کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۴۱۰۴
تاریخ خبر:

دارایی ۱۰ هزار و ۸۶۵ میلیارد تومانی کفش ملی

روزنامه هفت صبح | کانال تلگرامی «بیدار نامه» در گزارشی به بررسی دارایی‌های کفش ملی پرداخته که آن را مرور می‌کنیم. لازم به توضیح است که هفت‌صبح نمی‌تواند صحت این گزارش را تایید یا رد کند.

*** ۲۸۲ فروشگاه
در ابتدا باید به فروشگاه‌های شرکت اشاره کرد؛ براساس آمار، این شرکت ۲۸۲ تا فروشگاه باسند مالکیت و برند کفش ملی دارد که از این تعداد ۲۵۶ فروشگاه فعالیت اقتصادی دارند و ۲۶ فروشگاه بدون فعالیت هستند! متراژ املاک تجاری بر اساس صورت حسابرسی شده میان دور‌ه‌ ۹۸، ۹۸۴۲۴ مترمربع است.

*** ارزش فروشگاه‌ها
ارزش تقریبی این املاک با دو تا آگهی مزایده شرکت برآورد می‌شود که یکی از آگهی‌ها از مشهد و تهران و دیگری از یزد و گرگان برای فروش چاپ شده است! قیمت‌های پایه برای تهران متری ۴۱میلیون، برای مشهد متری ۳۸میلیون و برای یزد و گرگان به ترتیب متری ۳۱ و ۲۸ میلیون تومان بوده که به‌طور متوسط قیمت متری ۳۵میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود! با توجه به این آمار می‌توان گفت ارزش فروشگاه‌های شرکت حدود ۳۴۵۰‌میلیارد تومان است.

*** ارزش ملک کارخانه
ملک اصلی کارخانه را که واقع در کیلومتر ۱۸ جاده قدیم کرج است می‌توان به عنوان دومین دارایی بزرگ شرکت در نظر گرفت. متراژ این زمین ۴۱۰هزار متر مربع بوده که در حال حاضر هیچ‌گونه تولیدی در آن وجود ندارد! با توجه به تجدید ارزیابی صنایع بسته ‌بندی ایران را که در کیلومتر ۹ جاده فتح قرار دارد ملاک قرار دهیم، در حال حاضر ارزش تقریبی هر متر مربع این زمین ۳.۵ میلیون تومان و در نهایت رقم کل ارزش آن حدود ۱۴۳۵ میلیارد تومان است.

*** انبار یک هزار میلیاردی
دیگر دارایی کفش ملی ملک تجاری وصنعتی در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران به متراژ۲۵۰۰۰هزار متر مربع است که در گذشته به منظور انبار و سوله‌های شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در داخل این زمین ۲۰۰۰ متر سوله وجود دارد که با قیمت هر متر مربع ۴ میلیون تومان، برآورد برای ارزش آن حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

*** ارزش پاساژ ملی
سرای ملی یا پاساژ ملی در چهار راه گلوبندک بازار به همراه مغازه‌های موجود وحجره‌های بازار بزرگ تهران را که حدود ۴۰۰۰متر مربع متراژ دارند می‌توان دیگر دارایی ارزشمند شرکت دانست. با در نظر گرفتن متر مربع این پاساژ که نزدیک به ۱۲۰میلیون تومان است، رقم برآوردی از ارزش این دارایی‌ها حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومانی خواهد بود.

*** ارزش کارخانه رودبار
کارخانه شماره ۲ شرکت واقع در شهر رودبار و با متراژی حدود ۶۰ هکتار است! در حال حاضر این کارخانه با داشتن حدود ۱۷۰۰ متر سوله تعطیل شده که با در نظر گرفتن ارزش تقریبی هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان، می‌توان ارزش آن را ۱۸۰میلیارد تومان دانست.

*** ارزش سهام
با این توضیحات رقم نهایی ارزش دارایی‌های شرکت کفش ملی را می‌توان ۱۰۸۶۵ میلیارد تومان دانست که به ازای هر سهم حدود ۴۴هزار تومان تخصیص پیدا می‌کند. البته باید در نظر گرفت که برای پیشنهاد ارقام جهت برآورد ارزش املاک شرکت از آگهی‌های مزایده‌ای که متعلق به اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ بوده، استفاده شده و اگر تورم این مدت نیز محاسبه شود، رقم ۵۰ هزار تومان برای هر سهم این شرکت را می‌توان منصفانه دانست. با این حال باید خاطرنشان کرد که این ارقام مستقلا توسط شرکت فوق اعلام نشده است.

کدخبر: ۳۲۴۱۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    دمش گرم