کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۶۰۴
تاریخ خبر:

داستان‌ چیفتن‌ها‌ و‌ ملخ‌ها و گیتی خانم و کارتیه

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | اول تیرماه ۱۳۵۷٫ صفحه اول کیهان به جنجال‌های مجلس و نطق شبه اپوزیسیون پزشکپور اختصاص دارد. در صفحه ۴ نوشته شده که دکتر زرین‌کوب به لحاظ عارضه قلبی در بیمارستان اقبال بستری شده است. حشمت مهاجرانی رفته برزیل و بعدش هم می‌رود به آمریکا اما اعلام شده که خبر برکناری‌اش شایعه است و او سرمربی تیم ملی باقی می‌ماند و یک مدیر فنی اروپایی به او اضافه خواهد شد.

فرح هم رفته گنبدکاووس و از برج قابوس بن وشمگیر دیدن کرده است. در صفحه ۵ گزارشی درباره نارسایی‌های آب و برق کشور کار شده و در یکی از سوتیترهای گزارش آمده ‌در حالیکه مردم شمال شهر تهران آب آشامیدنی را در استخرهایشان رها کرده‌اند مردم بسیاری از محلات جنوب شهر تهران آب آشامیدنی ندارند. چه جمله آشنایی است! در صفحه ۱۲ نوشته شده که کلیه تورها و پروازها از تهران به مقصد شهرهای مهم آمریکا و اروپا پرشده‌اند و تا یک ماه آینده بلیتی وجود ندارد.

لندن، نیویورک، پاریس، ‌رم و فرانکفورت مقاصد اصلی گردشگران ثروتمند ایرانی هستند. انجمن سینماداران جلسه‌ای داشته‌اند و تهدید به تعطیلی کرده‌اند. در بخشی از این جلسه منوچهرصادقپور گفته که من فیلم‌های خوبی مثل درشکه‌چی و قیامت عشق را تهیه کرده‌ام و فیلم‌های خوبی مثل می‌خواهم زنده بمانم و ژاندارک را وارد کرده‌ام و برادرم هم تهیه کننده فیلم‌های خوبی مثل تپلی و رقاصه بوده است. در مقابل این خدمات در جهت اشاعه سینمای خوب، ‌وزارت فرهنگ و هنر چه کمکی به ما کرده است؟

دو جوان در اوین به زور وارد خانه دختری شده بودند و می‌خواستند به او تجاوز کنند که برادر دختر از راه می‌رسد ومتجاوزان فراری می‌شوند. با پیگیری پلیس این دو متجاوز که دو برادر جوشکار بودند دستگیر می‌شوند. آن ماجرا‌ی نزاع جوان ایرانی با مهندس آمریکایی (شماره قبل نقل کرده بودیم ) که طرف ایرانی ادعا می‌کرد آقای لی از او درخواست نامشروع داشته و برای همین او به سمت لی حمله کرده و با چاقو مجروحش کرده دروغ ازآب درآمد و از قرار جناب حمید پس از ربودن اموال مهندس آمریکایی از خانه شخصی‌اش و با تهدید چاقو، در فرار از رویارویی با همسایه‌ها پنجره‌ای را می‌شکند و دستش زخمی می‌شود و در خیابان به دام پلیس می‌افتد.

سوم تیرماه ۱۳۵۷٫ تیتر یک تصمیم هواکوفنگ رهبر چین برای سفر به ایران است. خبر جالب اتهام جواهرفروشی معتبر کارتیه از خانم گیتی میلی نیر زن قمارباز ایرانی است که متهم است جواهراتی به ارزش دو میلیون و ششصد هزار تومان از یکی از شعبه‌های کارتیه امانت گرفته و سپس به تهران گریخته است . گیتی خانم می‌گوید جواهرات را همان جا به دوتا از کارمندهای کارتیه پس داده است‌. به هرحال گیتی خانم به جرم‌های متعدد مالی از جمله اختلاس ۲۰۰ هزار پوندی از بانکی در انگلیس به کمک مدیر عاشق پیشه این شعبه ازبانک‌، تحت محاکمه است.

خبرهای مربوط به کشته‌های تصادفات رانندگی را دیگر برایتان نقل نمی‌کنم. مثلا در صفحه ۴ در سه خبر کوتاه مربوط به تصادفات جاده زنجان به قزوین‌،‌کاشمر به مشهد و بیرجند به زاهدان‌، ‌در مجموع سیزده نفر کشته شده‌اند. در صفحه ۲۱ تیتر بزرگی کار شده مبنی بر حرکت دسته‌های بزرگ ملخ آفریقایی به سمت ایران‌! باز هم از همان خبرهای آشنا و تکرارشونده! جام تخت جمشید پس از ماه‌ها توقف به خاطر جام جهانی دوباره شروع شد. پاس دو بر صفر مقابل دارایی شکست خورد. هردو گل دارایی را حسین فداکار به ثمر رساند.

حبیبی مربی تیم به ملی پوش‌هایش در این بازی استراحت داده بود. یعنی کازرانی و فرکی. هما هم بدون خورشیدی مصدوم و نایب آقا که بعد از جام جهانی راهی انگلیس شده گویا برای ادامه تحصیل‌، مقابل نیرو شکست خورد. شهباز با گل‌های مجد تیموری و علی حیدری از سد بانک ملی گذشته. مربی هلندی این تیم رنه فان مالوم در این بازی قاسمپور و بشکار و عادلخانی را نداشت‌. اما غلامحسین مظلومی به ترکیب بازگشته بود.

پرسپولیس هم در امجدیه و در حضور ۲۰ هزار تماشاگر با گل‌های علی پروین و محمد مایلی کهن از سد برق شیراز گذشت. محمد صادقی بهترین چهره پرسپولیس در این بازی بود و بالاخره تاج هم بدون اسکندریان و حسن روشن و با کمک حسن نظری و ایرج دانایی فرد به تساوی بدون گل با ملوان دست یافت.

امشب هم بازی رده‌بندی جام جهانی بین ایتالیا و برزیل انجام می‌شود و فرداشب هم هلند و آرژانتین به ملاقات هم می‌روند در فینال جام جهانی. یک کمیته پارلمانی انگلیس هم اعلام کرده تانک‌های چیفتن که قرار است به زودی به ایران تحویل داده شود دارای موتورهای جدیدی خواهند بود و نواقص موتورهای قبلی برطرف خواهند شد. همان تانک‌هایی که پس از ۴۴ سال تازه انگلیسی‌ها پول ما را عودت دادند.

کدخبر: ۴۶۳۶۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر