول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و… بوده است.

کدخبر: ۳۳۸۶۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر